Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: 2.4JTD 10V vs 2.4JTD 20V - jeździł ktoś w tej kolejności?

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie 2.4JTD 10V vs 2.4JTD 20V - jeździł ktoś w tej kolejności?

    Jeździł ktoś Alficzką 166 w tej kolejności - najpierw 10V, a później 20V? Jakie odczucia w komforcie (głośność), kulturze pracy, spalaniu, etc.?
    Interesują mnie subiektywne odczucia po przesiadce.
    Bo 10V zachwyca więc 20V pewnie bardziej...

  2. #2
    Kayrol
    Gość

    Domyślnie

    ja jechałem 20V przez 5min ale nie za kierownicą. Silnik pracuje b.podobnie nie wiem jak z głośnoscią na trasie bo to było miasto. Tyle ze ma 2 wałki i więcej kucy
    spalanie jest mniejsze od 10V

  3. #3
    Mikellino
    Gość

    Domyślnie

    jeździłem 10v 136km lub 140 - nie wiem - wrażenia ze słuchu podobne tylko sporo dłużej trwają. Dobry 20v - to zdecydowanie inna bajka i technologia.

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    ja miałem 10v a teraz mam 20v.
    przy spokojnej ,powolnej jeździe 20v jest cichsze,cichszy także na wysokich obrotach,zresztą w każdym zakresie obrotów nie można powiedzieć że jest głośny .Kręci się do 5 tysiecy obrotów.Mniej pali od 10 zaworowego, z tym że 10v jak kupiłem miał 172 tys.(teraz 250 ) a obecna ma 90 tys. i silnik który wygląda jak nowy.
    Dzwięk na zewnątrz dużo delikatniejszy w 20v. W środku przy dużych prędkościach ciszej w 10 v było(w obecnej mam tylko 5 biegów -sportronic).Ale mulitjet to bajczny silnik,sprawia wrażenie jakby tych koni było więcej,na najwyższym biegu kręci się na czerwone pole i osiąga licznikowe 230 km/h.

    to odgrzałem kotleta
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 30-12-2011 o 00:47

  5. #5
    KamilloV8
    Gość

    Domyślnie

    Ja po przesiadce z 20V do 10V od razu odczułem różnice. Po 1. to 10V więcej pali, średnio o 1.5l na 100Km, po 2. Nie ciągnie od tak niskich obrotów jak 20V, po 3. 20V idzie równo i płynnie w całym zakresie obrotów, a po 4. jest cholernie drogi w utrzymaniu (części). jeśli chodzi o dzwięk to ja na bardzo dobrych filtrach i oleju, przy przebiegu 225 tysięcy w 10V nie widzę różnicy pomiędzy 10V a 20V... oto moje zdanie.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Hehe.
    Panowie, od 2009 roku to w moim garage wiele się zmieniło. Rewolucja Francuska, Wielka :-)
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Na żaby przeszedłeś?

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dawid_007_04
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Tucze
    Auto
    Była Alfa 155 2,5 TD 1994r. Alfa 166 3.2 V6 , Alfa 166 2,4 JTD 2000 r
    Postów
    327

    Domyślnie

    Cytat Napisał KamilloV8 Zobacz post
    4. jest cholernie drogi w utrzymaniu (części)
    A potrafisz podać jakieś konkretne przykłady części i różnice w cenach pomiędzy 10V a 20V? Jestem ciekaw bo następna po 2,4 JTD 10V ma być wersja 20 V.

  9. #9
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawid_007_04 Zobacz post
    A potrafisz podać jakieś konkretne przykłady części i różnice w cenach pomiędzy 10V a 20V? Jestem ciekaw bo następna po 2,4 JTD 10V ma być wersja 20 V.
    - miska olejowa oraz półosie w 20v to chyba znaczny wydatek

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Zrobiłem sporo kilometrów wszystkimi2.4 JTD - 136, 140 , 150 , 175 , 200 KM


    10V 150KM - to najbardziej rozwinięty2 zaworowy JTD. Bardzo trwała i mało awaryjna konstrukcja. Mało awaryjne wtryski odporne na paliwo kiepskiej jakości. Przy systematycznym serwisowaniu sprawia bardzo mało problemów. Jeśli są problemy to z osprzętem typu EGR, zawór sterowania turbiną ,czujnik położenia wału, przepływomierz - nie są to jednak bardzo kosztowne usterki. Jeśli chodzi o kulturę pracy moim zdaniem nie ma się czego czepiać.


    20V 175KM - na pewno odczuwalna jest większa moc silnika i kultura pracy przy założeniu , ze wszystko jest OK w wtryskami - jest to chyba największa bolączka tych silników. Przy padających wtryskach zaczynają się problemy z szarpaniem przy odpalaniu , przykapcanie , głośna praca silnika , nierównomierne rozwijanie mocy.
    Jeśli chodzi o osprzęt usterki sąpodobne jak w 10V. Problem jest z przepływką która jest znaczniedroższa w 20V. Zdarzają się tez problemy z odkształcającym sie kolektorem wydechowym co powoduje pękanie skrajnych szpilek.Częściej trzeba zmieniać rozrząd.
    Większe spalanie o ok 1,5 litra szczególnie odczuwalne w mieście.

Podobne wątki

  1. Alfa 166 2.4jtd,swap skrzyni biegów z kappa 2.4jtd...
    Utworzone przez marsik81 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-01-2016, 13:03
  2. 156 2.4JTD SW z Zabrza- widział ktoś
    Utworzone przez tdz77 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-12-2009, 23:10
  3. 156 2.4JTD SW z Katowic - widział ktoś
    Utworzone przez tdz77 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-12-2009, 13:56
  4. [166] Czy ktoś ma manual lub foty z czyszczenie EGR w 2.4jtd
    Utworzone przez Mikellino w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-06-2008, 11:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory