Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 47

Temat: [145] słychać klekotanie w boxerze

  1. #31
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał deviltx
    czyli kapitalka przy 90 tyś? hmm, naprawa boxera pewnie da po kieszeni.....
    Powinieneś napisać naprawa boxerka na LPG da po kieszeni.....Mechanik dobrze powiedział przegrzany silnik dzięki LPG zwróć uwagę na stan zaworów klepanie pewnie popychacze zaklejone spalonym olejem no i pierścieni pęknięte zapewne . Raczej panewkom dał bym spokój

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    Mechanik dobrze powiedział przegrzany silnik dzięki LPG
    Skoro jesteśmy już przy przegrzanym silniku to może któryś z Was postara się wymienić najbardziej charakterystyczne objawy wystepujące po przegrzaniu silnika :?:
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  3. #33
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał as
    Cytat Napisał 75andrew155
    Mechanik dobrze powiedział przegrzany silnik dzięki LPG
    Skoro jesteśmy już przy przegrzanym silniku to może któryś z Was postara się wymienić najbardziej charakterystyczne objawy wystepujące po przegrzaniu silnika :?:
    Wypalona uszczelka głowicy , pęknięta głowica. Mnie raczej chodzi o to że kolegi auto było odpalane i jeżdzone na zimnym silniku na LPG

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    Cytat Napisał as
    Cytat Napisał 75andrew155
    Mechanik dobrze powiedział przegrzany silnik dzięki LPG
    Skoro jesteśmy już przy przegrzanym silniku to może któryś z Was postara się wymienić najbardziej charakterystyczne objawy wystepujące po przegrzaniu silnika :?:
    Wypalona uszczelka głowicy , pęknięta głowica. Mnie raczej chodzi o to że kolegi auto było odpalane i jeżdzone na zimnym silniku na LPG
    Rozumiem 75andrew155 - chodzi Ci o to, że ktoś za mocno cisnął silnik na LPG, gdy nie był jeszcze dobrze rozgrzany.

    Co do objawów wskazujących na przegrzanie silnika czytałem gdzieś, że na wlewie oleju osadza się ponoć coś o konsystencji podobnej do piasku - nie wiem czy to prawda, bo nigdy osobiście się z tym nie spotkałem. Czy ktoś wie może ciś więcej na ten temat :?:
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  5. #35
    deviltx
    Gość

    Domyślnie

    silnik rozebrany, spełnił się czarny scenariusz

    wał porysowany, nadaje sie tylko do szlifowania, okazało się, ze silnik najpierw był przegrzany, potem było jeżdżone na niskim stanie oleju i złapało panewki. teraz sie zastanawiam, czy dalej naprawiać tego boxera, czy kupić może silnik z osprzętem do TS.

    co możecie mi polecić?

  6. #36
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    Cytat Napisał deviltx
    czy dalej naprawiać tego boxera, czy kupić może silnik z osprzętem do TS.
    Chcesz do Boxera wsadzić silnik TS? Nie wiem czy Ci się to opłaci bo musiałbyś jeszcze pół auta wymienić.
    FORZA ITALIA !

  7. #37
    deviltx
    Gość

    Domyślnie

    to ja już nie wiem, co mam robić, wsadzę w silnik 2 tyś, albo i więcej, i co? zrobię kilkadziesiąt tysięcy i dalej będę go naprawiał? nie chce jej sprzedawać, ale z drugiej strony nie wiem czy jest sens dalej remontować tego boxera...

  8. #38
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    Zrób ten silnik, który masz albo kup silnik boxera (ew. wtedy z dwóch możesz zrobić jeden). Jak już będziesz miał to zrobione, wywal LPG, pilnuj oleju i spokojnie zrobisz jeszcze wiele tyś. km na tym silniku.
    FORZA ITALIA !

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał currahee
    Zrób ten silnik, który masz albo kup silnik boxera (ew. wtedy z dwóch możesz zrobić jeden). Jak już będziesz miał to zrobione, wywal LPG, pilnuj oleju i spokojnie zrobisz jeszcze wiele tyś. km na tym silniku.
    Zgadzam się z tym co radzi Ci currahee - zrób remont - będziesz przynajmniej wiedział na czym stoisz. Z TS-em daj sobie spokój - jest znacznie droższy w eksploatacji - przykładowo komplet świec zapłonowych do TS-a to koszt ok. 450 zł :shock:

    Cytat Napisał deviltx
    kupiłem go od kogos z rodziny, i wiem na 100% ze ten silnik nigdy nie był katowany, jeździła niem osoba starsza
    Masz spoko rodzinkę ;// A to, że jeździł nim ktoś starszy o niczym nie świadczy. Nie raz mi się zdarzało jechać z kims takim, kto zaabsorbowany dyskusją piłował silnik do prędkości ponad 90 km/h na drugim biegu - delikatnie sugerowałem wówczas zmiane biegu na wyższy :mrgreen:
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  10. #40
    deviltx
    Gość

    Domyślnie

    wał wyszlifowany, w sumie to tylko na 2 baniaku go porysowało. Kupiłem panewki, pierścienie, wyplanowałem głowice, nowe uszczelki, nowy termostat... nie jest tak źle cenowo.
    we wtorek bede juz odpalał silnik, tylko mnie zaciekawia sposób myślenia mechanika. powiedział, ze skoro wał był porysowany i szlifowany, bedziemy zalewać mineralkę. wg mnie, mineralkę leje sie do skończonych silników, a przeciez mój bedzie miał duuużo nowych części i bedzie po remoncie. Co Wy o tym sądzicie?

    druga sprawa:

    chcę dokładniej wyczyścić ten silnik krokowy i przepustnicę, bo za pierwszym razem to było tylko pobieżnie, kolega kilka postów wyżej pokazywał fotkę swojego dolotu, u mnie nie ma czujnika położenia przepustnicy.

Podobne wątki

  1. słychać strzały
    Utworzone przez sixtus w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-11-2015, 11:43
  2. [145] Nie słychać pompki paliwa
    Utworzone przez adek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-01-2014, 11:33
  3. W głosnikach słychać turbine
    Utworzone przez Woda83 w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 26-04-2013, 15:23
  4. nie słychać radia
    Utworzone przez rafaddd w dziale GT
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-02-2013, 14:59
  5. Nie słychać radia
    Utworzone przez Yannkes w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 14-05-2012, 14:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory