Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Temat: Wyje przy dodawaniu gazu.2,4 JTD

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2001 r. jest VW Passat 2.0 TDI 2006 r.
    Postów
    241

    Domyślnie

    jeśli jakaś rolka Ci hałasuje przy pasku, to można się tym zająć w najbliższej przyszlości ale bez paniki od razu masakry nie będzie

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Dymienie nie ma nic wspólnego z zaciętą zmienną geometrią turbiny. Jest to raczej objaw agonii turbo.
    Zmienna geometria ma za zadanie płynnie regulować ciśnienie doładowania. Zacięte łopatki powodują , ze turbina przeładowuje przy dużych obciążeniach.

    Efekt jest taki , ze na wciśniętym gazie przy ok 3000 obr. zapala się "marchewa" i silnik zdycha.
    Najfajniej jest jeśli akurat wyprzedza sie TIRa ....
    Dzieje się tak dlatego, że czujnik doładowania rejestruje zbyt wysokie ciśnienie w kolektorze ssącym i ECU przechodzi w tryb awaryjny by nie rozwalić silnika. Po zdjęciu nogi z gazu silnik powinien po chwili wracać do normalnej pracy.


    Turbina z zaciętą zmienną geometrią pracuje cały czas na max doładowaniu więc jest przeciążana. Efektem najczęściej jest upalanie końcówek łopatek wirnika po stronie wydechowej - wał turbiny do wymiany. Skrajnym efektem jest całkowite zgruzowanie turbiny które objawia sie ścianą dymu odktórej zacząłem.
    Z tych powodów jeśli wystąpią wymienione symptomy nie należy zwlekać z regeneracją turbo.


    Najbardziej podatne na zacięciezmiennej geometrii były pierwsze turbiny w których zastosowano ten system ( 2,4 JTD 136KM , 1,9 JTD 105KM). Zmienna geometria była sterowana nadciśnieniem ze strony ssącej - prosty system. W nowszych konstrukcjach sterowanie zmienną geometrią było bardziejwyrafinowane - podciśnienie i elektrozawór sterowany przez ECU -tam zacięcia były sporadyczne.
    Ostatnio edytowane przez DamianS ; 16-12-2011 o 09:10

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    dobrze gada polac mu

  4. #14
    thomas
    Gość

    Domyślnie

    u mnie tez piszczalo gwiazdalo wymienilem pasek i nadal to samo przyczyna byla ukrecona szpilka od kolektora wydechowego, dalem do wymienienia szpilke oraz uszczelke pod kolektorem i swist znikl

  5. #15
    marcus891
    Gość

    Domyślnie

    Juz wiem Alternator i piszczy i gwiżdże łożysko się rozdupneło i ozwojenie juz pada cale szczęście ze na razie nie turbina a ta marchewka to czujnik ciśnienia doładowania. można zamknąć pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Gwizd przy dodawaniu gazu. 2.4 JTD FL
    Utworzone przez przemekk0715 w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 28-02-2013, 18:34
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-02-2013, 20:51
  3. Dym przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez nowy147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-03-2012, 21:53
  4. Puka przy dodawaniu gazu JTD
    Utworzone przez marsel w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 21-06-2011, 19:05
  5. [146] brak mocy i strzelanie przy kolektorze ssacym przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez Karol_PKAR w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 16-05-2010, 13:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory