Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: [156] Eibach+Bilstein vs Koni

  1. #11
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    no wlasnie dlatego napisalem ze musisz kupic dokladnie sprezyny do swojego silnika.. bujanie i piłeczka pingpongowa jest wtedy jakbys zalozyl sprezyny od tsa do jtd - samochod bedzie nie do jazdy...

    ja mam sprezyny eibach od nieco ciezszej 155Q4 + seryjne amory Boge i samochod sie obnizyl tylko o jakies 15mm i jest piekne prowadzenie ktore mi akurat odpowiada, czyt. nie za twardo z jakims tam komfortem ale sztywno w zakretach.. co prawda nie tak sztywno jak wczesniej gdzie mialem amory na grubej rurze (chyba bilsteina).. wtedy to samochod sie az kleił w zakretach no i ta gruba rura gdzie jest inne przenoszenie sił ale niestety moim zdaniem byly za twarde (albo poprostu źle doregulowane)..

  2. #12
    djnero
    Gość

    Domyślnie

    a jak sądzisz bo tu ludzie mówią jedno a w sklepie co innego, te sprężyny eibach -30mm to z B6 czy B8 powinny być ?

  3. #13
    Piotr
    Gość

    Domyślnie

    Do obniżanych sprężyn Bilstein zaleca model B8, amortyzator B6 przeznaczony jest do seryjnych sprężyn. Zresztą B6 i B8 to jeden amortyzator z tą różnicą że ten drugi ma skrócony skok tłoczyska :wink:

  4. #14
    AR_33
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał djnero
    a jak sądzisz bo tu ludzie mówią jedno a w sklepie co innego, te sprężyny eibach -30mm to z B6 czy B8 powinny być
    Paweł156 nie tak dawno wymieniał amory na B6 i jest bardzo zadowolony, wcześniej miał KYB i sprężyny eibacha, efekt był taki że przy hamowaniu lub ciasnych zakrętach autko nurkowało przodem.Obecnie bardzo dobrze się prowadzi, a na komforcie nie straciło.Myślę że do codziennej jazdy w zupełności wystarczą B6 Bilsteina, co innego jeśli chcesz mieć samochód przygotowany do jazdy sportowej. Dodam, że Paweł również ma JTD (2.4).

  5. #15
    djnero
    Gość

    Domyślnie

    nie no do jazdy sportowej nie potrzebuję (nie twierdze że nie lubie depnąć ale nie na torze tylko czasem jak mnie jakiś burak podkusi )

    chyba pozostanę przy eibach-30 i do tego bilstein B6

    A co myślicie czy założyć te sprężyny i dojechać standardowe amorki czy lepiej od razu zakładać B6?

    I tu pytanie do Pawła156 - napisałeś że wybrałbyś zawieszenie Koni. Mógłbyś coś więcej napisać? Chodzi mi dlaczego akurat Koni

  6. #16
    Paweł156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał djnero
    A co myślicie czy założyć te sprężyny i dojechać standardowe amorki czy lepiej od razu zakładać B6?
    nie rówb tego, fatalnie sie jezdzi

    Cytat Napisał djnero
    I tu pytanie do Pawła156 - napisałeś że wybrałbyś zawieszenie Koni. Mógłbyś coś więcej napisać? Chodzi mi dlaczego akurat Koni
    jesli miałbym wybór tak jak napisałes miedzy B8+eibach a koni to tak wybrałbym koni, mając nadzieje ze przy odpowiednich ustawieniach bedzie sie dało jezdzić wzglednie komfortowo.
    jesli porównywac b6+eibach a koni to nie wiem co bym wybrał, ja wybrałem b6 bo juz mialem sprezyny.

  7. #17
    djnero
    Gość

    Domyślnie

    heh właśnie chodzi mi między B6+Eibach a Koni - B8 sobie odpuszczam

  8. #18
    djnero
    Gość

    Domyślnie

    wkleję jeszcze wypowiedź Admina z forum na stronie strefatuningu.pl:
    To w końcu można czy nie można stosować obniżających sprężyn do seryjnych amortyzatorów?
    Można, pod pewnym warunkami:
    -Wartość obniżenia powinna mieścić się w 40mm. Najlepiej gdy jest to 30-35mm max. Spęzyny -50, 60mm wymagają już krótszych amortyzatorów.
    -Powinno być zachowane 10% tak zwanego napięcia wstępnego, gwarantuje to prawidłową pracę sprężyny z amortyzatorem i zapobiega wypadaniu sprężyny. Dobrzy producenci sprężyn zapewniają Ci spokój w tym temacie.
    -amortyzatory powinny być dobrej jakości, nie zużyte i najlepiej o ciut twardszej charakterystyce-jak gazowe. Niektórzy producenci produkują amorki o standardowym skoku ale lekko usportowionej charakterystyce. Na przykład Koni w modelu Sport. Co ciekawe słynne zestawy Koni Sport Kit 1130 składają się ze sprężyn -30mm i standardowych amortyzatorów Koni Sport o seryjnym, nie skróconym skoku. Czyli można, i jeszcze dobrze to działa. Jeszcze jedna ważna kwestia: ze prowadzenie samochodu odpowiada w największej części amortyzator! Dlatego, jeśli zależy Ci na dobrym prowadzeniu samochodu, to zacząć należy od amortyzatorów, a nie od sprężyn.
    Troszkę mnie to uspokoiło jeśli chodzi o stosowanie B6 z Eibachem-30mm.

Podobne wątki

  1. GTA - KONI czy BILSTEIN
    Utworzone przez Alfor.GTA w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-03-2009, 10:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory