Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 46

Temat: Alfa 159 JTD ----> 2,0L czy 2,4L?

  1. #21
    Użytkownik Ogier Avatar Rewil
    Dołączył
    05 2010
    Auto
    BMW 440i M / Alfa 159 / kiedyś 156 SW
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    To znajdź mi Alfę Romeo z salonu z silnikiem V6 albo nawet z 5 garnkami. Diesla nie chciałem, bo brzmi jak ciągnik.
    P.S. A może chciałbyś sprawdzić, czy Twoje 105KM jest szybsze niż moje 170KM?
    Nie ukrywam że jeśli chodzi o moc to mam najgorszą alfę z możliwych (Emerycka wersja), kupiona przez przypadek. Ale spodziewam się że to twoje 1.4 większość by oblatała wysokolitrażówek bez problemu, więc nie wiem skąd ten wniosek, że większy silnik lepiej brzmiący w nazwie jest lepszy ;P Kiedyś 1.4 to był śmiech na sali, a teraz mega zdziwienie Dlatego 2.0 jako nowsza konstrukcja, na pewno jest lepsza od 2.4. Takie jest moje zdanie i tyle i nie wpędzaj mnie w depresję z powodu tej mojej słabiutkiej alfinki :/
    Inteligentna kamera samochodowa, z użyciem sztucznej inteligencji - watchoutai.com


  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rewil Zobacz post
    więc nie wiem skąd ten wniosek, że większy silnik lepiej brzmiący w nazwie jest lepszy
    Dlatego, że ten fajnie jeździ, ale nawet przy poprzednim TS-ie 105KM brzmi jak kosiarka... I pewnie wolałbym mieć w Juli 2 litrowego TS-a ze 150KM na pokładzie, niż te gwiżdżące 170KM kompletnie bez charakteru.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  3. #23
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    jest: 159 sw 1.9 jtdm 8v by TTC ( 170ps@ 358NM ) HIGH, były: 156 SW V6, 156 SW 2.0 TS
    Postów
    236

    Domyślnie

    Jechałem taką 159 2.0 jtdm i powiem szczerze, że spodziewałem się nieco gorszej maszynowni. Chodzi to doprawdy przyzwoicie, w porównaniu z 2.4 idzie podobnie ( różnice małe acz widoczne na wyższych przełożeniach ). Elastyczność to na bank domena tego silnika - życzyłbym sobie czegoś takiego nawet u siebie ( choć nie mam powodów do marudzenia ).

    Teraz inne kwestie - dźwięk traktora. W aucie było najzwyczajniej głośno i nieprzyjemnie - mnie to ostudziło, bo jeżdżąc 2 litrowym ts-em na codzień po prostu lubię słuchać swojego silnika. Moje auto nie jest zadbane i nie wygląda pięknie... ale silnikowo nie mogę mu NIC zarzucić toteż miód dla uszu jest ( choć to nie v6 ). TS wkręcony na obroty przyspiesza jakby ciutkę agresywniej mimo mniejszej mocy ( ale to wynika z charakterystyki ) i z pewnością mogę to stwierdzić - w aucie jest znacznie ciszej. Przy 130 na 5 biegu w 159 nie czułem się dobrze.

    Silnik ma tez turbodziurę na dole. Na początku nie dzieje się absolutnie nic. Gdy zaczyna dmuchać turbina - auto ożywa by znów opaść z mocy pod koniec obrotomierza ( o dziwo przed czerwonym polem, gdy turbo jeszcze ładuje ciut ) .

    Porównawczo mogę zestawić z 1.9 jtdm 150 - auto jeździ minimalnie gorzej ale turbodziura wydaje się być mniejsza.

    Ja ostygłem ... szkoda, że busso w 159 mieć się nie da - pozostaje mi poczekać jakiś czas i rozglądać się za używanymi 1.75, bo pierwsze powinny się pokazać za jakiś czas na rynku - Choć dużo mu brakuje w brzmieniu nawet do TS-a, to przynajmniej jedzie przyzwoicie i jest jedynym rozsądnym dla mnie silnikiem w 159, bo cóż.... alfa z dieslem jak się przekonałem...to zwykłe auto.

  4. #24
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Sudi a kto przy 130km/h ma jeszcze wbitą 5tkę ?
    To auto ma 6 biegów
    Turbodziurę można zmniejszyć poprzez częściowe zaślepienie EGR
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Hecioł
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była: 156 SW 2.4 JTDm 2004r., JEST: 159 2.4 JTDm SW Ti 2008r. :]
    Postów
    29

    Domyślnie

    Hej,
    Szukałem konkretnych danych tych silników jakie wychodzą od producenta jednak co serwis to inne dane podaje i dodatkowo nie określa czy jest to sedan czy sportwagon i tak co źródło to trochę inne parametry, masy, Nm, etc.
    Zaglądnąłem więc do instrukcji jako wiarygodnego źródła (?) i poniżej zestawienie tych dwóch silników.
    Aby dane jakoś odnieść do siebie wybrałem sedana, w tabeli jest też informacja jakie różnice są w sportwagonach. Ostatecznie waga poszczególnych modeli może różnić się trochę ze względu na wyposażenie (m.in. alusy i sprzęt).

