Strona 12 z 16 PierwszyPierwszy ... 2345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 151

Temat: Quo vadis Alfa Romeo

  1. #111
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    nie kumam o co ci biega, Radzia, nuda? No nie warczy jak bokser ale poza tym to dynamiczny silnik i czuje w fotelu, jak rwie do przodu
    1. KOMPLETNY brak dźwięku
    2. moc maksymalna przy 5.000 obrotów - więc wyżej kręcić nie ma sensu

    Dla mnie 2 rzeczy, które dołują silnik benzynowy - dynamiczny silnik, który rwie do przodu to równie dobrze JTDm


    grzybek - chodzi o koniec skali obrotomierza? Zarówno TBi, jak i MA w pewnym momencie się kończą i trzeba wrzucać wyższy bieg niestety.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  2. #112
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Serax
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Giulietta QV 1.75
    Postów
    99

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    1. KOMPLETNY brak dźwięku
    2. moc maksymalna przy 5.000 obrotów - więc wyżej kręcić nie ma sensu

    Dla mnie 2 rzeczy, które dołują silnik benzynowy - dynamiczny silnik, który rwie do przodu to równie dobrze JTDm


    grzybek - chodzi o koniec skali obrotomierza? Zarówno TBi, jak i MA w pewnym momencie się kończą i trzeba wrzucać wyższy bieg niestety.
    Ja pierdol* kup sobie ferrari i bedziesz krecil do 12k obrotow a dzwiek bedzie nie z tej ziemi... Wstawic tlumik z subaru nie ma problemu i nagle pod maska bokser sie zrobi. Jakby nie zauwazyc narzekasz na silniki alfy a sam takimi jezdzisz. Jak dla mnie to komentujesz TBi bo nie byl w twoim zasiegu cenowym wiec MA zostalo

    P.S nawet 3 litrowe bmw prosto z salonu nie brzmi jak dawne 2. A i co do dzwieku w nowym m5 zostaly zastosowane glosniki imitujace dzwiek silnika(4l pod maska) bo prawie go nie slychac a ty krytykujesz odglosy 1.75

    Sent from my Iphone 4 using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez Serax ; 29-11-2011 o 14:20

  3. #113
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    1. Nie trzeba od razu kupować Ferrari - wystarczy starszą Alfę. Ale nie o to chodzi.
    2. Tłumik sportowy (na razie tylko końcowy) już wstawiłem i szczególnej poprawy nie zauważyłem - jak to mówią, z g***a bicza nie ukręcisz.
    3. Bo Alfa ujmuje mnie czymś innym, czego nie mają inne auta. Ale na silnik mam prawo narzekać.
    4. Jak dla mnie, to nie masz pojęcia o moich możliwościach finansowych, a jeśli zadałbyś sobie trud podliczenia kosztu zamówionych przeze mnie opcji i montażu tłumika, to wyszłaby Ci kwota za bazową QV. Stać byłoby mnie i na BMW1, ale nie o tym rozmawiamy...

    Fajnie, że lubisz swoje QV, ale polecam przejechać się 147 lub 156 GTA i wtedy porównać sobie silniki.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  4. #114
    Użytkownik Świeżak Avatar BartekL
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Warszawa/Lublin
    Auto
    Giulietta Veloce Rosso Competizione, 156 GTA SW, 159
    Postów
    172

    Domyślnie

    Widzę że póki co każdy chwali silnik, jaki ma pod maską w swoim aucie
    Pod domem zagościła teraz piękna, czerwona 159. Niestety z dieslem pod maską, czyli silnikiem który dobrze nadaje się do jakiegoś busa. Auto jest śliczne i super się prowadzi, ale nie daje jakiejś ogromnej frajdy z jazdy. Dlaczego więc nie benzyna? Bo spalanie na poziomie 15l, brak jakiegokolwiek dźwięku i charakteru, to zdecydowanie za mało na Alfę z benzynowym silnikiem.

  5. #115
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Radek, tak, chodzi mi o wyższe obroty, jest to dosyć "chamskie" jak odcięcie, jeszcze nie spotkałem się z takim nagłym spadkiem.

  6. #116
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    BartekL, zgadzam się, 159 to przepiękne auto skrzywdzone mechanicznie w kilku miejscach. Ale mimo wszystko i tak Alfa . Ja swojego silnika nie chwalę akurat...

    grzybek, pamiętam ten "szok" po pierwszej przejażdżce TBi - poczucie, że silnik ma charakterystykę diesla nie jest przyjemnym odkryciem.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  7. #117
    frixfrot
    Gość

    Domyślnie

    Ja od razu, bez bicia mówię, że 156GTA to jest kwintesencja Alfy, ale czas leci. Ale z drugiej strony jeślibym chciał Alfe nad Alfami, to pewnie byłaby to Montreal. Nieważne, do czego zmierzam? Realia rynkowe się zmieniają i pewnie też nowy Focus RS, już nie będzie miał 2.5 litrowego silnika z fajnym gangiem i też będzie płacz. Bardziej niż silników bałbym się zmian oszczędnościowych - pozbawienie alfy tych kunsztownych wnętrz, zbytnie ukomfortowienie zawieszenia i mało agresywnej stylistyki zewnętrznej. Żeby Alfa nie stała się Seatem, w grupie VW - niby sportowa, ale tylko z nazwy.

  8. #118
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Radek, dokładnie, brakowało mi tego określenia, wygląda to identycznie jak w dieslu.

  9. #119
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał frixfrot Zobacz post
    Ja od razu, bez bicia mówię, że 156GTA to jest kwintesencja Alfy, ale czas leci. Ale z drugiej strony jeślibym chciał Alfe nad Alfami, to pewnie byłaby to Montreal. Nieważne, do czego zmierzam? Realia rynkowe się zmieniają i pewnie też nowy Focus RS, już nie będzie miał 2.5 litrowego silnika z fajnym gangiem i też będzie płacz. Bardziej niż silników bałbym się zmian oszczędnościowych - pozbawienie alfy tych kunsztownych wnętrz, zbytnie ukomfortowienie zawieszenia i mało agresywnej stylistyki zewnętrznej. Żeby Alfa nie stała się Seatem, w grupie VW - niby sportowa, ale tylko z nazwy.
    156 GTA nie jest kwintesencją Alfy - GTA Junior już bardziej . Samo GTA oznacza "odelżony", a 156 GTA odelżone jest średnio...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #120
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Nie ma jednego stałego wzorca Alfy, który stanowiłby odniesienie dla wszystkich modeli; zamykałoby to drogę do rozwoju marki.

    Jej bogactwo polega na tym, że każdy może w niej znaleźć coś dla siebie - z dowolnego okresu i poziomu (od aut sportowych po cywilne), najlepiej potwierdza to ilość kontrowersji, sporów i różnic zdań na temat poszczególnych modeli.

    Alfa kilka razy w swojej przeszło 100-letniej historii dokonywała zwrotów i zmian kierunku rozwoju - dostosowując się do zmieniającego się świata. Te które wynikały z planowego działania związanego ze świadomym rozwojem i tworzeniem trendów były oczywiście lepsze od tych będących reakcją na kryzysy, polegających na dopasowywaniu się do rynku.
    Problem tkwi w tym, że dawna Alfa była synonimem postępu i rozwoju. Tworząc swoje auta to Ona pokazywała klientom co naprawdę wartościowego mogą mieć, stąd i kolejne oczekiwania wchodziły zawsze na coraz wyższy poziom (i cały czas mam na myśli epokę masowej już produkcji zapoczątkowanej przez AR w latach 50-tych XX wieku).

    Po przejęciu przez Fiata (co nie może obciążać Fiata) AR walczyła o przetrwanie, teraz o odbudowę zainteresowania i zaufania klientów - co jak pokazał model 156 (mimo jego wad) - poszło nieźle.

    Mariaż z GM stanowił niestety potknięcie, które m.in. zniweczyło potencjał 159 (czego by nie pisać o TBi - to gdyby silnik ten w różnych wersjach mocy dostępny był zamiast JTS zapewniłby znacznie lepszą sprzedaż modelu), przy Brerze zabrakło dużo więcej - i zjawiskowy prototyp został przerobiony na model, który zawiódł jednak oczekiwania wielu fanów (a zwłaszcza firmy w zakresie sprzedaży).

    Świat - również motoryzacji - ulega szybkim zmianom. Ten fakt należy przyjąć i zaakceptować. Sami dążymy do zmian.
    Alfy które posiadamy jeśli budzą w nas jakieś emocje (estetyczne, muzyczne czy jeszcze inne) i raczej takimi już pozostaną.

    Teraz truizm - w świecie unifikacji, wspólnych regulacji prawnych i wymagań bezpieczeństwa, modele bardzo upodabniają się do siebie. Nowe marki spełniają swoje aspiracje na polach kiedyś im niedostępnych, a klasa premium - na polu osiągów pozostanie niedługo już tylko dla aut supersportowych.

    Moim życzeniem dla AR i jej entuzjastów jest, aby jej nowe modele były za każdym razem emocjonujące dla kierowcy i obserwatora.
    O rozwiązania techniczne, również te wybiegające w przyszłość lub jedynie schlebiające obecnym trendom - nawet jeśli wydają się nam dziwne - jestem spokojny, FIAT wcale nie odstaje tu od pozostałych, a czasami ich wyprzedza.

    Chciałbym żeby AR tworzyła auta tak dobre, aby móc mieć poczucie wyjątkowości nie tylko estetycznej, ale i technicznej znajdujących potwierdzenie w osiągach i konkurencyjnych rozwiązaniach technicznych.
    Ostatnio edytowane przez Archi ; 30-11-2011 o 09:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory