Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: pompa olejowa 156

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Piotrek 156
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 98r.
    Postów
    99

    Domyślnie

    dzisiaj odbierałem blok z zakładu szlifierskiego no i pytałem się gościa o tą pompę pokazywałem mu skąd ten olej poleciał a on ze to normalne i niema się czym przejmować mówił ze porostu się tam zebrało i pociekło trochę i niema się czym przejmować. To porządny zakład zajmujący się regeneracją podzespołów i kapitalnymi remontami silników wiec raczej wiedział co mówi.

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Kolego, a jaki przebieg miała Twoja Alfa jak obróciło Ci panewkę? Czy przed kupnem auta znałeś jego stan, jak auto było traktowane etc.?

    Badam problem panewek w TS'ach. Stąd moje pytania. TS z racji konstrukcji (dłuższy zespół korbowód + tłok) narażony jest na większe obciążenia niż jego starszy brat 8v. Po 100 tyś. km zaleca się obejrzenie panewek, płukanie miski, kanałów olejowych, sprawdzenie stanu pompy oleju. Po 150 tyś. km dobrze wymienić panewki, gdzie zrobienie tego przed awarią jest tańsze i przy silnikach wysokoobrotowych wręcz zalecane. Inna sprawa to braki w smarowaniu cywilnej wersji TS'a o czym świadczą usterki wariatora. Nie ma jednak podobno sposobu na poprawienie smarowania w TS przez np. montaż wydajniejszej pompy, ciśnienie bowiem musi być zachowane zgodnie z wytycznymi. Badać stan oleju, nie używać tanich filtrów oleju, płukać kanały, używać bardzo dobry olej i cieszyć się jazdą.

    Zawsze można pokusić się o modyfikacje a'la 156 Super 2000, ale z tego co zasięgnąłem języka tam części są w TS niemal pancerne i TS jest ciut zmodyfikowany.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Też zaangażowałem sie w temat panewek w TSach i odkryłem ze nie tylko w tych silnikach sie to dzieje choc kogo spotykam na swej drodze i ma TSa 16V ma badz mial juz te naprawe.Co ciekawe podobno ze wzgl.ekologicznych nie stosuje sie przy produkcji łożysk żlizgowych a dokładniej sam stop jest pozbawiony ołowiu i zastapiono go aluminium.Niestety to słabsze rozwiązanie i po prostu warstwa śligowa szybciej moze ulec zdegradowaniu albo przez słabej jakości olej który ma kiepskie dodatki albo ich brak powoduje korozje czy o lepkości w wysokiej temperaturze nie wspominajac-z tad tez moze zalecenie producenta do stosowania oleju 10W60 przy ekstremalnych warunkach pracy jednostki.Na rynku sa dostepne panewki wykonywane w technologii napylania i jest to temat ciekawy-odsyłam do google w tym temacie bo jest co czytac
    Myslalem tez o zabezpieczenie czopow walu korbowego przez azotowanie ale nie mam o tym pojecia i porozmawiac tez nie ma z kim poki co

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Piotrek 156
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 98r.
    Postów
    99

    Domyślnie

    a wiec tak moja przygoda z panewkami to juz poraz drugi. Za pierwszym razem jak mi obróciło po rozkręceniu silnika okazało sie ze już był robiony szlif i nic z tego nie wyszło wiec kupiłem drugi silnik niby z przebiegiem 150 tys widziałem auto z którego pochodził silnik i faktycznie mógł tyle mieć ale co z tego przejechałem jakies 30 i znowu obróciło.Nawet nie muslalem o kolejnym padalcu tylko o remoncie problem byl ze znalezieniem wału szukałem go jakieś 3 miesiące ale udało się robię porządny remont i mysle ze teraz trochę pojeżdze

    ---------- Post added at 22:48 ---------- Previous post was at 22:27 ----------

    a jesli chodzi o syf w misce to był straszny własnie dzisiaj ja myłem, a co najciekawsze przed montazem silnika jakies 30 tys temu ściągałem miche i ja czyściłem.olej był zmieniany 3 razy

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Hmm,jaki olej miales?
    tez mialem syf ale nie wiem co sie wczesniej dzialo z autem u poprzednika

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Też zaangażowałem sie w temat panewek w TSach i odkryłem ze nie tylko w tych silnikach sie to dzieje choc kogo spotykam na swej drodze i ma TSa 16V ma badz mial juz te naprawe.Co ciekawe podobno ze wzgl.ekologicznych nie stosuje sie przy produkcji łożysk żlizgowych a dokładniej sam stop jest pozbawiony ołowiu i zastapiono go aluminium.Niestety to słabsze rozwiązanie i po prostu warstwa śligowa szybciej moze ulec zdegradowaniu albo przez słabej jakości olej który ma kiepskie dodatki albo ich brak powoduje korozje czy o lepkości w wysokiej temperaturze nie wspominajac-z tad tez moze zalecenie producenta do stosowania oleju 10W60 przy ekstremalnych warunkach pracy jednostki.Na rynku sa dostepne panewki wykonywane w technologii napylania i jest to temat ciekawy-odsyłam do google w tym temacie bo jest co czytac
    Myslalem tez o zabezpieczenie czopow walu korbowego przez azotowanie ale nie mam o tym pojecia i porozmawiac tez nie ma z kim poki co
    Dobrze, że są jeszcze ludzie którzy podjęli temat! Poczytałem trochę o tych panewkach napylanych, zapytam włocha z którym koresponduję na Forum Alfa Romeo Italia czy któraś z firm specjalizująca się w częściach do AR nie ma czegoś takiego w ofercie.

    Co do azotowania powierzchni metalowych to dość skomplikowana sprawa, trzeba mieć zakład i kogoś w nim kto by Ci wykonał azotowanie. Nie wiem jednak jak taki proces wygląda w przypadku części jakim jest wał, czy azotuje się całość. Wiem natomiast, że azotowany wał nie nadaje się do szlifu, gdy padły panewki i trzeba spasować nowe. To jest minus tego procesu, a samego azotowania nie dokona się od ręki, są z tym problemy (kiedyś ktoś pisał na forum o tym).

    Panewki w TS to nie tylko zmartwienie posiadaczy Alfy Romeo. Sporo podobnych tematów jest na stronie Hondy, Subaru, także niedawno czytałem na forum VW. Nie oszukujmy się, większa moc z mniejszego silnika przy obecnych trendach od oszczędzania nie wróży dobrze nowym silnikom, dla mnie 150 tyś. km i koniec.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomito Zobacz post
    Wiem natomiast, że azotowany wał nie nadaje się do szlifu, gdy padły panewki i trzeba spasować nowe.
    Wal po azotowaniu jest szlifowany zeby dostac sie do najtwardszej warstwy azotowanej. Caly proces azotowania trwa ok 60 godzin w zaleznosci jak gleboka ma byc powierzchnia utwardzona i to tyle. Jesli chodzi o rejon poludnia Polski to polecam Andorie w Andrychowie ale nie wiem na ile wsadza do pieca bez znajomosci ;]
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Piotrek 156
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 98r.
    Postów
    99

    Domyślnie

    olej lałem Castrol magnatec. Teraz kupiłem sobie vavoline max life. To moje ostatnie podejście do tego auta jak trzeci raz silnik odmówi posłuszeństwa to bastuje znaczy z marki nie zrezygnuje ale na pewno z silnika twin spark. Ogólnie jeżdżę 6 lat tym autkiem i naprawdę staram się o nie dbać nie wiem możne mam takiego pecha.

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    Jeśli zostawiasz starą pompę oleju to sprawdź zawór zwrotny.

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Piotrek 156
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 98r.
    Postów
    99

    Domyślnie

    Cytat Napisał NOE Zobacz post
    Jeśli zostawiasz starą pompę oleju to sprawdź zawór zwrotny.
    a gdzie on sie znajduje (przy pompie)?? i w jaki sposób go sprawdzić

Podobne wątki

  1. Pompa olejowa 2,4 jtd (156)
    Utworzone przez tomek.rynkar w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-03-2012, 19:21
  2. [33] Pompa olejowa ?
    Utworzone przez DaniioDTB w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-07-2010, 09:42
  3. Pompa olejowa
    Utworzone przez siweczek25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-06-2010, 12:52
  4. [166 JTD] pompa olejowa
    Utworzone przez dyniu0624 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-03-2010, 19:51
  5. [155] Pompa olejowa !!!!!!
    Utworzone przez qdlacz007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-10-2009, 09:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory