będzie możliwość rejestracji auta jeśli zmienimy rodzaj zasilania ( silnika z bp na on i odwrotnie ) !!!!!!!!!!!!
będzie możliwość rejestracji auta jeśli zmienimy rodzaj zasilania ( silnika z bp na on i odwrotnie ) !!!!!!!!!!!!
Zaczęło się niewinnie od pięknej 147 po 30sztuce tej marki stwierdzam że virus Alfa działa
Aktual:
AR 166FL 3.0 v6
AR GT
AR 166FL 2.4jtd 20v
Zastava 750
Największy problem o którym nikt nie wspomniał to........ skrzynia. Silnik GTA obraca się cokolwiek szybciej niż klekocik więc ze swoją skrzynką tego nie ożenisz. A jak byś kupił silnik i przekładnie z GTA to gdzie przypniesz tylni napęd? Jak to ogarniesz to reszta to tylko kasa i ubrudzone łapki.....
Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...
@lukas - ceny on przy takim swapie to najmniejszy problem
@belfer - dzieki za pozyteczne informacje
@slavol - w końcu jakiś problem natury technicznej, możesz rozwinąć kwestie zapięcia tylnego napędu? domniemam ze skrzynia w jtd q4 jest identyczna do tej w ośce jtd, więc analogicznie z gta nie było by problemu z podpięciem; czy może się mylę?
musicie pamietać ze zmiana połozenia skrzyni przy innym silniku, to zmiana długosci półosi przednich i zmiana długosci mocowania wału co oznacza jakieś adaptery lub costumowe półosie. Q4 tak naprawde poprzez centrlany mechanizm różnicowy na napęd na tył a nie na przód bo tył nigdy nie ma mniej niz 60% więc mowa o innej skrzyni zupełnie odpada, prędkosci obrotowe trybów przy silniku benzynowym były by o wiele większe i jeśli jakimś cudem udało by sie wsadzic V6 pod maske to na 1 biegu robił byś pewnie 100km/h![]()
2.4 jakimś sposobem z dobrym wiatrem by wszedł, V6 szczeże wątpie.
Jeśli chodzi o trwałość wału czy mostu czy przegubów, to są naprawde soooooooolidne. ( wał grubszy niż w A6 )
@Kayrol - możliwe że dlatego zdecydowali się tylko na jeden i tylko jeden silnik montowany w Q4. Wiedzieli że dużo się nie sprzeda, więc nie chcieli dodatkowo sprawy komplikować....Trzeba by to wszystko pomierzyć i zobaczyć jak te skrzynie są mocowane...
Idąc tym tokiem myślenia, 156 GTA ma inne półosie niż np. 156TS ?
Technicznie jest jeszcze inna opcja ożenienia silnika v6 i tylnego napędu CW a mianowicie skrzynia z samochodu który zwie się Alfa Romeo 164 Q4. Była ona tworzona pod V6 i z "wyjściem" na tył. Założenia technicznie są zbliżone do tej z CW. Chyba, że się mylę...
Pozdrawiam
Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę
Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.
Hohoho, to popłynąłeś... Znajdź teraz Getraga ze 164q4![]()
do niedawna na alle była cała q4 (podobno sprawna) za psie pieniądze.
Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę
Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.
No niestety chyba sie mylisz, 155 Q4 ma inny napęd, 164 Q4 ma inny napęd, 156 Q4 ma inny napęd.
skrzynia 164 http://www.awdwiki.com/images/alfa-1...comatic_xx.jpg
tylni most 164 http://www.awdwiki.com/images/alfa-1...scomatic_x.jpg
skrzynia 155 http://www.awdwiki.com/var/upload/155Q4-Front-Diff.png
most 155 http://www.awdwiki.com/var/upload/155Q4-Rear-Diff.png
2.4 napewno dało by się wsadzić, ale dokładnie wiemy ze nikt tego nie zrobi![]()
Ostatnio edytowane przez Kayrol ; 21-11-2011 o 22:26
Napędy na pewno są inne, ale chodziło mi o spięcie skrzyni ze 164 Q4 z tylnym dyfrem od CW. Wydaje mi się, że to realne ale może się mylę.
Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę
Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.