Strona 8 z 16 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 151

Temat: Quo vadis Alfa Romeo

  1. #71
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Włosi są dumni, a do tego jak pokazuje poniższy cytat dość pamiętliwi i impulsywni - co często nie idzie w parze z roztropnością

    "A później wydarzyła się rzecz następująca: Walter da Silva, który był z Alfą Romeo został podkupiony przez VW. Alfa Romeo bardzo źle zniosła to rozstanie. Zlecono pracowni Giugiaro zatarcie śladów słynnego projektanta w tym modelu Alfy i dlatego jej kolejne wcielenie nie było już takie fascynujące".

    Czytaj więcej: http://www.forum.alfaholicy.org/156/...#ixzz1dygRABKd

    nie znamy szczegółów, ale utrata da Silvy - przy moim ogromnym podziwie dla 159 i odmiennej ocenie tego modelu od pana Kaniewskiego - była przedwczesna, raczej ze szkodą dla AR i zyskiem dla marek VW. Cóż...

    Gdybym nie trzymał mocno kciuków za AR nie byłoby mnie na tym forum.



  2. #72
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sebott
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    Była: Alfa Romeo 147 1.6 TS 105KM 2001
    Postów
    491

    Domyślnie

    Cytat Napisał Archi Zobacz post
    Alfa Romeo bardzo źle zniosła to rozstanie. Zlecono pracowni Giugiaro zatarcie śladów słynnego projektanta w tym modelu Alfy i dlatego jej kolejne wcielenie nie było już takie fascynujące".
    Też jestem zwolennikiem filozofii Da Silvy. Weźmy 147 przed i po lifcie... No litości.
    „Własnością człowieka jest zniknąć, śpieszmy się śmiać ze wszystkiego.”

    Blaise Cendrars

  3. #73
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    W 2004 roku w felietonie na temat Autodelty 147 GTA pewien angielski dziennikarz, niejaki Jeremy Clarkson, napisał:

    "Myślę, że jeśli jakieś samochody nadają się do tuningu, to Alfy są tu idealnymi kandydatami - to dlatego, że Alfie Romeo nie wolno ich ulepszać we własnym zakresie. W posiadaniu Fiata są bowiem prawie wszystkie włoskie firmy samochodowe i każdej z nich Fiat powierzył ściśle określone zadanie.
    Ferrari: twoim zadaniem jest wygrywanie mistrzostw Formuły 1 aż do końca świata.
    Maserati: twoim zadaniem jest produkowanie samochodów Ferrari, tyle że odrobinę łagodniejszych i trochę bardziej praktycznych, przeznaczonych dla biznesmenów w średnim wieku, którzy z technologii szytej na miarę chcą korzystać na co dzień.
    Fiat: twoim zadaniem jest wytwarzanie samochodów dla rolników o pomarszczonych jak orzech włoski twarzach. No i
    Lancia: twoim zadaniem jest produkowanie Fiatów dla osób, które odnoszą sukcesy zawodowe i kierowców, którzy dbają o styl.
    Zadanie wykonane - mamy samochód dla każdego.

    Niestety, taki podział obowiązków sprawia, że Alfa Romeo nie ma już nic do roboty. Nie wolno jej konkurować z pozostałymi firmami, a to oznacza, że musi dbać o to, by jej samochody nie były zbyt szybkie, zbyt sportowe, zbyt luksusowe, zbyt stylowe i zbyt tanie. Innymi słowy, zakres kompetencji Alfy to umyślne produkowanie przeciętnych samochodów.

    Całe szczęście, że nie jest w tym zbyt dobra."

    Minęło kilka lat... i jakby zaczęli starć się bardziej
    Ostatnio edytowane przez Archi ; 22-11-2011 o 07:50

  4. #74
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Archi, bardzo ciekawa teoria, taka życiowa, coś w tym jest

  5. #75
    Użytkownik Romeo Avatar maciejbydg_87
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 147 & 156 SW 1.9 JTD
    Postów
    558

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzybek_bgi Zobacz post
    Archi, bardzo ciekawa teoria, taka życiowa, coś w tym jest
    no też sie zgadzam z teorią Clarksona - a co gorsza teraz Maserati schodzi do półki BMW 5 - czyli Alfy 166..... jeszcze bardziej zmarginalizowana zostaje Alfa... :/ mam nadzieje że jej "nie wyjdzie" zrobienie wolniejszych i mniej ekscytujacych samochodów

    Moje Belle:
    Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
    Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
    Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
    Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
    Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
    Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )

  6. #76
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Problem aut stylowych się chwilowo rozwiązał, bo Lancia się wysypała na poważnie. Zobaczymy, jak Fiat postanowi zapełnić tę lukę.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  7. #77
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Panowie, świat sie zmienia i realia w ktorych działaja firmy motoryzacyjne tez.
    Trzeba sie z tym pogodzic. Rządzi rachunek ekonomiczny.
    Alfy z lat 90 i wczesniej nie wróca, bo malo kto by je kupil dzis. Owszem jest ciagle sporo ludzi ktorzy z nostalgia wspominaja te czasy kiedy ekologia i oszczednosci nie istnialy, paliwa byly prawie darmo, projektanci mogli puszczac wodze fantazji, ale dziś - gdyby isc ta droga Ar mogla by podzielic los marek brytyjskich, ktore juz nie istnieja lub nie sa brytyjskie, spychajac ja do garazowo-chalupniczego dlubania przez pasjonatow, emerytow z motosportu dla pojedynczych odbiorcow.
    A tego bysmy nie chcieli !
    Fiat jest nastawiony na zysk wiec nie ma co oczekiwac ze bedzie produkowal auta dla waskiego grona osob.
    widac to po Mito i Julce - jest naprawde duzo nowych klientow ktorym sie b podobaja, ale stara szkola jest zawiedziona, czeka jaka bedzie Giulia. Jest tez czesc osob jak ja ktorzy mimo ze kreca nosem i ciagle wspominaja starsze modele, to powoli sie przekonuja do Giulietty ilekroc nia pojezdza.
    Zmiany i globalizacja wymusily oszczednosci, rozne alianse, zaprzestanie tego co niedochodowe, zamykanie i przenoszenie fabryk. To bedzie postepowac.
    Za czasow alisanu fiata z GM marka odbudowala sporo na wiarygodnosci w oczach klientow zrywajac z tym ze alfa sie sypie i tylko ladnie wyglada.
    Mozemy narzekac itp ale nie ma co wrozyc z gory, ze Fiat + Chrysler to nic dobrego z tego nie bedzie. Na aliansie z GM Wlosi wyszli b dobrze zyskujac wiele unifikujac czesci, a dodatkowo z tego co pamietam zgarneli niezla kase jak GM sie wycofal ze wspolpracy.
    Chrysler moze pomoc AR rozbudowac oferte i to dobrze IMO bedzie wiekszy wybor (fiat nie moze produkowac wszystkiego do swoich aut, bo wiemy ze jak to robil jakosc niektorych elementow byla tragiczna) - lepiej zeby sie skupili na tym na czym sie znaja najlepiej tj na stylistyce.
    Choc w kwestii silnikow IMO tworca najlepszej V6 i common rail nie powiedzial jeszcze ost zdania...
    Nie ma tez co narzekac ze AR jest przez fiata traktowana po macoszemu, bo jesli by tak bylo to by ja opchenli VW i tyle, a tego nie zrobili.
    Podczekajmy co wypuszcza i wtedy watek ozyje
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 25-11-2011 o 09:46

  8. #78
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    W kwestii silników widać już, że raczej pójdą w rzeźbienie w TBi i wymyślanie nie wiadomo czego na 2 cylindrach (TwinAir), niż stworzą coś 6-cylindrowego. Pomijając diesla w V6. V8 w Alfie nikt już chyba nie oczekuje (a szkoda, pomijam egzotyki typu 8C oczywiście), ale nawet Huyndai ma 300 konne V6.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #79
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    szewi, a dlaczego tak jest?? Bo świat zwariował na punkcie pieniędzy i cyferek na kontach, ale jeszcze im to wyjdzie bokiem, ciekawe skąd będą brać materiały na produkcję kolejnych nowych jednorazówek jakimi są obecne auta, np. czas dobrych kompaktów skończył się około 2002-2004.

  10. #80
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Serax
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Giulietta QV 1.75
    Postów
    99

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    W kwestii silników widać już, że raczej pójdą w rzeźbienie w TBi i wymyślanie nie wiadomo czego na 2 cylindrach (TwinAir), niż stworzą coś 6-cylindrowego. Pomijając diesla w V6. V8 w Alfie nikt już chyba nie oczekuje (a szkoda, pomijam egzotyki typu 8C oczywiście), ale nawet Huyndai ma 300 konne V6.
    Moze i zwariowali, ale Koncern Fiata uczy sie produkcji malych silnikow w dobrej sprawie. Slyszales o downsizingu? Niedlugo ekolodzy nakarza jezdzic lamborghini czy tez porshee z 2.0 pod maska i 10 turbinami byle by ograniczyc emisje tlenkow. W momecie gdy Fiat i AR dopracuja do perfekcji male silniki takie marki "Premium" dopiero beda wchodzily w te rejony i uczyly sie. Nagrody za male silniki mowia same za siebie. Nawet takie silniki diesla 2.0 Mjet czy tez Jtdm wyprzedzaja Tdi szajswagenowskie o 10 lat do przodu. Co by nie mowic ale taka jest prawda.


    Sent from my Iphone 4 using Tapatalk

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory