A jaki płyn wspomagania polecacie do alfy 145 1.4 ts ? Bynajmniej jaki fabryka zaleca, bo u mnie już jest czorno w zbiorniku
A jaki płyn wspomagania polecacie do alfy 145 1.4 ts ? Bynajmniej jaki fabryka zaleca, bo u mnie już jest czorno w zbiorniku
Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była
Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest
Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest
Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?
Fabryka to wiadomo, Tutele zaleca. Było już napisane, że olej musi być klasy Dexron II, czyli np. ten Hipol Orlen z linku powyżej się nadaje.
Do oceny koloru to musisz trochę go wyciągnąć, bo w zbiorniczku to każdy będzie wyglądał jak czarny![]()
A umie płyn się sam wymienia, ja tylko kupuję Prestone z uszczelniaczem, litr na rok.![]()
Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
To 145 boxerek oczywiście!
Hipol ma jeden minus: źle znosi temperaturę powyżej 70 stopni. Mobil pod tym względem jest znacznie lepszy.
Walory użytkowe? Po 2 latach hipol do wymiany, bo zaczyna absorbować wodę z powietrza, jak się rozgrzeje to słabnie wspomaganie (duże rozrzedzenie płynu). Na szczęście bez wpływu na pompę![]()
Ja zalałem na wymianę Motul Dexron III i nie mam z nim problemu (jest czerwony, przeźroczysty i nie śmierdzi benzyną tak jak napisał dcfan). Wspomaganie chodzi bardzo dobrze, pompa się wyciszyła, jedyny minus jaki może być to chyba jego cena.
159 SW 1.9 JTS 16V 2006r.
147 1.9 JTD 8V 2004r.
Do wspomagania można również używać Motul Multi ATF.
Specyfikacje: GM Dexron IIIG / IIIH / IID / IIE, Allison C4, Ford Mercon & Mercon V, Chrysler ATF+3 & ATF+4, MB 236.9, 236.10, MB 236.11, MB 236.12, Hyundai / Kia ATF SPIII & PSF 3, Voith G 607, ZF TE ML 03D/04D/14A, JASO 1A
http://www.motul.de/system/product_d...pdf?1290086772
Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 02-01-2012 o 10:08
A jest jakiś sposób, żeby cały płyn wyssać? Ja mam wlane Prestone z uszczelniaczem, bo taki był akurat na stacji.. Ale w garażu mam całą butlę czerwonego TRW, powinien być ok, sprawdzę jakie ma parametry. Ile Wam go weszło w sumie do układu?
AR 146ti 2.0 16v '96
AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
AR 155 2.0 16v '95
AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG
u mnie w układ wchodzi litr.
Jak chcesz wylać cały stary to zdejmujesz wąż powrotny ze zbiornika, zakrywasz folia króciec żeby nie ciekło, zdjęty wąż do jakiejś butelki, odpalasz silnik i kręcisz w lewo i prawo na maks jednocześnie ktoś musi dolewać szybko płyn do zbiornika. Jak na powrotnym wężu pojawi się czysty płyn gasisz silnik i nawyżej uzupełniasz poziom.
Pracy na 30 min maks.
Do tej operacji potrzebne są 2 litry płynu.
Ostatnio edytowane przez rafal_155 ; 03-01-2012 o 19:07