    To dane jakie wychodzą od producenta, tak więc jakikolwiek (chip)tuning zmienia wszystko ;)

    Jak coś tu link do instrukcji.

    A tu zestawienie:



    Ostatecznie wyszło:
    2.4 jest cięższy o 90 kg (jedna osoba), w mieście pali 2 litry więcej ale daje więcej frajdy, stosunek mocy do masy jest u niego lepszy o 16,13%

    Jednak w 2.0 te 90 kg, które nie siedzi pod maską ponoć poprawia warunki jezdne i na zakrętach pewniej jedzie się tym autem.
    ;)
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Alfa159-silniki20-24-porownanie.gif
Wyświetleń:	333
Rozmiar:	16.2 KB
ID:	39084  
    Ostatnio edytowane przez Hecioł ; 12-11-2011 o 16:38

  6. #26
    tomek evo
    Gość

    Domyślnie

    Uważam, że jednak więcej argumentów przemawia za 2.0 niż za 2.4. Przede wszystkim zdecydowanie niższe spalanie. 2.4 jtd nie jest najekonomiczniejszym silnikiem i w praktyce przy w miarę dynamiczniej jeżdzie trudno uzyskać poniżej 8,0 l w cyklu mieszanym a są tacy co im pali ok. 10. W 2.0 spalanie powinno być ok. 2,0 l niższe a to sporo. Kolejna sprawa to możliwości modyfikacji. 2.0 modyfikuje się ponoć bardzo dobrze i można osiągnąć grubo ponad 200 km na samym programie. Wtedy takie auto powinno śmigać zdecydowanie lepiej niż 2.4 w serii i porównywalnie (aczkolwiek pewnie nieco gorzej) do 2.4 po programie. Wszystko zależy od konkretnych modyfikacji. Różnica w spalaniu po modyfikacji powinna być podobna jak przed a większą poprawę osiągów uzyskamy w 2.0. Różnica prawie 100 kg masy włąsnej (dodatkowo głównie na przedniej osi) powoduje, że 2.0 powinno lepiej śmigać po zakrętach. Chyba lepiej będzie również odsprzedać 2.0 bo z reguły egzemplarze z mniejszymi silnikami łatwiej znajdują nabywców. 2.0 to nowsza konstrukcja czy to dobrze trudno jednoznacznie ocenić ale póki co ten silnik zbiera dobre opinie, chyba lepsze niż 2.4. Za 2.4 przemawia w zasadzie tylko kultura pracy i dżwięk silnika. Chyba , że ktoś potrzebuje rzeczywiście dużej mocy w trasie przy wyższych prędkościach i nie ma zamiaru bawić się w modyfikacje (i nie przejmuje się zbytnio spalaniem) to 2.4 może być lepszym wyborem. Oczywiście pisze o wersji 2.0 170 KM i 2.4 210 KM (ewentualnie 200 KM).

  7. #27
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 2,0 JTDM
    Postów
    16

    Domyślnie

    Witajcie,
    dziękuję Wam za tak obszerne komentarze. Co do jednostki napędowej to już wybrałem i zdecydowałem się na wersje 2.0 JTD 170 KM. Autko ma się u mnie zjawić najprawdopodobniej już w przyszłym tygodniu. Będzie to wersja polska salonowa, z czego się bardzo ciesze; ciężko obecnie znaleźć na runku dobrą wersję, która jest sprowadzona gdzieś z UE.
    Za wersją 2.0 przemawiała ekonomia - przy stale rosnącej cenie ropy to 2,0L/100km ropy mniej niż wersja 2.4 robi różnice. Szczególnie gdy auto będzie jeździło głównie po mieście. Raz/dwa razy na miesiąc będzie dłuższa trasa.
    Jak trochę pojeżdżę to na pewno się podzielę wrażeniami.

    Pozdrawiam
    Pandolino

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Jak na miasto to słuszny wybór z 2.0 JTDM. Gratulacje!

    Na jaki motor się zdecydowałeś?

    136KM? (czekam z niecierpliwieniem jak cinek takiego zmodyfikuje)
    170KM?

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Tak, diesel do miasta to świetny pomysł. Szczególnie ten z DPF.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Wlasnie. Skoro glownie do miasta to nie lepiej TBi? Ile taka benzynka w miescie bieze?
    Pozdro,
    Bartas

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory