Strona 6 z 14 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 135

Temat: GT 1,9 JTD 150KM - Tracę moc

  1. #51
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    245

    Domyślnie

    Jak brakuje ci mocy na niskich obrotach to sprawdź czy po odpaleniu sztanga turbiny jest wciągana do gruszki do końca, możesz spróbować ją wcisnąć, jeżeli wejdzie choć trochę, to znaczy że kierownice w turbinie nie są ustawione na maksymalne doładowanie i stąd brak mocy na niskich obrotach. U mnie tak było.

  2. #52
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Sprawdz to sprawdz tamto wymien to wymien tamto
    Dla mnie jednak hamowanie i zlogowanie a potem odpowiednia interpretacja da wiecej nie z powyzsze kroki
    Tutaj mozna gdybac i po koleiu wymieniac czyscic moze trafisz na usterke a moze nie Ja sie nauczylem ze hamowanie logowanie i czytanie
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  3. #53
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar SynapticXX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    Auto
    Postów
    145

    Domyślnie

    OK dzięki wszystkim za odpowiedz. W przyszłym tygodniu oddam auto do mechanika i zlecę sprawdzenie tych rzeczy.

  4. #54
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Cytat Napisał chunkpunk Zobacz post
    Sprawdz to sprawdz tamto wymien to wymien tamto
    Dla mnie jednak hamowanie i zlogowanie a potem odpowiednia interpretacja da wiecej nie z powyzsze kroki
    Tutaj mozna gdybac i po koleiu wymieniac czyscic moze trafisz na usterke a moze nie Ja sie nauczylem ze hamowanie logowanie i czytanie
    a czym ze jest kolego hamownia?? to poniedad droga nawinieta na rolke, aby ja zastapic wystarczy przejechac sie pod długa góre z kompem i zczytac kompem

    zapraszamy do dyskusji na w/w temat, jesli mozesz pomóc koledze na pewno bedzie Tobie wdzieczny.

  5. #55
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar SynapticXX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    Auto
    Postów
    145

    Domyślnie

    Z tego co wyczytałem to silnik 1.9JTD CF3 powinnien dostać odczuwalnego kopa przy 1800-1900 obrotów (oczywiście mowa tutaj o niskich biegach), więc u mnie jest znacznie za późno.
    Dopiero za 2 tyg będę mógł oddać auto do mechanika, mam nadzieję, że wtedy dowiem się znacznie więcej.

    Pozdrawiam

  6. #56
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał chunkpunk Zobacz post
    Sprawdz to sprawdz tamto wymien to wymien tamto
    Dla mnie jednak hamowanie i zlogowanie a potem odpowiednia interpretacja da wiecej nie z powyzsze kroki
    Tutaj mozna gdybac i po koleiu wymieniac czyscic moze trafisz na usterke a moze nie Ja sie nauczylem ze hamowanie logowanie i czytanie
    Po cholerę hamować auto, skoro ktoś nie potrafi przeprowadzić najprostszej możliwej analizy pracy turbosprężarki. Dostanie wykres, że ma auto słabe od dołu i każą mu turbinę na dzień dobry wymienić.
    Nim w ogóle jakiś pseudomechanik zacznie w tym aucie cokolwiek rozbierać, należy:
    1. Sprawdzić poprawność działania sztangi turbiny - potrzebna do pomocy druga osoba. Po odpaleniu auta sztanga zaworu regulacji ciśnienia doładowania powinna się cofnąć o około 1 cm. Jeżeli tego nie robi - sprawdzamy czy jest podciśnienie na sztandze. Jeśli jest - to turbina do wyjęcia i geometria do czyszczenia.
    2. Jeżeli sztanga chodzi prawidłowo - profilaktycznie zaślepić CAŁKOWICIE EGR i wykonać jazdę testową. Jeśli moc wróci - EGR do regeneracji.
    3. Profilaktycznie przeczyścić czujnik ciśnienia doładowania - jest łatwo dostępny, od tyłu kolektora ssącego.

    Jeżeli po powyższych 3 punktach moc nie wróci - to dopiero wtedy należy się zacząć poważnie zastanawiać nad diagnostyką, wykonywaną przez kogoś, kto ma o tym pojęcie oraz wymianą rzeczy takich jak przepływka, zawory overboost itp.

    JTD-ki mają odczuwalny "ciąg" turbiny od 1600-1800 obrotów. Jeżeli auto ciągnie dopiero od 2400 - to geometria turbiny stoi.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  7. #57
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar SynapticXX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    Auto
    Postów
    145

    Domyślnie

    Wcześniej nie miałem czasu i drugiej osoby by zerknąć dokładnie na sztangę, ale dzisiaj żona mi pomoże A może nawet filmik nakręcę i zamieszczę a co

    Znalazłem również na allegro aukcje o tytule "Interfejs FIATECUSCAN ALFA LANCIA AIRBAG ABS SILNI" (lista obsługiwanych modeli: ALFA GT 1.9 JTD 16V)
    Kabel 44zł + interfejs ze strony http://www.fiatecuscan.net/. Drogię to to nie jest, więc pomyślę o tym.

    P.s.- nie wiem czy mechanik na samym początku nie wyłączył mi egr programowo. Tak przynajmiej wspominał.

    ---------- Post added at 17:45 ---------- Previous post was at 12:56 ----------

    Noi mam film:
    http://www.youtube.com/watch?v=T9gZPWniGQs

    Auto rozgrzane około 80-85C. Obroty miejscami osiągające do 3500 obrotów.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez SynapticXX ; 19-11-2011 o 17:49

  8. #58
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Po cholerę hamować auto, skoro ktoś nie potrafi przeprowadzić najprostszej możliwej analizy pracy turbosprężarki. Dostanie wykres, że ma auto słabe od dołu i każą mu turbinę na dzień dobry wymienić.
    Nim w ogóle jakiś pseudomechanik zacznie w tym aucie cokolwiek rozbierać, należy:
    1. Sprawdzić poprawność działania sztangi turbiny - potrzebna do pomocy druga osoba. Po odpaleniu auta sztanga zaworu regulacji ciśnienia doładowania powinna się cofnąć o około 1 cm. Jeżeli tego nie robi - sprawdzamy czy jest podciśnienie na sztandze. Jeśli jest - to turbina do wyjęcia i geometria do czyszczenia.
    2. Jeżeli sztanga chodzi prawidłowo - profilaktycznie zaślepić CAŁKOWICIE EGR i wykonać jazdę testową. Jeśli moc wróci - EGR do regeneracji.
    3. Profilaktycznie przeczyścić czujnik ciśnienia doładowania - jest łatwo dostępny, od tyłu kolektora ssącego.

    Jeżeli po powyższych 3 punktach moc nie wróci - to dopiero wtedy należy się zacząć poważnie zastanawiać nad diagnostyką, wykonywaną przez kogoś, kto ma o tym pojęcie oraz wymianą rzeczy takich jak przepływka, zawory overboost itp.

    JTD-ki mają odczuwalny "ciąg" turbiny od 1600-1800 obrotów. Jeżeli auto ciągnie dopiero od 2400 - to geometria turbiny stoi.
    Po to aby wlasnie pozbyc sie subiektywnych odczuc i przyzwyczajenia do auta , a skoro czlowiek nie ma pojecia o tym wiec lepiej dac czlowiekai ktory sie jako tako zna i potrafi wyczytac cos z przebiegu mocy i logow z jakiegos skana , nicz czlowiek ktory odpali auto w garazu przeczyta logi i powie wymien pan to i tamto.
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  9. #59
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar SynapticXX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    Auto
    Postów
    145

    Domyślnie

    Czy ktoś jest coś w stanie powiedzieć po filmie ze sztangą, który nakręciłem ?? Co prawda w przyszły piątek jestem umówiony z mechanikiem, ale pytam z ciekawości.

  10. #60
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    wszystko wyglada ok

Podobne wątki

  1. [GTV] Manszeta półosi. Tracę zmysły, przykładam spluwę do skroni.
    Utworzone przez alfaromeorosso w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-10-2013, 16:32
  2. [159] silnik 1.9 jtd 150KM Afa i 1.9 jtd 150KM fiat jest różnica?
    Utworzone przez fleszu2 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-03-2013, 11:38
  3. Normalnie tracę już powoli cierpliwość do tego auta...
    Utworzone przez QBUS w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-10-2007, 17:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory