Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 46

Temat: Alfa 159 JTD ----> 2,0L czy 2,4L?

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 2,0 JTDM
    Postów
    16

    Domyślnie Alfa 159 JTD ----> 2,0L czy 2,4L?

    Witam,

    Jestem na etapie kupna alfy 159 (nie było innej opcji jak dla mnie). Model już wybrałem, teraz czeka mnie wybór silnika. Będzie to autko z rocznika 2009 - 2010. Zastanawiam się nad dwoma opcjami 2,0L JTD czy 2,4L JTD?

    Czy ktoś mógłby mi doradzić,który silnik jest mniej awaryjny, jak wygląda ich eksploatacja, zużycie paliwa, itd itp..

    Dzięki z góry za pomoc,
    Pandolino

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar SEm
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Oborniki Śląskie
    Auto
    Brera + Alfa RWD
    Postów
    152

    Domyślnie

    I udało Ci się coś dowiedzieć? Mam te same pytanie.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    2.4 przynajmniej jakoś brzmi...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar Rewil
    Dołączył
    05 2010
    Auto
    BMW 440i M / Alfa 159 / kiedyś 156 SW
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    2.4 przynajmniej jakoś brzmi...
    Powiedział to ten co ma 1.4, chyba lubisz brzmienie czwórek ;D

    Skoro ci nie sprawia różnicy to weź 2.0 mniej stracisz, nowsza jednostka.
    Inteligentna kamera samochodowa, z użyciem sztucznej inteligencji - watchoutai.com


  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    To znajdź mi Alfę Romeo z salonu z silnikiem V6 albo nawet z 5 garnkami. Diesla nie chciałem, bo brzmi jak ciągnik.


    P.S. A może chciałbyś sprawdzić, czy Twoje 105KM jest szybsze niż moje 170KM?
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  6. #6
    maaaksss
    Gość

    Domyślnie

    Najlepiej jakbyś przejechał się oboma i zobaczył czy widzisz jakąś różnicę. Na papierze 2.0 jtdm przyśpiesza - 8.8 sek. a 2.4 w 8.4 sek. taka różnica moim zdaniem jest praktycznie nieodczuwalna. 2.0 na pewno spali sporo mniej ropy, poza tym jak będzie brakowało Ci mocy zawsze możesz zchipować i uzyskać spokojnie powyżej 200KM. No i dowiedz się, która jednostka cieszy się opinią mniej awaryjnej.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    2.0 jest jeszcze za młoda. Z tego co "wywęszyliśmy" na forum to jak kupować 2,4 to tylko 210-konną (zamiast 200KM) oraz wysoka podatność 2.0 JTDM na chiptuning. Obie wersje można podkręcić w okolice 235-245KM. Nie wiadomo natomiast co ze skrzynią i sprzęgłem 4-cylindrowca. W silnikach 1,9 znacznie częściej dochodziło do zużycia eksploatacyjnego tych podzespołów.

    2,4 to inna liga jeśli chodzi o kulturę pracy oraz jazdę, bo jeździ się przecież w niższym zakresie obrotów, a zatem jest JESZCZE CISZEJ...
    Ostatnio edytowane przez twardy ; 03-11-2011 o 19:36

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar rysiek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia 2.0 200KM
    Postów
    191

    Domyślnie

    Jeżdżę 2.0 od 50tys. i co jaki czas mam okazję dłużej pojeździć (1-2 tygodnie) 2.4 w Brerze (210 km). Wiem, że brera jest cięższa, i nie wiem jaką masę ma 159 2.4 po FL, ale subiektywnie oceniając lepiej mi się jeździ moją 159 w 2.0, przyśpiesza podobnie, na trasie nie zamula, a spalanie przy mega emeryckiej jeździe potrafi zejść nawet do 5.3 na trasie. Średnio na trasie spala mi kolo 6.7-7.5, natomiast w 2.4 nigdy nie chciało zejść poniżej ~9.5. Niby 2.4 to 2.4, jednak z mojej strony doradziłbym ci 2.0 - nowsza jednostka którą podobno można ładnie podkręcić.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Katalog podaje, że 159 z silnikiem 2.0 JTDM waży 1500 kg, a ile z 2.4?
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał kobe83 Zobacz post
    Katalog podaje, że 159 z silnikiem 2.0 JTDM waży 1500 kg, a ile z 2.4?
    W zalezności od wersji wyposażenia ,ale te 1500 jest raczej wynikiem zgodnym z prawdą. 2,4 to waga cięzka i trzeba tu zakładać wynik od 1,7t w zwyż.

    Jesli autor ma w planach tylko chip, a auto ma być sprawne i oszczędne ,to brać 2,0 MJTD. Silnik generację wyżej od 2,4 210km. Zupełnie inny układ wtryskowy,turbo co prawda też GTB,ale nowszej generacji.Wada to mniejsza kultura pracy. Po chipie 2,0 MJTD będzie miało niewiele słabszą charakterystyke momentu i mocy niż 2,4 , ale waga to zrekonpensuje.Sprzęgło jest bardzo mocne w 2,0MJTD ( ponoć nawet 500Nm, które są nie osiągalne po samym sofcie) i do tego ma sytem monitorowania/ograniczania momentu w chwili kiedy zaczyna się poddawać,więc tu nie ma problemu. Ogólnie tylko dźwięk i mniejszy potencjał tuningowy są wadami 2,0.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory