Twardziel jak chcesz miec gang silnika to kupujesz v6 lub r5 (np. lancia kappa silnik ma nawet lepszy gang niż nie jedno v6). Żaden tam diesel tego nie ma i nie zaleznie czy r4, czy r5 - tutaj można jedynie mówic o lepszym gangu r5 niż r4 jtd.
Poza tym to widze po wypowiedziach, że masz dużo $$$$, a jak masz dużo mniej to kupujesz co chcesz (teoretycznie)
Podsumowując wiec:
1. Jak chcesz 159 z dobrym silnikiem, ekonomicznym z tańszymi gratami i serwisem oraz innymi aspektami np. akcyza za pojazd sprowadzony, OC i tym podobne, ale za to gorszej kulturze pracy to kupujesz 1.9jtdm
2. Jak masz mało mocy z 1.9jtdm to robisz chiptuning, ale tylko w dobrej firmie znającej sie na rzeczy i takiej która te silniki ogarnia i nie jest to chip do granic możliwosci jednosti co byś sobie zycia swego jtdka nie skrócił zbytnio
3. Masz $$$ na 159 z silnikiem 2.4jtdm, $$$ na utrzymanie ewentualnie wyższe OC, akcyze i inne dupsy, a chcesz miec lepsza kulture pracy to kupujesz bez zastanowienia 2.4jtdm
FINITO![]()