Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 46

Temat: Koszt wymiany wariatora, czy konieczna równiez wymiana paska?

  1. #1
    bartekcivic
    Gość

    Domyślnie Koszt wymiany wariatora, czy konieczna równiez wymiana paska?

    Witam:-) wiem , ze podobnych tematów na forum bylo juz parę. Od 4 miesięcy jestem szcześliwym posiadaczem alfy 156 2.0 ts. Na samym poczatku wymieniłem w nim rozrząd( wszystko poza wariatorem gdyz o istnieniu jego jako poczatkujacy nawet nie wiedzialem). I tu moje pytanie, czy moge teraz( po przejechaniu jakis 8 tysiecy od wymiany paska) wymienic sam wariator? czy mozna pasek napinac po raz drugi? Czy teraz przy wymianie wariatora zainwestowac ponownie w nowy pasek?(o rolkach i calej reszcie nawet nei mysle)? I ile wynosi taka usluga?(chodzi o wymiane samego wariatora razem z kosztem samej czesci)? z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi. Dodam, ze objawy"chorego" wariatora w mojej belli to 2-3 sekundowy klekot po odpaleniu, bardzo slabe wkrecanie sie na obroty gdy jest zimny silnik, a gdy cieply jest troszke lepiej, tyle ze do 3-4 tys obrotow jedzie jakby mial 1.6 pod maska dopiero wyrywa jak z procy po przekroczeniu 4 tys obrotow.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bartekalfa166
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 159 TI. Bianco
    Postów
    416

    Domyślnie

    ja zrobiłem podobnie jak ty.Czyli wymiana rozrządu bez wariata,ostatnio tez słysze po odpaleniu 2 sekundowy "klekot" ale nie wpadam w panike bo poz tym chwilowym dzwiękiem nic*się*nie dzieje.A podobny objaw z obrotami miłem przed wymianą przepływomierza, wiec warto sprawdzić pod kompem czy wszystkie inne parametry są prawidłowe. Ale też chętnie poczytam o opcji wymiany samego wariatora, wiec podłączam sie pod temat.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    wiesz.... pasek możesz zawsze założyć ten sam, ale co z tego wyniknie to najstarsi górale nie wiedzą
    z zasady powinno się wymieniać pasek przy każdym jego ściągnięciu
    drogi nie jest a okres następnej wymiany sobie przedłużysz przy okazji
    pasek kosztuje z 100 PLN
    ewentualny remont po zerwaniu paska z 30 razy więcej
    za wymianę wariata + pasek powinieneś zapłacić ok 200zł może więcej.... ale niewiele
    najważniejsza sprawa:
    mechanik/serwis lub ufoludki co będą to robić, muszą używać blokad na wałki rozrządu
    jeżeli nie posiadają tego i wmówią Ci że bez blokad da się to zrobić to szukaj kolejnego serwisu bo ci na pewno sobie z tym nie poradzą

  4. #4
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Akurat dzisiaj wymieniałem rozrząd. U znajomego 70zł. Jak ktoś jest z okolic Cieszyna mogę również podobny rabat załatwić.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar baton
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa
    Postów
    153

    Domyślnie

    Cytat Napisał syfon Zobacz post
    Akurat dzisiaj wymieniałem rozrząd. U znajomego 70zł. Jak ktoś jest z okolic Cieszyna mogę również podobny rabat załatwić.
    Ja będę myślał o rozrządzie + wariator koło lutego. Części mechanik tez kupuje ? Możesz zapytać ile taka usługa by kosztowała ? Aktualnie nie mieszkam już w Cieszynie, tylko w Górkach W. i teraz nie wiem gdzie oddać auto. Słyszałem, że właśnie w Górkach też jest jakiś mechanik od włoskich aut, podobno dobry, nie wiem jak się ceni.

  6. #6
    bartekcivic
    Gość

    Domyślnie

    a powiedzcie jak sprawdzic czy to przeplywomierz bedzie? jest jakis sposob na sprawdzenie go ? nie mam na podlozenie innego.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    tylko komputer i odczyt Air Mass Flow do odcięcia i na wolnych i oczywiście na rozgrzanym silniku

  8. #8
    bartekcivic
    Gość

    Domyślnie

    rozumiem, to trzeba bedzie sprawdzic czy to przeplywka czy wariator... bo wszystki ladnie pieknie ale do 3 tysiecy obrotow samochod nie ma ducha i naprawde trzeba narobic sporo halasu(wkrecic go co najmniej na 4-5 tysiecy obrotow zeby jakos odczuc te 155 koni( z ktorych napewno pare jest juz niestety martwych:-) )


    dodam ze wczesniej mialem nubire kombi 2.0 133 konie i moc byla duzo bardziej odczuwalna(choc silnik nie krecil sie tak wysoko jak w alfie:-)
    Ostatnio edytowane przez bartekcivic ; 17-12-2011 o 20:46

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    dolnośląskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS DOBRY ROCZNIK 2000
    Postów
    46

    Domyślnie

    Przerabialem to u siebie.Na bank to nie wariator.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartekcivic Zobacz post
    dodam ze wczesniej mialem nubire kombi 2.0 133 konie i moc byla duzo bardziej odczuwalna(choc silnik nie krecil sie tak wysoko jak w alfie:-)
    Ten silnik czuje się dobrze dopiero powyżej 3 tys.

Podobne wątki

  1. Koszt wymiany rozrządu 2.5 v6
    Utworzone przez matber1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 31-03-2014, 21:32
  2. 1.9 JTD koszt wymiany uszczelniaczy ?
    Utworzone przez czester.91 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-11-2012, 21:17
  3. Koszt wymiany sprzęgła
    Utworzone przez Corrado83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 02-03-2011, 20:08
  4. Koszt wymiany sprzęgła 2.0 V6 TB
    Utworzone przez Robert3029 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-02-2011, 18:06
  5. Koszt wymiany wachaczy
    Utworzone przez suwa w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-04-2010, 19:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory