Strona 3 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 88

Temat: Różnica mocy 1.7 a 1.8 8v TS

  1. #21
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    W aucie, które ma wariator, moc z nim i bez będzie taka sama, bo wariator faktycznie będzie przestawiał fazę rozrządu na niskich obrotach a na wysokich będzie faza ustawiona tak jak była, więc wypięcie czy nie, nic nie zmieni dla wartości maks, ale dla samego przebiegu już tak.
    Ale w aucie bez wariatora, faza będzie na sztywno ustawiona niżej, żeby jechało się tym autem wygodniej (rzadko się kręci do odcięcia tak naprawdę) - poskutkuje to spadkiem napełniania i mentu na wysokich obrotach, a że wzór na moc to moment przy danych obr razy obroty przez 9550, to moc maksymalna będzie niższa. Wprost mówiąc, wariator jest w stanie dać te 10% mocy, ale wersje z wariatem i bez mają inne wałki rozrządu. Do porównania możecie dorzucić 1.6 16V ze 147, z wariatem 120 KM, bez wariata 105 KM.
    Ok, to jest sensowna odpowiedź. A zatem pytanie - jak się będą różnić wałki rozrządu między wersjami?

  2. #22
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    ustawieniem krzywek ? lub bardziej ostre.

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    Jutro przynajmniej wymiar w jakim krzywki otwierają zawory też pomierzę

  4. #24
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał maicher Zobacz post
    Ok, to jest sensowna odpowiedź. A zatem pytanie - jak się będą różnić wałki rozrządu między wersjami?
    Polem wypełnienia (zbieg i nabieg krzywki), czasem i kątem otwarcia zaworów. W wersji z/bez wariatora kąty odgrywają znaczą rolę, gdyż wariator zmienia fazę współotwarcia zaworów, co ma duży wpływ na stopień napełnienia przy różnych prędkościach obrotowych.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    Dokonałem oględzin rozebranego silnika 1.7 i to zaczyna być skomplikowane.
    Wymiar zaworów 44/38 mm (jak w 2.0)
    kolektor wydechowy - średnica wewnętrzna 35,5 mm (jak w 2.0)
    kolektor dolotowy - w wąskim miejscu (nie jest okrągły) - ok. 35,5 mm

    Wymiary wałków - mam kłopot, chyba wychodzi mniej niż w 2.0 (zamiast 11,5 mm na dolocie jest około 10,5 mm a na wydechu zamiast 10,1 mm jest ok. 9,5 mm) - ale mam kłopot z dokładnością pomiarów, bo wałki nie są jeszcze wyjęte.

    Ale najlepsze jest to:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	n8 005.jpg
Wyświetleń:	151
Rozmiar:	114.2 KB
ID:	39936Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	n8 006.jpg
Wyświetleń:	667
Rozmiar:	101.0 KB
ID:	39937

    To mi wygląda na wariator. Już przez chwilę myślałem, że to nie jest 1.7 tylko 1.8, ale zmierzyłem średnicę cylindra i wychodzi ok 83,4 mm, w żadnym razie 84 mm jak w 1.8.

    No to pomóżcie koledzy, bo ja już jestem kompletnie zagubiony - przecież 1.7 nie ma wariata?! No ale przy ok 3.000 obrotów w czasie jazdy czułem "kopa".

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Akurat taką ma charakterystykę że przy 3 dostaje kopniaka, sporo benzyn tak ma mimo braku zmiennych faz.

  7. #27
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    po prosu trzeba by hamować 1.7 i 1.8 z odpiętym solenoidem i przyjrzeć się wykresom, wszystko wtedy będzie jasne

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    No a co to jest to na zdjęciach?

  9. #29
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    http://allegro.pl/alfa-romeo-155-1-7...951198821.html
    tu nie ma wariatora, masz coś pomodzone w tym silniku.

    Wałki pewnie ktoś wcześniej wrzucił od 1.8/2.0.
    Ostatnio edytowane przez rafal_155 ; 23-11-2011 o 10:28

  10. #30
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Jak tak na to patrze, to przypomina kształtem wariator, ale z drugiej strony, nie wygląda 100% jak wariator
    1mm wzniosu to nie tak mało, jeszcze do tego inny zbieg, nabieg, kąty i jest różnica
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

Podobne wątki

  1. Różnica w drzwiach 156
    Utworzone przez death w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-05-2015, 09:34
  2. [159] Różnica przepływomierzy 2,4 JTD
    Utworzone przez Smori91 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-02-2015, 17:02
  3. [145] Różnica piast ?
    Utworzone przez Kuba5093 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-11-2014, 20:44
  4. Różnica w przebiegu
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-09-2013, 22:36
  5. Różnica w lusterkach
    Utworzone przez Majes w dziale 166
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 03-02-2013, 22:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory