Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 57

Temat: rozrząd problem serca i rozumu :)

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    A to wszystko zmienia. Myślałem że temat dotyczył 1.6TS.

  2. #32
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    @szajbus0:
    Czy Ty na pewno wiesz co mówisz?

  3. #33
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    147 1.6 TS
    Postów
    519

    Domyślnie

    wiem bo sam go zakladalem i mowie ze
    robocizna- wymiana w ASO rozrzadu w alfie 1.6 t.s. (turbo.super ) ksztuje 226zł
    a do tego wyrazam swoja opinie na temat wariatora ktory jest dramatyczny i pompy wody ktora nie jest czescia rozrzadu tylko elementem ukladu chlodzenia napedzanym przez pasek i opisuje dodatkowo doznania z innych pojazdow jakie posiadam posiadałem w lagunie 1.8 wariator padl mi po okolo 400.000km a peugeocie tez przy nei malym przebiegu i o czymś to świadczy ... i nie jest on czescia kompletu rozrzadu bo komplet to pasek rokla i napinacz ... lub ich wieloktotnosc i tak na prawde nie powienie dac o sobie znac podczas zycia u pierwszego wlasciela
    Ostatnio edytowane przez szajbus0 ; 21-12-2011 o 18:07

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Wyciek z pompy nie jest problemem. Problemem jest zmiana nacisku na łożysko pompy na nowym pasku i napinaczu. Łożysko potrafi się zatrzeć , pompa staje i pięknie gruzuje rozrząd. Wtedy cała filozofia o żywotności pompy odbija się kosztami pompy wody x20.
    Ostatnio edytowane przez DamianS ; 21-12-2011 o 21:29

  5. #35
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    @szajbus0: ok, czyli nie wiesz.

    DamianS dobrze mówi.

  6. #36
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    147 1.6 TS
    Postów
    519

    Domyślnie

    zwłaszcza że pompa nie jest napedzana strona rowkowa tylko slizgowa i jej zatrzymanie w pierwszej kolejnosci spowoduje parwie natychmiastowy wzrost temperatury i zapalenie kontrollki, zwiekszenie obciazenia dla silnika , to juz 2 powody aby sie zatrzymac w skrajnym przypadku przy dluzszej jezdzie zapewne zerwanie paska chociaz jego wytrzymalosc jest dosc znaczna poniewaz jest wzmacniany i nie sa blokowane jego zeby , łozysko pompy jak kazde słychac ze sie konczy ... wiec zapobiec tez mozna ... czyli opowiadanie o katastrofach stulecia jest zasadne lecz lekko przesadzone ..

  7. #37
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    No właśnie.
    Mity , plotki , strachy na lachy to wszystko woda na młyn sprzedawców i serwisów.
    Tak próbuje sobie przypomnieć jakąś straszną awarię silnika z powodu pompy cieczy i nie mogą chociaż przeleciałem po bliższych i dalszych znajomych.
    Moja Bella

  8. #38
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Rzeczywiście, robiąc rozrząd po kosztach nie trzeba się przejmować takimi rzeczami. Właściwie niepotrzebnie wymieniane są też rolki prowadzące. W końcu nie mają zębów, a też trudno sobie przypomnieć jakąś usterkę przez nią spowodowaną. Zatem zostaje nam już tylko pasek i napinacz - tanioszka. A ludzie mówią, że wymiana rozrządu taka droga. I te wariatory wymieniają niepotrzebnie. Naiwniacy?
    My natomiast jesteśmy królami oszczędzania. Zostało nam w kieszeni 100zł za pompę i jakieś 50zł za rolkę. 20x tak zaoszczędzimy i remont silnika mamy gratis!

  9. #39
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    147 1.6 TS
    Postów
    519

    Domyślnie

    za chwile sie okaze ze przy wymianie rozrzadu warto walki wymiienic umowmy sie ze komplet to pasek rolka i napinacz akurat w tym aucie bo sa inne pojazdy np jak moje gdzie kazda czesc jest osobna i wg instrukcji tylko pasek sie wymienia przy 100.000 a calosc przy 200.000 wiec jest roznica ... odam tylko ze wymiana wariatora to sprawa uznaniowa nie widze potrzeby wyminy dzialającej rzeczy na dzaialającą bardziej jak sie okaze ze zacznie stukac to przy nastepnej wymienie sie to zrobi ....

  10. #40
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał szajbus0 Zobacz post
    umowmy sie ze komplet to pasek rolka i napinacz akurat w tym aucie
    ja się tak nie umawiam
    miałem 156 1.6 TS ( chyba mowa o takiej w tym temacie )
    i dla mnie kpl to było to co napisałeś + pompa + olej + filtr oleju + płyn chłodzący
    ( wariat - tu akurat zostawiłem wybór )








Podobne wątki

  1. Dziwny problem rozrząd 156 1.6 TS
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-09-2015, 20:18
  2. problem -jak ustawić rozrząd 156 2,0 ts
    Utworzone przez sławek_alfa156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-09-2010, 20:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory