Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: [156] syczy pompa hamulcowa

  1. #1
    tomkap
    Gość

    Domyślnie [156] syczy pompa hamulcowa

    Ostatnio jak stałem na światłach to zauważyłem że silnik ma jakiś inny dzwięk. Coś jakby szeleści. Dzisiaj jednak odkryłem że dzieje się to jak trzymam nogę na hamulcu. Czyżby pompa hamulcowa? hamulec OK, lekki luz z początku potem twardy jak kamień i pedał nie ucieka.Syczy w sumie jakby powietrze z jakiejś dziurki. Też tak macie? Czy to u mnie coś się dzieje.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wedłu gmnie to nie jest normalne - u mnie nic nie syczy. Przypuszczalnie masz jakąś nieszczelność na połączeniu serwa hamulców z kolektorem ssącym. Sprawdź najpierw wężyk - on jest plastikowy i może zaczął pękać. W takim przypadku silnik będzie brał lewe powietrze i zacznie źle pracować.

  3. #3
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki.Jutro szukam w takim razie.Silnik lekko przygasa jak naduszę hamulec.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Przepuszcza gdzieś serwo, albo (bardziej prawdopodobne) nieszczelna jest rurka gumowa doprowadzająca podciśnienie - stąd przygasanie silnika
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Kurka Wodna.W samochodzie słysze ten syk, a jak zaglądam pod maskę to nie moge go zlokazlizować bo silnik go zagłusza.Co do przewodu podciśnienia to także go nie widać, jest chyba gdziś od spodu.Pompa hamulcowa też cos dziwnie mi wygląda, chyba że pomyliłem z pompą abs.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Do przewodu jest niestety trudny dostęp. Najlepiej jest odkręcić całą przepustnicę wraz z ECU, wtedy nie będziesz miał takich problemów. W sumie to nie tak dużo roboty. Pompa hamulcowa jest zaraz za serwem hamulców, a pompa ABS jest widoczna jak na dłoni po otwarciu maski w pobliżu serwa - też dochodzą do niej rurki przewodów hamulcowych.
    Zastanawiam się tylko nad ewentualnym pęknięciem tego przewodu, bo wtedy silnik, biorąc lewe powietrze, zachowywałby się bardzo niestabilnie - szczególnie na wolnych obrotach miałbyś podwyższone do ok. 2-2,5 tys. Może faktycznie nieszczelność jest w innym miejscu, ale chyba trzeba jednak zacząć od przewodu. Jak coś zlokalizujesz, to napisz co i jak, bo tego typu usterki nieczęsto się zdarzają.

  7. #7
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za rady. To faktycznie ten przewod. Słyszę posykiwanie jak nim ruszam przy serwie. Jest do niego zły dostęp, a przewód jest twardy jak plastikowy i nie można go zdjąć. Ponadto siedzi w czyms elastycznym.Zostawię go w spokoju skoro hamulec działa dobrze.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to widocznie jest na razie mała nieszczelność, ale nie radzę z tym jeździć, bo może kiedyś zabraknąć hamulców, a poza tym silnik bierze lewe powietrze. Rzeczywiście przewód ten, tak jak już wcześniej pisałem, to plastikowa rurka - dość twarda - to zrozumiałe bo panuje w nim spore podciśnienie. Niedawno wymieniałem kolektor ssący więc ćwiczyłem ten temat osobiście - bez większego problemu można go odłączyć od króćca kolektora - trzeba mocno pociągnąć, ale od serwa to raczej trudna sprawa - jest założony chyba na ciepło, bez żadnej opaski, a końcówka serwa jest elastyczna, jakby była zrobiona z jakiejś gumy, więc bałem się ciągnąć, żeby tego nie urwać.
    Wydaje mi się, że najłatwiej byłoby po prostu delikatnie przeciąć ten przewód wzdłuż końcówki serwa, a potem założyć nowy, podgrzewając jego końcówkę np. suszarką do włosów. Chyba, że pękła ta gumowa końcówka stanowiąca zakończenie serwa, to wtedy gorsza sprawa do naprawy.

Podobne wątki

  1. [159] pompa hamulcowa
    Utworzone przez alces1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-03-2013, 08:24
  2. Pompa hamulcowa
    Utworzone przez buksal w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-08-2012, 20:32
  3. [164] Pompa hamulcowa
    Utworzone przez NOE w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-05-2010, 10:04
  4. [33] Pompa hamulcowa
    Utworzone przez booster_1985 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-11-2007, 10:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory