No właśnie sobie zaciekle dyskutujemy z Grzybkiem przez priva, skąd się bierze taka duża różnica mocy między 1.7 a 1.8 TS - 14 koni, kiedy różnica pojemności jest minimalna.
Głowice są bardzo podobne.
Wstępna diagnoza wskazuje na kilka możliwych przyczyn:
- mapa wtrysku
- zawężony w jakimś miejscu dolot - wydech
- działanie wariatora
- inne wałki rozrządu
No jest jeszcze kilka innych pomysłów, ale spróbujmy rozważyć te powyższe.
Wychodzi nam z dyskusji prywatnej, że chyba wariat nie dodaje mocy maksymalnej, ale raczej momentu na niskich obrotach.
Sprawdziłem, że wydech jest taki sam (średnica 55 mm), kolektora jeszcze nie obadałem, będę to sprawdzał.
Teraz dolot - czy tam są jakieś różnice?
A może ktoś ma pomysł na inną przyczynę?
Ta zagadka musi być rozwiązanaCzy to realne względy techniczne czy marketingowe zdławienie 1.7 aby nie było konkurencją dla 1.8 i żeby stworzyć większą "paletę silników"?