Strona 4 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 112

Temat: V-max 166 3,0

  1. #31
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marysn Zobacz post
    przynajmniej wiemy że mamy bezpieczne auta
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  2. #32
    KamilloV8
    Gość

    Domyślnie

    Myślę, że licznik spokojnie zamyka niedawno przesiadłem się na 3.0 V6 i 240 to jest moment. więcej nie miałem okazji

  3. #33
    WUJ LEDI
    Gość

    Domyślnie

    Normalnie ci odetnie i obroty spadną . Myślę że więcej nic by się nie działo .

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    czytam czytam i nie mogę się pozbierać ... niektóre posty rozwalają do łez inne mnie zdruzgotały - podejście do życia co nie moje to można piłować masakra ale wracając do tematu koledzy ... często się spotykam z myleniem pojęć prędkości maksymalnej podawanej w instrukcjach samochodów do tej faktycznie najwyższej osiąganej przez samochód producent podaje prędkość maksymalną bezpieczną czyli prędkość z jaką samochód może się poruszać bez uszczerbku dla mechaniki maksymalna prędkość która podawana jest w instrukcjach to najwyższa prędkość odnotowana podczas firmowych testów podczas której nic się nie przytrafiło i samochód został homologowany i uznany za bezpieczny. to zaś ile on faktycznie pojedzie tzw maxem to każdy wie że pojedzie więcej niż podano. ja swoją 3.0 a automacie która ma podaną niższą maksymalną od manualnej skrzyni też rozpędzam się do 260 ale nie jest to prędkość która jest bezpieczna dla mechanizmów pojazdu. Poruszając się po trasach naszych niemieckich przyjaciół śmiało osiągam bezpieczne przebiegi autostradowe ze średnią 200km/h Należy jednak zawsze pamiętać że im szybciej tym margines bezpieczeństwa zużycia mechanicznego i zmęczenia materiału w bądź co bądź nie młodych autach rośnie nieprawdopodobnie szybko Kiedyś zarżnąłem skrzynię jadąc 100KM odcinek non stop bez odpuszczenia na tempomacie 230Km/h a przypomnę że fabryczna zapisana w instrukcji prędkość maksymalna dla automatu to 237km/h także po latach eksploatacji naszych pięknych alf trzeba jednak odjąć nieco z tych prędkości maksymalnych ... Po remoncie skrzyni na długich trasach nie przekraczam 220km/h także kolego jeśli masz ochotę sprawdzić ile na maxa pojedzie twoja alfa to oczywiście możesz to zrobić w bezpiecznych warunkach najlepiej niemiecki autoban na odcinkach bez ograniczeń bo mandaty mają nieco droższe od naszych :-) I mogę się założyć o każde pieniądze że ten samochód nie przejedzie 100Km maksem :-)

  5. #35
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Wreszcie jakaś sensowna wypowiedź w tym temacie

  6. #36
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Niezgodze sie tylko z jednym. Maksymalna predkosc podawana w katalogach nie ma nic wspolnego z bezpieczna. Ani dla kierowcy ani miechanizmow.

  7. #37
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    nie oszukujmy się ale prędkość maksymalna jest trochę zawyżana na naszych licznikach (dyrektywa UE) ponadto zależy ona także od stanu technicznego auta a także ogumienia.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  8. #38
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dawid_Zielu Zobacz post
    nie oszukujmy się ale prędkość maksymalna jest trochę zawyżana na naszych licznikach (dyrektywa UE) ponadto zależy ona także od stanu technicznego auta a także ogumienia.
    Dokładnie tak. W dodatku przy tych prędkościach liczą się nawet takie drobiazgi jak ciśnienie w oponach czy kierunek wiatru. Oczywiście jest takich czynników wiele.

  9. #39
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Koledzy, ale tu mamy sytuację taką samą jak moc katalogowa samochodów.
    Producent podaje przykładowo 226 KM, znaczy to, ze każdy samochód zjeżdżający z linii produkcyjnej musi mieć min 226 KM, ale to znaczy, że większość nie ma więcej Po kilku letniej eksploatacji musi być spadek, ale każdy będzie miał inny spadek, zależny od danego egzemplarza samochodu.
    Co do prędkości maksymalnej jest tak samo, najsłabszy nowy egzemplarz musi mieć min prędkość katalogową, ale to nie znaczy, że z linii produkcyjnej nie zjechała alfa, która bez zadyszki robiła np. 280 km/h
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  10. #40
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    była Alfa Romeo 159 SW 2,2 JTS Distinctive 2006
    Postów
    18

    Domyślnie

    Koledzy, temat danych katalogowych jest bardziej skomplikowany niż się wydaje. Dane takie jak moc, prędkość, przyspieszenie itp podawane są jako wartości przybliżone, uśrednione. Z drugiej strony warto przyjrzeć się sposobom pomiarów tych parametrów. Dla przykładu parametr jaki budzi wiele zastrzeżeń czyli zużycie paliwa. Producent podaje zużycie paliwa uzyskane wg dyrektywy nr..... Dyrektywa została wprowadzona, żeby można było porównać spalanie pojazdów, który pali mniej. a który więcej. Nie oznacza to, że dane auto pali tyle ile jest napisane w katalogu. Kolejny przykład to pojemność bagażnika. Mamy dwie metody pomiaru: cegiełek o objętości 1 dm3(VDA), druga metoda (SAE) podaje objętość bagażnika mierzoną drobnoziarnistym materiałem. Pokazuje to że nie liczą się tylko cyferki. A moc silnika jaką podają producenci mierzona jest na kołach czy na wale korbowym? Producenci, zawsze w swoich informacjach dodają klauzulę typu "Wszystkie opisy, dane i ilustracje mają charakter informacyjny. Rzeczywiste dane produktów mogą różnić się ze względu na wymagania produkcyjne." - zapis z katalogu modelu 159. Prędkości maksymalne w jakie osiągają Alfy są często większe niż podaje katalog. Sprawdzałem to na 164 3.0 i 166 3.0. Moim zdaniem spowodowane jest to tym, że silniki te nawet na ostatnim obiegu kręcą się na "czerwone pole". Rzadko zdarza się by silniki innych producentów na finalnych przełożeniach osiągały maksymalne prędkości obrotowe.

    Jeśli napisałem coś nie tak to poprawcie mnie proszę.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory