Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 43

Temat: Problem z mocą w 156 2,4jtd

  1. #1
    goldek76
    Gość

    Domyślnie Problem z mocą w 156 2,4jtd

    witam
    Byłem dziś u fachowców aby troszkę zmodyfikować moją bellę. Chciałem jej dorzucić kilka koników. Pierwszy pomiar na hamowni i zonk. Tylko 120kM (z seryjnych 136). Czyli 16 rumaków pogalopowało gdzieś w siną dal. Do tego bardzo dziwny wykres. Przy ok 2600 obrotów wykres mocy nagle spada o jakieś 5kM a potem znów rośnie. Po załadowaniu nowego programu moc wzrosła do 134kM ale dół przy 2600 obrotów zrobił sie jeszcze większy. Po sprawdzeniu parametrów pracy silnika okazało się że przy tych obrotach samochód nie dostaje paliwa, czas wtrysku zero , po czym po osiagnieciu 2700 obrotów znów dostaje kopa.
    Zaślepiłem zawór EGR ale żadnych zmian. Wyczyscilismy przepływke i nadal nic. Czyzby była padnięta?
    Na co Panowie stawiacie?
    Czekam na pomysły

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To wina przepływomierza - trzeba było zrobic próbe z odłączonym. Coś u słabych fachowców byłeś skoro wgrali nowy soft do niesprawnego silnika, czyli złamali pierwsze przykazanie tunera...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    goldek76
    Gość

    Domyślnie

    nowy program wgrali na moją prośbe
    Oczywiście robilismy próby na odłączonej przepływce i dół był jeszcze wiekszy a wręcz kolosalny ( jakies 12 kM w dół)
    czyli mam zamawiać nową przepływkę?

  4. #4
    Arek 146
    Gość

    Domyślnie

    Jak masz 2001r. to powinieneś miec 140 KM.

  5. #5
    goldek76
    Gość

    Domyślnie

    mała pomyłka w opisie. Mam rok 2000 i 136kM
    Panowie czyli żadnych pomysłów?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Nikt ci nie powie czy masz zamawiać nową przepływkę, bo przyczyn utraty mocy może byc wiele. Od banalnych: (nie wymieniony filtr powietrza, paliwa) przez poważniejsze: wadliwie działająca regulacja zmiennej geometrii turbiny, do wręcz tragicznych - brtak odpowiedniego sprężania wyeksploatowanego motoru. Jaki masz przebieg?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    goldek76
    Gość

    Domyślnie

    A więc tak. Wszystkie płyny i filtry wymieniałem jakieś 2 miesiące temu. Rozrząd też. Auto w co ciężko uwierzyć ale ma przebieg tylko 75000 (sprawdzony). Silnik i turbina jest podobno w swietnym stanie. A moc auto traci tylko przy 2600 obrotów a przy 2700 znów zyskuje ( stąd duży dołek na wykresie w którym najwidoczniej pasą się moje koniki). I właśnie w tym wąskim zakresie obrotów wg. badań auto nie dostaje paliwa ( czas wtrysku 0 ), zawór EGR otwierał się na pozycję 2. (po zaślepieniu już się nie otwiera. Po prostu błąd masy powietrza.

    Reasumując auto od startu ciągnie jak dzikie (krzywa wykresu idzie pieknie w górę) do momentu osiągniecia 2600 obrotów , gdzie osiąga moc 110 koni , następnie spada do 100 kM by przy 2700 obrotów znów ciagnąć w górę

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    No to pozostaje ci wybierać między przepływomierzem, a wadliwie działającą regulacją zmiennej geometrii turbiny (np. sterujący zaworek elektromagnetyczny działa z pewnym opóźnieniem)
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    goldek76
    Gość

    Domyślnie

    Przepływomierz wiem gdzie jest . Ale gdzie mam szukać tego elektrozaworu sterowania zmiennej geometrii turbiny? I jeszcze jedno pytanie.......... co jest tańsze: przepływka czy ten zawór? Bo skoro trzeba wymieniać w ciemno to lepiej zacząć od tańszych rzeczy

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Nic nie trzeba wymieniać w ciemno tylko trzeba podpiąć auto pod egzaminer z dedykowanym oprogramowaniem i będzie wszystko jasne. A cena jest podobna. Zawór jest przykręcony na pasie przednim i biegną od niego wężyki do "gruszki" na turbinie i do akumulatora podciśnienia
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Problem z MOCĄ 156 2,4jtd 2002r.
    Utworzone przez joseph 28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-02-2016, 20:17
  2. 2.5 V6 problem z mocą.
    Utworzone przez Hexinio11 w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-07-2015, 13:11
  3. Problem z mocą 1,9 jtd 115 km
    Utworzone przez mimi 01 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-11-2014, 16:32
  4. Problem z mocą 156 1.8 ts
    Utworzone przez majonez w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-04-2010, 15:50
  5. [156] Walka z mocą w 156SW2,4jtd
    Utworzone przez goldek76 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 04-08-2008, 21:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory