Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: chalaśliwy katalizator POMOCY

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar romeo69
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    Alfa Romeo GTV 3.0 24V '99
    Postów
    65

    Domyślnie HAŁAŚLIWY katalizator POMOCY

    Witam. W mojej GTV prawdopodobnie konczy sie katalizator bo bardzo rzęzi w srodku i mnie to drazni. Mysle nad pozbyciem sie katalizatora a w jego miejsce chcialbym wrzucic dwie strumienice. Czy ktorys z uzytkownikow przerabial tak uklad i moze cos na ten temat powiedziec?? Czy nie zakloca to w jakis sposob poprawnych odczytow sondy lambda?? Drugie pytanie, moja alfa ma za niskie obroty, od czasu do czasu szarpnie gdy jade na rownym gazie i strasznie duzo pali w miescie. Na trasie jest w miare ale miasto i taka mieszana jazda mnie przeraza. Co to moze byc za przyczyna?? Z gory dziekuje za ewentualne opinie i dobra rade. Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez romeo69 ; 05-01-2012 o 21:41 Powód: wdarł się mały błąd :)

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Artas 155
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Warszawa/Gródek
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.0 16V/Alfa Romeo 155 1.8 8V i FC 20VT
    Postów
    1,157

    Domyślnie

    Duże spalanie-pewnie sonda do wymiany.jak masz zapchany wydech to bez sensu montować jakieś tam strumiennice.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar romeo69
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    Alfa Romeo GTV 3.0 24V '99
    Postów
    65

    Domyślnie

    tez tak mysle ze to sonda. A to czy mam zapchany wydech czy nie to tego nie wiem i nie bardzo wiem czy jest to do sprawdzenia bez demontowania ukladu wydechowego? W polaczeniu ze strumienicami myslalem tez o przelotowych wydechach tak zeby to mialo sens.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Artas 155
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Warszawa/Gródek
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.0 16V/Alfa Romeo 155 1.8 8V i FC 20VT
    Postów
    1,157

    Domyślnie

    Więc jak chcesz koniecznie strumiennice pchać,to ciągnij do końca podwójny wydech,albo do zejścia w jeden i jakiś komorowy tłumnior na koniec.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar romeo69
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    Alfa Romeo GTV 3.0 24V '99
    Postów
    65

    Domyślnie

    no mysle ze jak bym zastosowal dwie oddzielne strumienice i dwie rury do samego konca to moglo by to miec niezly efekt. W koncu ukladem wydechowym mozna zyskac duzo mocy tylko ze trzeba by sie przede wszystkim kolektorami zajac a to juz dosc kosztowna inwestycja. Mozesz mi polecic jakies przelotowe wydechy, ktore nie beda ryczec na cale miasto i ktore rozsadnie kosztuja??

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Nie pamietam czy w 3.0 są 2 czy 1 sonda dlatego pierwsze pytanie ile ich masz? Druga sprawa jeśli chcesz zabrać się za robienie całego wydechu to najpierw dobrze poczytaj o tym zagadnieniu. Ogólnie temat sam w sobie jest trudny i często ludzie pchają co popadnie tak naprawdę zyskują (może) lepszy dźwięk kosztem utraty mocy, momentu czy nawet większym spalaniem. Cały układ jest poparty obliczeniami a nie wyssanimy z palca przekrojami rur czy ich długościami. U mnie wysypał się katalizator i strumiennicę założyłem z braku gotówki ale też i testowo, okazało się że żadnych zmian nie ma więc zostałem przy nim. Jakiś czas temu widziałem w dziale bazar wydech (ale chyba nie cały - nie pamiętam) do Gtv 3.0, poszukaj dobrze

    Ogólnie jeśli masz jakieś zwiększone spalanie to najpierw sprawdziłbym parametry pracy silnika, sondy zamiast wymieniać ją w ciemno bo jednak to jest jakiś wydatek.
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Artas 155
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Warszawa/Gródek
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.0 16V/Alfa Romeo 155 1.8 8V i FC 20VT
    Postów
    1,157

    Domyślnie

    Cytat Napisał romeo69 Zobacz post
    no mysle ze jak bym zastosowal dwie oddzielne strumienice i dwie rury do samego konca to moglo by to miec niezly efekt. W koncu ukladem wydechowym mozna zyskac duzo mocy tylko ze trzeba by sie przede wszystkim kolektorami zajac a to juz dosc kosztowna inwestycja. Mozesz mi polecic jakies przelotowe wydechy, ktore nie beda ryczec na cale miasto i ktore rozsadnie kosztuja??
    Jak się zdecydujesz na robotę to pisz na priva,dam ci namiar na kolegę który ci zrobi to co chcesz,czyli na wymiar.ja u niego robiłem do TS-a 16v i jestem zadowolony.najpierw ogarnij spalanie i zaba co tam nie tak,a potam reszta

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Jeszcze słownik kolego ogarnij i zmień tytuł tematu zgodnie z nim, bo aż boli patrzenie na takie byki.

    Co do auta - może na początek jak długo jesteś posiadaczem tej AR? Duże spalanie w mieście, czyli ile? Jeśli pali około 16-17l to jest to absolutnie w normie.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    Od 1998 164 v6 , GT JTD 2004.Volvo V70 2007
    Postów
    422

    Domyślnie

    W mojej pierwszej 164 3.0 v6 zamiast katalizatora mialem zamontowane dwa rownolegle tlumniki przelotowe.Wejscie i wyjscie wykorzystalem z katalizatora.Wszystko chodzilo dobrze.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar romeo69
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    Alfa Romeo GTV 3.0 24V '99
    Postów
    65

    Domyślnie

    jak zmienic ten pi... temat bo na prawde kole w oczy Nie jestem obeznany na tym forum bo jestem tu raptem dwa dni a nie bardzo mam czas zeby siedziec i przegladac opcje.
    Co do auta:
    Gtv'ke mam zaledwie od trzech tygodni. Nie mam pojecia czy sa tam dwie lambdy czy jedna bo szczerze mowiac nie zagladalem. Co do spalania to przy mieszanej jezdzie, w miare spokojnej potrafi spalic 18-19l/100 wiec troszke chyba za duzo ;/
    Co do ukladu wydechowego to jestem swiadomy ze szukajac osiagow poprzez ingerowanie w uklad wydechowy musi byc on poparty obliczeniami a co wiecej powinno auto odwiedzic hamownie i zostac zestrojone. Nie wiem tylko czy na seryjnym komputerze (sterowniku) da sie ingerowac w mapy wtrysków itd. A calosc powinna byc uzupelniona o jakis akcesoryjny filtr powietrza tak by mialo to wszystko sens. To akurat wiem z doswiadczenia z motocyklami na ktorych sie scigam
    Chcialbym jakies informacje co do kosztów takiego ukladu, powiedzmy pelnego ukladu wraz z kolektorem bo szczerze nie orientuje sie w temacie gdyz nigdy nie myslalem o tym by cos grzebac. Ogolnie adrenaliny mi nie brakuje ale podczas sezonu wyscigowego Wtedy po prostu siadam na motocykl i ruszam do wyscigu. Tam mam dosc wrazen i adrenaliny Ale wiadomo, przychodzi zima i dupa blada, czegos brakuje

    ---------- Post added at 21:39 ---------- Previous post was at 21:30 ----------

    dodam tylko ze na przyszly tydzien jestem umowiony z gosciem na diagnostyke wiec cos tam powinienem wiecej wiedziec co do lambdy, ewentualnie przepustnicy bo tez chyba taka mozliwosc jest. Wtedy mam nadzieje bede mogl cos wiecej napisac co z moja MAŁĄ

    ---------- Post added at 21:42 ---------- Previous post was at 21:39 ----------

    dobra, temat poprawiony

Podobne wątki

  1. 2,5 V6 katalizator...
    Utworzone przez GrzesiekK. w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-05-2012, 07:50
  2. Katalizator
    Utworzone przez bmcmateusz w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-12-2011, 11:59
  3. [164] Katalizator...
    Utworzone przez Xofer w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-08-2010, 08:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory