Strona 15 z 16 PierwszyPierwszy ... 5678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 151

Temat: Na którą oś lepsze opony?

  1. #141
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar AlfaFAN
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Pińczów
    Auto
    Fiat Tempra 1.6&2.0... mam nadzieję, że wkrótce Alfa Romeo...
    Postów
    295

    Domyślnie

    Cytat Napisał sebawroc Zobacz post
    i zadaj sobie pytanie dlaczego zmieniam opony po dojsciu do 6mm glebokosci czyli jakies 3 lata
    Już wiem, już wiem :] Bo Twoje auto więcej stoi niż jeździ i zanim zjedziesz oponie 2 mm, to mija milion lat i wtedy masz rację, należy takie opon7y wymienić na nowe, ale zazwyczaj według większości internetowej potrzeba 5 lat, aby opona z dobrym bieżnikiem była nazwana starą
    Akurat za kapcie które mają więcej niż 5 lat powinni dowody zabierać policjanci, bo niektórzy ostro przeginają i nie jeden raz widziałem opony sprzed 10 lat nawet :O
    "Nie boje się kogoś kto trenował 10000 kopnięć, boje się tego kto 10000 razy trenował jedno kopnięcie..." - Bruce Lee

  2. #142
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    AlfaFAN masz racje, pod warunkiem ze opony sa przechowywane w odpowiednich warunkach ..... doczytaj dokladnie ze warunki przechowywania maja duzy wplyw na ,,starzenie" opon ja takich nie posiadam wiec wniosek nasuwa sie sam.....


    Wujek idz do okulisty .... czy ja pisalem cos o roku czasu?

  3. #143
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    A to 2 mm zużywasz w ciągu 10 lat czy 30 może?
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  4. #144
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    sebawroc, jaki masz rozmiar opon, bo po roku użytkowania bym kupował je od Ciebie za 80 zł sztukę.
    4 x 80 zl /szt = 320 zl pojdziesz do okulisty jeszcze zostanie ci na neurologa, chociaz z drugiej stony postaw lepiej na okuliste bo na glowe juz chyba za pozno

  5. #145
    mrutyś
    Gość

    Domyślnie

    jak by się nie kręcił lepsze opony na oś tylną.
    Mimo tego, że niektórzy wydumają iż lepiej mieć na przedniej osi lepsze bo przecież ta w większości przypadków jest napędzana. Oczywiście stan opony i miejsce jej montażu ma wpływ na pod i nad sterowność to jednak lepiej jest mieć samochód podsterowny jechać wolniej i przez to dojechać niż mieć samochód nadsterowny i się zdziwić że przód przejechał a tył poleciał bokiem i obróciło.
    Chodzi tutaj również o strefę zgniotu i rozkładanie się energii przy uderzeniu, lepiej by samochód uderzył przodem niż tyłem.

  6. #146
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Tak cały pic w doradzaniu specjalistów na temat lepszych opon na tył przy aucie przednionapędowym polaga tylko i wyłącznie na bezpiczeństwu w przypadku zderzenia. Uślizg tylnej osi zwyle kończy się uderzeniem bocznym czyli bardziej niebezpiecznym, uślizg przedniej osi uderzenie przodem (strefa zgniotu itp) Ja osobiście założył bym lepsze opony na przód z wiadomych przyczyn wcześniej tu poruszanych

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #147
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ANN
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    świętokrzyskie
    Auto
    GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    362

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Tak cały pic w doradzaniu specjalistów na temat lepszych opon na tył przy aucie przednionapędowym polaga tylko i wyłącznie na bezpiczeństwu w przypadku zderzenia. Uślizg tylnej osi zwyle kończy się uderzeniem bocznym czyli bardziej niebezpiecznym, uślizg przedniej osi uderzenie przodem (strefa zgniotu itp) Ja osobiście założył bym lepsze opony na przód z wiadomych przyczyn wcześniej tu poruszanych
    dokladnie tak, ale co my tam wiemy

    pozdrawiam

    http://ann156.fotosik.pl/

    GT 3.2 V6 Q2 '05 (09.2014)
    MiTo 1.4 T-Jet 155 KM '09 (10.2016)
    Spider 2.0 TS '99 (10.2022)
    ______________________________
    156 2.5 V6 '00 (03.2010-10.2014)
    156 1.9 JTD '98 (06.2006-03.2010)

  8. #148
    Użytkownik Rowerzysta Avatar treboR L
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    AR Stelvio pełna opcja
    Postów
    267

    Domyślnie

    Czyżbyśmy dochodzili do sedna sprawy?

  9. #149
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    moja Alfa moje kola i moja sprawa czy bede wymiecniac co sezon czy co 15 lat i czy zaloze lepsze na przod czy lepsze na tyl, zawsze znajdzie sie jakis sapacz ktory szuka dziory w calym bo ktos ma odmienne zdanie LOL

  10. #150
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Mam trochę doświadczeń z różnym zużyciem opon, i sam się przekonałem ze zawsze lepsze na tył, zawsze. Mialem tak ze musialem kupić nowe zimówki dwie , bo rozprułem, i sam myslalem ze założe nowe naprzód bedzie super. ale jest taka sprawa najprostrza. na zakręcie jak zaczyna się przyspieszać czy wchodzić są lepsze z przodu to przód trzyma trzyma i nagle puszcza tył . można skontrować ale człwoiek odruchowo puszcza gaz, a puszczenie gazu powoduje hamowanie i prawie pewny obrót. Malo kto ma taki odruch ze przy poslizgu da mu gaz. natomiast przy lepszych z tyłu przy poslizgu jak puścimy gaz, os jest bardzij dociazana przestaje napedzać i odzyskuje przyczepność. Niestety przetostowałem to na sobie. mialem stłuczke z powodu opon i nauczyłem sie ze na oponach sie nie oszczedza, na wszsytkim tylko nie na oponach. i staram wymieniłem te dwie srednie zimówki zeby nie miec dylematów.

    Oczywiście nie mówe ze jestem super kierowcą i musze mieć racje, tylko pisze to co sam zaobserwowałem i doświadczyłem.
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

Podobne wątki

  1. 147 - Którą wybrać?
    Utworzone przez Polini w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-08-2014, 08:38
  2. Gałka- którą bierzemy?
    Utworzone przez ml0da w dziale 147
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 25-10-2013, 12:55
  3. Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 04-11-2012, 10:19
  4. [156] zakup- którą wybrac?
    Utworzone przez dhab w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-07-2008, 10:01
  5. którą wybrać 156 czy 147?
    Utworzone przez matti090 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-03-2008, 22:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory