no to po czym wnioskujesz ze ja mam walniety termostat??Jeszcze raz sie dokladnie zainteresuje temperatura na trasie bo nie pamietam jaka mialem ale cos w granicach 80*.Mi jak dojezdzam do pracy czyli na dystansie ok.3 km lapie 60-czasami pod 70 *(oczywiscie mowie o obecnych temperaturach tak jak dzis -5*)
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
no a jak temp nie dojdzie w ogole do 90* na trasie??Zobacze,obczaje jeszcze i napisze wtedy ale chyba nie dochodzi mi do 90,a nie ze dojdzie a pozniej spada
mam to samo... falowania temp. od 80* do 90* i tak w kółko. Pytanie teraz jaki termostat kupić??? Wahler ???
Panowie a można coś wykombinować, żeby wspomóc dogrzewanie silnika?
Pozdrawiam serdecznie
Był taki temat grzałka elektryczna na wężu w układzie chłodzenia
Część aut, szczególnie importowanych ze Skandynawii (ale także np. z Niemiec), miała zamontowaną elektryczną grzałkę (opcja przy zakupie - z tego co wiem to nawet w Polsce jej cena nie przekraczała 300-400 zł), o której pisze kolega wyżej, a która miała wspomagać nagrzewanie auta (silnika, a co za tym idzie także i wnętrza) przy temperaturze otoczenia poniżej 16 stopni.
Grzałka jest umiejscowiona w nagrzewnicy, przez co jest niewidoczna z zewnątrz, ale za to ma dodatkowy bezpiecznik, którego "skrzynkę" widać przy akumulatorze.
AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)
Grzałka o której pisałem (o której gdzieś czytałem) była umieszczona na wężu
Ogrzewanie o którym wspominasz to elektryczny element grzejny składający się z dwóch grzałek jedna 300W druga 600W umiszczone są w zespole nagrzewnicy ale powyżej nagrzewnicy wodnej tak że powoduje tylko nagrzewanie wnętrzna a nie przyczynia się do przyspieszania nagrzewania silnika
A to dzięki za sprostowanie. Myślałem, że mówisz właśnie o tym zespole grzałek.
AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)