Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: Świecie w V6.

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie Świecie w V6.

    Witam was.
    Dzisiaj bella była na przeglądzie gazu i pan sprawdził także stan świec (oczywiście tych 3 z przodu).
    Mówi że dwie są ładne ale jedna jest wypalona nieźle i to prawdopodobnie przez to lekko nierówno chodzi.
    Zapytałem się go która to jest i powiedział że ta od lewej strony. Odrazu skojarzyłem sobie wymianę rozrządu po której mechanik zwarł kable od wtryskiwacza i lało tak że benzyna kapała aż siatką wydechu i kopciło na cal ulice.
    Stwierdziłem że to pewnie to musiało spowodować jej uszkodzenie.
    Spytałem się mechanika czy mogę wymienić jedną a on na to że powinienem wszystkie.
    Nie mam niestety pieniędzy na to by je kupić przez najbliższy miesiąc a przy okazji chciałbym to zrobić razem z kontrolą poprawności ustawienia rozrządu gdyż i tak będą musieli ściągać ten dolot żeby dostać się do pokrywy , no ale to będzie pewnie pod koniec grudnia.
    Myślicie że lepiej będzie wymienić tą jedną swiecę teraz a potem te 5 czy jeździć tak jak jest z lekko wibrującym silnikiem na wolnych obrotach?
    Które z tych dwóch jest lepszym rozwiązaniem?
    I jeszcze jakiej firmy brać te platynówki? o NGK się wiele niedobrego słyszy ale jakiś Champion lub bosch za 30 zł sztuka też się wydaje podejrzany.
    W sklepie interparts proponują mi świece za 45 zł NGK.
    Czekam na odpowiedzi , pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Po 1 Bosch platynowy do V6 kosztuje około 34zł za sztukę i kupuj boscha. To normalna cena, zwykła świeca kosztuje około 10zł więc dopłacasz trzy razy tyle bez mała. NGK sobie odpuść, u mnie wytrzymały 10tys i się skończyły.

    2. Jakby wstryskiwacz lał, to świeca będzie czarna a nie wypalona. Raczej na tym cylindrze masz za ubogą mieszankę od gazu, stąd nadmierne zużycie.

    3. Świece wymieniaj w całości, wymiana jednej nie przyniesie rezultatu, bo nie wiadomo jak wyglądają te na tylnej głowicy.

    4. Kontrola rozrządu a wymiana świec to zupełnie inne rzeczy. Do rozrządu potrzebujesz ściągać pokrywy głowic i blokady, bez tego nic nie sprawdzisz. Do świec wystarczy zdjąć dolot i pokrywy cewek. Świece zmienisz sam bez problemu.

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    Czyli są przetestowane i mogę normalnie brać Boscha tak?
    LaL i to ostro bo sam się z tym męczyłem żeby to naprawić (koleś wkręcał mi że takim przyjechałem) i udało mi się właśnie to przypadkiem przy odkręcaniu pokrywy.
    Od tamtego czasu jeszcze pojeździłem 20 tyś km więc może inaczej wyglądać już
    No i właśnie wiem że powinno się wymieniać w całości tyle że przez ponad miesiąc nie będę mógł tego zrobić więc pytam się co lepiej zrobić ?
    Czy na razie kupić jedną (ewentualnie mogę maks 3) czy jeździć z rozdupczoną ten miesiąc?
    Z rozrządem chodziło mi o to że i tak muszą zwalać pokrywy przy skontrolowaniu więc mogą odrazu wymienić , ale jesli będę mił pieniądze na świece to moge je sam zamontować.
    Co sprawia najwiekszy problem z tą tylną głowicą?
    Dzieki za odp

    Masz jakieś numery tego boscha jaka to powinna być?
    Widzę że jesteś z Gdyni , polecasz Warsztat Technologic na sprawdzenie tego rozrządu czy może kogoś innego w okolicach trójmiasta?
    Chcę mieć pewność że jest poprawnie ustawiony i że nie przez to wystepuja drgania.
    Ostatnio edytowane przez amdi92 ; 16-11-2011 o 21:52

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Najpierw świece, jak masz przejechane na nich to będą zapłony wypadać. Nagraj filmik jak chodzi silnik rozgrzany na wolnych obrotach spod maski i od strony wydechu - tam słychać wypadanie. 2.5V6 w alfie chodzi trochę nerwowo samo z siebie zawsze, więc pewien limit jest dopuszczalny.

    Bosch FR5KI332S, na allegro w promocji po 27złociszy za sztukę. Ale polecam zamowić w sklepie. Wymieniaj komplet jak będziesz miał kasę.

    Kontrola rozrządu to jak mowię co innego. Do świec wyciągasz tylko pokrywę cewek z przodu i kolektor dolotowy z tyłu. Do rozrządu jeszcze pokrywy wałków rozrządu trzeba demontować itp.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Walsh 156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    AR 156 2.5 V6 24v 190KM sport pack
    Postów
    212

    Domyślnie

    Ja za pare tys bede musiał wymienic u siebie świece , prawdopodobnie zakupie Denso . Sprawdzone na Camry V6 przelatały kosmiczne 145 tys km . Ja bym proponował Denso ale niestety są droższe. W 156 V6 nie ma jeszcze tragedii z ich wymiana nawet tych na tyle . Jak zmieniac to wszystkie tak jak mowi kolega .

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Jakos moje NGK zrobily w sumie juz kolo 20k i nic sie nie dzieje... radzenie komus zebys sobie odpuscil bo "cos" tam to tak jak powtarzanie ze Alfy sie psuja.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    A moje zrobiły 10k, koledze świeca wystrzeliła górą w TS, coś jest. Może partia, może wykonanie. W każdym razie moim zdaniem, nie warte swojej ceny.


    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Jakos moje NGK zrobily w sumie juz kolo 20k i nic sie nie dzieje... radzenie komus zebys sobie odpuscil bo "cos" tam to tak jak powtarzanie ze Alfy sie psuja.

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Żurawica
    Auto
    Alfa Romeo 164 2.0 ts Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V Alfa Romeo 156 1.8ts
    Postów
    22

    Domyślnie

    Witam. Ja również przerabiałem temat świec NGK tyle, że w 164 z silnikiem 2.0 TS i po około 14000 km. klękła jedna, a po 16000 km. druga. Skończyło się na tym, że zmieniłem komplet świec. W najbliższym czasie też czeka mnie wymiana świec w 166 i na pewno nie kupię NGK! Może źle trafiłem, ale ryzykował nie będę!
    POZDRAWIAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    poki co negatywy tylko w tsach... tez platyny?
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  10. #10
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    jutro wrzuce filmik z pracy ciepłego silnika
    Dzięki za pomoc.
    A jeszcze jedno pytanie mam takie troche oftop wymieniałem poduszkę środkowa/ tylna i teraz silnik jeszcze bardziej od przodu opadł na dół ( od korka wlewu oleju) i podczas hamowania silnikiem jest mocne drżenie i jakby coś o siebie stukało , takie chrobotanie.
    Możecie chociaż spróbować wywróżyć co to może być?
    We wtorek podjade do mechaniora bo drżenie zamiast się zmniejszyć to się zwiększyło.
    Pozdrawiam.
    Do jutra.

Podobne wątki

  1. AR 147 1,9 jtd Świecie
    Utworzone przez domelPL w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-07-2013, 20:58
  2. Pozdrowienia Świecie n/W ;D
    Utworzone przez MjMichal w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-03-2013, 22:57
  3. Świecie Platynowie NGK do TSa - polecam
    Utworzone przez bocik w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-06-2012, 11:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory