Właśnie, właśnie, to jest wariatorPodaj numery seryjne jakie masz na wałkach, może ktoś tam wsadził czapkę 1.8/2.0 z wałkami i wariat tam po prostu jest ale nie działa. Zaprawdę interesujący ten Twój motor...
![]()
Właśnie, właśnie, to jest wariatorPodaj numery seryjne jakie masz na wałkach, może ktoś tam wsadził czapkę 1.8/2.0 z wałkami i wariat tam po prostu jest ale nie działa. Zaprawdę interesujący ten Twój motor...
![]()
Różnica mocy między 1.7 a 1.8 to wariator (w 1.7 go nie ma)! Ustawienie wałka rozrządu ssącego jest w 1.7 optymalne dla całego zakresu obrotów. W 1.8 i 2.0 jest ustawiony dla optymalnej pracy na niskich obrotach (wysoki moment obrotowy), dopiero wariator obraca wałek dla optymalnego ustawienia wałka dla dużych prędkości obrotowych (duża moc). Wznos krzywek wynosi dla ssącego 11,5 a wydechowego 9,6 we wszystkich silnikach (1.7/1.8/2.0). Analogiczna sytuacja ma miejsce w AR147 z silnikiem 1.6ECO (105KM brak wariatora i inne blokady rozrządu) i zwykłym 1.6 (120KM wariator jest i blokady normalne dla 1.6). Dodatkowo AR147 1.6ECO nie ma zmiennej długości kolektora.
Jako ciekawostkę podam że wg Epera 1.7 w wersji na portugalski i grecki rynek miały wariator, niestety nie znalazłem danych dotyczących mocy.
Ostatnio edytowane przez maciek_czer ; 23-11-2011 o 19:23
I tym sposobem Maciek kończy dzieło![]()
Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992
I wszystkie są czerwone
W takim razie mam dobre wysokości krzywek, ktoś mi podał złe wymiary![]()
No i to był mega konkret
Czyżby moja to była wersja grecka/portugalska? Alfa jest do tego zdolna, żeby tak zamieszać
Maćku, a jeśli podam VIN to dasz radę sprawdzić czy to wersja grecka/portugalska?
ZAR16700000115469
Ostatnio edytowane przez maicher ; 23-11-2011 o 19:46
Po numer VIN wchodzi U5- 155 ASPIRATO (1992-1996) 167.056.0.0 - T.SPARK 1.7 MEDIA'93
engine 0022037 vehicle 00115033 Prod. Date 2/9/1994
I jest to zwykła wersja 1.7 bez wariatora
Przy okazji sprawdziłem dogłębnie i chyba to jest jakiś głupi błąd EPERA z tą Portugalia i Grecją bo w zastosowaniu jest wpisane Grecja Portugalia, ale wyszukując po danych pojazdu wychodzi że i tak nie maja wariatora.....
Ostatnio edytowane przez maciek_czer ; 23-11-2011 o 20:23
Bez wariatora, ale z wariatorem.
No...myślałem, że jak będę miał kota to nazwę go wysprzęglik, ale chyba jednak zmieniam zdanie
---------- Post added at 20:20 ---------- Previous post was at 20:19 ----------
co do wysokości krzywek - dane podałem z serwisówki ściągniętej stąd![]()
a ja się wtrące w temat bo widzę , że koledzy znają się na tym, nurtuje mnie pytanie ile wspólnego ma silnik 1.8 16V (133KM) znajdujący się we fiacie stilo, z silnikiem alfy 1.8 TS? W zasadzie fiatowskie 1.8 to 1.7; posiada też wariator, główna różnica to że nie ma ma 2 świec na cylinder ale jak z resztą? zupełnie inny silnik czy jakieś większe pokrewieństwo posiada?
koledzy a ja mam takie do was pytanie dlaczego przy silniku 1.7 podawane są dwie wartości mocy 83 i 85KW?? Będąc ostatnio u mechanika zauważyłem takie zjawisko u niego w komputerze gdy zamawiał części.
AR 155 1.7 TS 85 KW, 115KM `94 ROSSO BORDEAUX- Była niestety
AR 166 3.0 V6 24V, 220 KM `01 NERO- Jest (Dawna alfa Yago_)
Pewnie nieznacznie się różniły, 2.0 też ma 141 lub 144KM.