Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 34

Temat: Montaż szpery lub Q4 w 159 2.4 Jtdm ?

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Są firmy oferujące różne alternatywne produkty do wielu aut. 159 nie występowała z Q2, .
    Tomku występowała , zobacz specyfikację wersji Sport wziętej ze strony jednego z warszawskich dealerów http://www2.alfaromeo.pl/promocje/#159 samoblokujący mechanizm różnicowy Q2
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    akoś chodzi mi po głowie ,że spotkałem się z info ,że w najnowszych 159 ( od momentu jak wszedł do sprzedaży TBi) Q2 jest na standardowym wyposażeniu
    Zgadza się, ale tak jak rozkminialiśmy w tym temacie do którego dałeś linka, jest to EQ2

  3. #13
    superglide
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał YonasH Zobacz post
    Oj szewi - nie lepiej kupić nową Ti 2.4 Q4 z automatem od razu?
    Nie ma wersji Q4 z automatem. W tym samym czasie były sprzedawane 210KM FWD i Q4 z manualną skrzynią oraz 200KM z automatem.

    ---------- Post added at 22:00 ---------- Previous post was at 21:56 ----------

    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    dzownilem do jednego warsztatu powiedzieli mi ze Q4 jest prostsze w dokladce niz Q2 ktore seryjnie chyba nie wystepowalo w tej wersji.
    Pod nazwą Q2 były montowane dwie szpery, na początku do GT i 147 szedł najprawdziwszy mechaniczny torsen. Obecnie Q2 to rozwiązanie elektroniczne, związane z ESP, które przyhamomowuje odpowiednie koło. Na marginesie to Crosswagon i 159Q4 mają takie elektroniczne Q2 i to na każdej osi.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Mało jest danych o przeniesieniu napędy w GM-owsko-fiatowskiej konstrukcji. Szpery są dobre ale tylko w określonych warunkach. Inne szpery wkładasz na asfalty, inne na szutry i śnieg. Jak chcesz mieć fun w każdych warunkach to zostaje kupić lancera albo subaru z dccd.

    Jeśli szukasz polepszenia osiągów w zakrętach zacznij od zawieszenia (dobre amory, sprężyny, mocniejsze stabilizatory, twardsze gumy poliuretanowe, rozpórki). Efekt będzie duży, ale czy to jest właściwa droga na nasze polskie drogi....?

    Odp. jest prosta - polować na jeszcze lepiej wyposażoną Q4, bo Q2 będzie tylko półśrodkiem, na który wydasz kasę.

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jar.w
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW Q4 | 3.2 JTS 260KM | 2006
    Postów
    203

    Domyślnie

    Cytat Napisał superglide Zobacz post
    Pod nazwą Q2 były montowane dwie szpery, na początku do GT i 147 szedł najprawdziwszy mechaniczny torsen. Obecnie Q2 to rozwiązanie elektroniczne, związane z ESP, które przyhamomowuje odpowiednie koło. Na marginesie to Crosswagon i 159Q4 mają takie elektroniczne Q2 i to na każdej osi.
    Nie masz racji, zarówno w Crosswagonie/156SW jak i w 159/Brerze Q4 to jak najbardziej mechaniczny Torsen-C T3.
    AR 159 Sportwagon Q4 | 3.2 JTS 260KM | 2006r. - Bestia
    Była:
    AR 156 Sportwagon FL | 1.9 JTDm 140KM | 2003r. - Bella

  6. #16
    superglide
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jar.w Zobacz post
    Nie masz racji, zarówno w Crosswagonie/156SW jak i w 159/Brerze Q4 to jak najbardziej mechaniczny Torsen-C T3.
    Niestety kolego pomyliłeś wszystko ;-)
    Jeśli chodzi o centralny mechanizm różnicowy, to 156 Sportwagon Q4, 156 Crosswagon Q4 i 159 Q4 mają układ Torsen. Taki sam jak np. w Audi A4 lub A6 quattro. Ale w tym wątku mówimy o tzw. szperach, czyli dyferencjałach przedniej osi, nazywanych przez Alfę Q2. Ten układ Q2 to w pierwszych wersjach był Torsen, ale montowany jako mechanizm różnicowy przedniej osi i dotyczyło to modeli 147 i GT. Póżniej Alfa, pod tą samą nazwą Q2, zaczęła stosować elektroniczną szperę, w skrócie polega to na tym, że przyhamowywane jest jedno z przednich kół, w zależności od dynamiczych warunków jazdy. Dzięki temu możesz np. ruszyć, kiedy jedno z kół napędzanych stoi na lodzie, bo siła napędowa nie trafia do tego na lodzie, kręcąc nim (jak w konwencjonalnym układzie) tylko jest przenoszona do tego drugiego. Taki układ ma Giulietta. Taki sam układ (nazwijmy go też electronic Q2) mają na obu osiach wspomniane wszystkie wersje 156 i 159 Q4. W praktyce więc Alfy Q4 mają 3 mechanizmy różnicowe, jeden mechaniczny centralny i dwa elektroniczne na osiach. W 159 Q4 można wyłączyć całkowicie ESP i na śniegu powywijać trochę, wyrażnie słychać wtedy pracę hamulców, odgłos podobny do pracy ABS.
    Ostatnio edytowane przez superglide ; 13-12-2011 o 20:24

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar YonasH
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Brerrrrra V6
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    To by pasowało. Ja się ciągle zastanawiałem co tak trakcja strzela z tyłu, nawet jak wyłączona. A to po prostu "szpera"

    ...brzmienie V6 - bezcenne!

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jar.w
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW Q4 | 3.2 JTS 260KM | 2006
    Postów
    203

    Domyślnie

    Superglide, czyli wychodziłoby na to, że tak naprawdę mamy Q8?
    W praktyce - czy w takim razie eQ2 = ESP (wspomagające ew.pracę mechanicznego Q4, jeśli taki system wytępuje), czy jego działanie jest bardziej "zaawansowane" i symuluje działanie szpery w zakrętach?
    AR 159 Sportwagon Q4 | 3.2 JTS 260KM | 2006r. - Bestia
    Była:
    AR 156 Sportwagon FL | 1.9 JTDm 140KM | 2003r. - Bella

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar YonasH
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Brerrrrra V6
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Proszę
    Attached Files Attached Files
    • Typ Pliku: pdf Q4.pdf (998.7 KB, 583 views)

    ...brzmienie V6 - bezcenne!

  10. #20
    superglide
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał YonasH Zobacz post
    Proszę
    Attached Files
    Q4.pdf‎ (998.7 KB, 0 views)
    YonasH, w tym .pdf-e jest bardzo dobrze opisana praca centralnego mechanizmu różnicowego.
    Poniżej dołączam link z filmem, gdzie pokazane jest działanie systemu Q4 i Q2 w crosswagonie. Jest taka scena, kiedy alfa wjeżdża na górkę i unosi jedno z tylnych kół. W pierwszej chwili widać, że "otwarty" dyfer tylnej osi zaczyna kręcić tylnym prawym kołem, po sekundzie zostało ono przyhamowane.

    http://www.splinder.com/mediablog/frdigi/media/11147576

Podobne wątki

  1. [159] 2.0 JTDM 170km vs 2.4 JTDM 210km Wady/Zalety ??Pomoc w wyborze
    Utworzone przez Nitro w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 04-05-2020, 20:55
  2. Łożyska dyferencjału/szpery GT
    Utworzone przez Zambezi w dziale GT
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-07-2015, 21:39
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-08-2013, 13:21
  4. [159] Pomoc przy wyborze między 1.9 a 2.4 JTDM - opinie o 2.4 JTDM
    Utworzone przez R-Y w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-05-2013, 12:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory