Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: 2.4JTD 10V vs 2.4JTD 20V - jeździł ktoś w tej kolejności?

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Różnicy w cenach wielu części do 10V i 20V po prostu nie ma . Wiem co mówie bo przez dwa lata jeździłem 156 2.4 JTD 10 V a od pół roku jeżdze 166 2.4 JTD 20V. W obydwu Alfach wymieniałem rozrząd kompletny i w obydwu przypadkach ceny części wraz z robocizna wyniosły około 900zł.
    Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy (jeżdziłem tez sporo 156 z silnikiem 20v) to tak: dzwięk silników i ich charakterystyka jest zupełnie inna. 10V jest głośniejszy ale jego dzwięk jak na diesla jest niesamowity bo brzmi bardzo podobnie do benzynowej v6. 20v z kolei miażdzy konkurencje kulturą pracy. Poza delikatnym świstem turbiny przy otwartym oknie pratycznie nic nie słychać. (a w 166 przy zamknietym oknie nie słychać wogule silnika 20v). W Alfie z silnikiem 2.4 Jtd 20V czuć wyraźnie wyższy moment obrotowy dostepny od samego dołu auto na każdym biegu bardzo płynnie przyspiesza w całym zakresie obrotów natomiast 10v ma niższy moment ale bardzo fajnie czuć przyspieszenie jak turbina zaczyna pompować. Podsumowując dla mnie to dwa zupełnie inne silniki obydwa genialne ale każdy inny. Zależy co komu bardziej odpowiada. Mnie w 10v wkurzało trochę to że trzeba było ręcznie regulować luzy zaworowe (jak zaczęły klepać to brzmiał jak traktor na mrozie) ale po regulacji było juz ok

    ---------- Post added at 18:55 ---------- Previous post was at 18:51 ----------

    Cytat Napisał DamianS Zobacz post
    Częściej trzeba zmieniać rozrząd.
    Większe spalanie o ok 1,5 litra szczególnie odczuwalne w mieście.
    Jak to częściej trzeba zmieniać rozrząd??? przecież okresy obsługowe dla tych dwuch silników są takie same

    Spalanie to fakt ale u mnie to 10v palił o ok 1,5 litra więcej od 20v, a u ciebie odwrotnie??

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Ze względów zawodowych jeździłemcchyba wszystkimi wersjami począwszy od TDS 124KM. Jeśli chodzi ospalanie to informacja jest pewna. Jeśli 10V palił więcej to musiało być coś nie tak. W 10v spalanie jak na załączonym obrazku jest nieosiągalne.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ar159.jpg
Wyświetleń:	472
Rozmiar:	66.0 KB
ID:	43120


    Co do rozrządu - praktyka weryfikuje zalecenia producenta. Pisałem na ten temat juz w kilku wątkach ale mogę powtórzyć.
    W 10V awarie rozrządu praktycznie sięnie zdarzały. Problem nie istniał.
    W 20V pasek rozrządu ma identycznąszerokość, kształt i przekrój zęba a zaworów do napędzenia 2razy więcej. W JTDM zdarzają się pęknięte paski. Moim zdaniembezpieczna granica to 90 - 100 000 km.
    Ostatnio edytowane przez DamianS ; 30-12-2011 o 19:19

  3. #13
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    to spalanie w 10v nie osiągalne faktycznie bo takich prędkości nie rozwija.Ale faktycznie 20v w podobnych warunkach pali mniej.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    etam ... to rozwijało 10V trochę przydłubane


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	rr04.jpg
Wyświetleń:	171
Rozmiar:	173.5 KB
ID:	43137
    Ostatnio edytowane przez DamianS ; 31-12-2011 o 09:24

  5. #15
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    a no chyba że tak

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    ja miałem 10v w 100% sprawne i seryjne 150ps i w porównaniu do 2.4 Jtd 20V pali 1,5 litra więcej niż 20v i nikt mi nie wmówi, że seryjne 10v powinno palić miej niż 20v Jtdm

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Z tego co rozumie Twoje doświadczenie opiera się na porównaniu 156 2.4 JTD z 166 2.4 JTDM.
    W przypadku tych 2 konkretnych samochodów sytuacja przedstawiała się tak jak opisałeś i nie mam zamiaru z tym dyskutować ani Cię przekonywać. Jezdziłeś więc wiesz co piszesz.


    Miałem okazję testować 147, 156, 166 i Lanice Thesis - nie były to pojedyncze egzemplarze - wymienione modele występowały w wersjach 10 i 20 V.
    Myślę , ze porównanie samochodów tego samego modelu w 2 wersjach silnikowych, prowadzonych przez jedną osobę (taki sam styl jazdy) jest miarodajne. Oczywiśce nie biorę pod uwagę automatów.
    We wszystkich przypadkach multijety spalały więcej.


    Zapewne znajdzie się wiele wyjątków wynikających z parametrów technicznych konkretnych samochodów, rozmiaru kół, grzebania w mapach wtrysku, stylu jazdy, przeróbek(EGR, PDF) itd , itd.


    Tak by the way Wszystkiego Najlepszegow Nowym Roku

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas156
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    BDG
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170 KM
    Postów
    40

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamko25 Zobacz post
    jego dzwięk jak na diesla jest niesamowity bo brzmi bardzo podobnie do benzynowej v6
    zgodzę się z pierwszą częścią zdania ale druga to mocno naciągana teza i tylko gdy mówimy o dźwięku wewnątrz auta

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Skoro ju odgrzaliście prawie 3-letniego kotleta i mówimy o rozrządach, to warto powiedzieć, że M-Jety mają rozrządy "małokolizyjne"

  10. #20
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Co to znaczy "małokolizyjny"? - jakaś nowa teoria?

Podobne wątki

  1. Alfa 166 2.4jtd,swap skrzyni biegów z kappa 2.4jtd...
    Utworzone przez marsik81 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-01-2016, 13:03
  2. 156 2.4JTD SW z Zabrza- widział ktoś
    Utworzone przez tdz77 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-12-2009, 23:10
  3. 156 2.4JTD SW z Katowic - widział ktoś
    Utworzone przez tdz77 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-12-2009, 13:56
  4. [166] Czy ktoś ma manual lub foty z czyszczenie EGR w 2.4jtd
    Utworzone przez Mikellino w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-06-2008, 11:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory