Myślę, że licznik spokojnie zamykaniedawno przesiadłem się na 3.0 V6 i 240 to jest moment. więcej nie miałem okazji
![]()
Normalnie ci odetnie i obroty spadną . Myślę że więcej nic by się nie działo .
czytam czytam i nie mogę się pozbierać ... niektóre posty rozwalają do łez inne mnie zdruzgotały - podejście do życia co nie moje to można piłować masakra ale wracając do tematu koledzy ... często się spotykam z myleniem pojęć prędkości maksymalnej podawanej w instrukcjach samochodów do tej faktycznie najwyższej osiąganej przez samochód producent podaje prędkość maksymalną bezpieczną czyli prędkość z jaką samochód może się poruszać bez uszczerbku dla mechaniki maksymalna prędkość która podawana jest w instrukcjach to najwyższa prędkość odnotowana podczas firmowych testów podczas której nic się nie przytrafiło i samochód został homologowany i uznany za bezpieczny. to zaś ile on faktycznie pojedzie tzw maxem to każdy wie że pojedzie więcej niż podano. ja swoją 3.0 a automacie która ma podaną niższą maksymalną od manualnej skrzyni też rozpędzam się do 260 ale nie jest to prędkość która jest bezpieczna dla mechanizmów pojazdu. Poruszając się po trasach naszych niemieckich przyjaciół śmiało osiągam bezpieczne przebiegi autostradowe ze średnią 200km/h Należy jednak zawsze pamiętać że im szybciej tym margines bezpieczeństwa zużycia mechanicznego i zmęczenia materiału w bądź co bądź nie młodych autach rośnie nieprawdopodobnie szybko Kiedyś zarżnąłem skrzynię jadąc 100KM odcinek non stop bez odpuszczenia na tempomacie 230Km/h a przypomnę że fabryczna zapisana w instrukcji prędkość maksymalna dla automatu to 237km/h także po latach eksploatacji naszych pięknych alf trzeba jednak odjąć nieco z tych prędkości maksymalnych ... Po remoncie skrzyni na długich trasach nie przekraczam 220km/h także kolego jeśli masz ochotę sprawdzić ile na maxa pojedzie twoja alfa to oczywiście możesz to zrobić w bezpiecznych warunkach najlepiej niemiecki autoban na odcinkach bez ograniczeń bo mandaty mają nieco droższe od naszych :-) I mogę się założyć o każde pieniądze że ten samochód nie przejedzie 100Km maksem :-)
Wreszcie jakaś sensowna wypowiedź w tym temacie![]()
Niezgodze sie tylko z jednym. Maksymalna predkosc podawana w katalogach nie ma nic wspolnego z bezpieczna. Ani dla kierowcy ani miechanizmow.
nie oszukujmy się ale prędkość maksymalna jest trochę zawyżana na naszych licznikach (dyrektywa UE) ponadto zależy ona także od stanu technicznego auta a także ogumienia.
Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"
Koledzy, ale tu mamy sytuację taką samą jak moc katalogowa samochodów.
Producent podaje przykładowo 226 KM, znaczy to, ze każdy samochód zjeżdżający z linii produkcyjnej musi mieć min 226 KM, ale to znaczy, że większość nie ma więcejPo kilku letniej eksploatacji musi być spadek, ale każdy będzie miał inny spadek, zależny od danego egzemplarza samochodu.
Co do prędkości maksymalnej jest tak samo, najsłabszy nowy egzemplarz musi mieć min prędkość katalogową, ale to nie znaczy, że z linii produkcyjnej nie zjechała alfa, która bez zadyszki robiła np. 280 km/h
Koledzy, temat danych katalogowych jest bardziej skomplikowany niż się wydaje. Dane takie jak moc, prędkość, przyspieszenie itp podawane są jako wartości przybliżone, uśrednione. Z drugiej strony warto przyjrzeć się sposobom pomiarów tych parametrów. Dla przykładu parametr jaki budzi wiele zastrzeżeń czyli zużycie paliwa. Producent podaje zużycie paliwa uzyskane wg dyrektywy nr..... Dyrektywa została wprowadzona, żeby można było porównać spalanie pojazdów, który pali mniej. a który więcej. Nie oznacza to, że dane auto pali tyle ile jest napisane w katalogu. Kolejny przykład to pojemność bagażnika. Mamy dwie metody pomiaru: cegiełek o objętości 1 dm3(VDA), druga metoda (SAE) podaje objętość bagażnika mierzoną drobnoziarnistym materiałem. Pokazuje to że nie liczą się tylko cyferki. A moc silnika jaką podają producenci mierzona jest na kołach czy na wale korbowym? Producenci, zawsze w swoich informacjach dodają klauzulę typu "Wszystkie opisy, dane i ilustracje mają charakter informacyjny. Rzeczywiste dane produktów mogą różnić się ze względu na wymagania produkcyjne." - zapis z katalogu modelu 159. Prędkości maksymalne w jakie osiągają Alfy są często większe niż podaje katalog. Sprawdzałem to na 164 3.0 i 166 3.0. Moim zdaniem spowodowane jest to tym, że silniki te nawet na ostatnim obiegu kręcą się na "czerwone pole". Rzadko zdarza się by silniki innych producentów na finalnych przełożeniach osiągały maksymalne prędkości obrotowe.
Jeśli napisałem coś nie tak to poprawcie mnie proszę.