Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 56

Temat: [156] Brak kompresji V6

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał feecle Zobacz post
    Pomiar kompresji robiłeś z uchyloną przepustnicą?
    A co ma przepustnica do tego skoro jest sciagnieta do pomiaru?
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  2. #12
    Użytkownik Świeżak Avatar Kilu89
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW TI 2.0 JTDm 170KM
    Postów
    101

    Domyślnie

    Takie jeszcze jedno pytanie. W czym miala by pomoc ta nafta w cylindrze?

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kilu89 Zobacz post
    Takie jeszcze jedno pytanie. W czym miala by pomoc ta nafta w cylindrze?
    Powinna rozpuscic syf na pierscieniach bo chyba o to koledze chodzilo.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  4. #14
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Powinna rozpuscic syf na pierscieniach bo chyba o to koledze chodzilo.
    Dokładnie
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    polecam zrobić jeszcze test szczelności cylindra - ładujesz ciśnienie kompresorem na zamkniętych zaworach i słuchasz.
    Jak syczy przez bagnet albo korek wlewu oleju - pierścienie,
    jak syczy w kol. ssącym - zawory ssące,
    jak w wydechu - zawory wydechowe,
    jak walą bąble w zbiorniku wywrównawczym - UPG.

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar Kilu89
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW TI 2.0 JTDm 170KM
    Postów
    101

    Domyślnie

    A ta nafta nie przeniknie do ojelu zmieniajac jego wlasciwosci smarujace?

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kilu89 Zobacz post
    A ta nafta nie przeniknie do ojelu zmieniajac jego wlasciwosci smarujace?
    No raczej wymiana po tym zabiegu, chyba ze zlejesz i nalejesz nafty i zostawisz na noc a na moje oko mozesz tak zrobic z 2x, ale gwarancji nikt Ci nie da ze to cos pomoze. Poprostu po "latach" pod pierscieniami zbiera sie nagar ktory zlepia je z tlokiem. Ostatnio czyscilem tloki z 3.0 i nie dalo sie ruszyc jednego ringa z tego wlasnie powodu a na moje oko jest to skutek jezdzenia na slabym oleju i i brak wymian w odpowiednim czasie.

    PS. zapomnialem dodac jeszcze jedno, mozesz nalac troche oleju do cylindra i jeszcze raz sprawdzic kompresje tzw proba olejowa i to powinno Ci wykluczyc dol czyli pierscienie. Jedynym minusem jest to ze nie zrobiles tego przy 1szym pomiarze bo silnik byl cieply a to odrazu wyeliminowaloby jednego z podejrzanych
    Ostatnio edytowane przez -BamBosZek- ; 18-12-2011 o 10:39
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    na wieczór przed każdą wyminą oleju nalewam nafty do cylindrów.efekt to komprecha po 11 na zimnym silniku, przebieg (chyba) 230kkm

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gryf
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    stan przejściowy bez AR
    Postów
    48

    Domyślnie

    Najwazniejsze pytanie!
    Czy po tym jak wyszło że cisnienie niskie, zrobiłeś tzw. prubę olejową ? Wstrzykujesz odpowiednią (niewielką) ilośc oleju do cylindra i wtedy mierzysz. Rozsądnie myśląc od razu wydedukujesz czy leżą pierścienie, czy może masz coś z głowicą.

    Z naftą warto sprubować, jednak ten sposób miał najwyższą skuteczność w latach 80 kiedy oleje silnikowe były słabej jakości. Kiedy silnik postał długo nieodpalany "osady z oleju" łapały pierścienie.
    Ale jeśli pierścienie zapiekły się pod wpływem chwilowego przegrzania silnika, jak np jazda bez wody nafta może nie pomóc.

    ---------- Post added at 11:22 ---------- Previous post was at 11:19 ----------

    EDIT

    Wybacz kolego BamBosZeK teraz dopiero zawuważyłem że wspomniałeś o tej prubie olejowej.
    Żeś się rozpisał i nie chciało mi się czytać "Ciebie" do końca

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    na wieczór przed każdą wyminą oleju nalewam nafty do cylindrów.efekt to komprecha po 11 na zimnym silniku, przebieg (chyba) 230kkm
    Na zimnym silniku kompresja zawsze jest wieksza ;]
    Genetics makes the champions, want to compare?!

Podobne wątki

  1. [159] Test Kompresji Cylindrów
    Utworzone przez Mareczek1122 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 17-10-2016, 20:13
  2. [Giulietta] Wadliwa przystawka - brak kompresji na jednym z cylindrów / koszty
    Utworzone przez Kasieńka w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-03-2014, 10:47
  3. [33] boxer - brak kompresji/sprezania w jednym z cylindrow - chodzi na 3
    Utworzone przez j0hnny w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-06-2012, 22:20
  4. Pomiar kompresji dynamicznej.
    Utworzone przez bubu321 w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 15-07-2010, 20:01
  5. [155] sprawdzenie kompresji cylindrów
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-03-2010, 10:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory