amon,
Hmm
Zawsze myslalem ze selespeedy maja elektroniczna przepustnice bez krokowca
no ale skoro mowisz ze masz krokowca to ci nic nie podpowiem bo ze zwykla przepustnica nigdy nie mialem do czynienia
amon,
Hmm
Zawsze myslalem ze selespeedy maja elektroniczna przepustnice bez krokowca
no ale skoro mowisz ze masz krokowca to ci nic nie podpowiem bo ze zwykla przepustnica nigdy nie mialem do czynienia
@Szef/@Alfamaniak156
moja przepustnica wygląda tak:
![]()
sterowanie jest poprzez potencjometr (nie ma żadnych linek - ale tak chyba jest w każdej alfie).
@Alfamaniak156
Rozbiórki krokowca dokonałem poprzez zdjęcie plastikowej pokrywy, odpinając sześć metalowych klamer (rys.). Pod pokrywą jest mechanizm składając się z plastikowych zębatek oraz silniczka (rys.)
(edit)
Trochę się podszkoliłem i to opisane poniżej urządzenie to potencjometr sterowania przepustnicą.
Faktycznie, w pokrywie jest delikatne urządzenie (styki) wykonanego z cienkich drucików. Są cztery takie styki, gdzie każdy składa się z ok sześciu drucików. Trzeba uważać, aby przypadkowo ich nie zahaczyć czymś, bo się odkształcą.
Następnie odkręciłem dwie śrubki Torx mocujące silniczek w gnieździe i wyjąłem wirnik.
Po oczyszczeniu i przesmarowaniu złożyłem.
Ze względu, że nikt nie odpowiedział jak zresetować ustawienia przepustnicy,
to zrobiłem to tak jak wyczytałem na forum. Mianowicie:
1. Odłączenie klemy (1-, 2 +) na noc.
2. Następnie, podłączając klemy (1+, 2-) odpaliłem silnik odłączając wcześniej wszystkie urządzenia dodatkowe i bez dotykania pedału gazu czekałem, aż silnik się nagrzeje i załączy się wentylator.
i tu zaczęły się schody
Dlatego zwracam się do kolegów bardziej zorientowanych, jak np. @bubu321
Chodzi o to, iż silnik najpierw pracował równo (obr ok 1100). Na ssaniu to norma.
Ale po pewnym czasie zaczął przyspieszać do ok 2200 i tak trwał do załączenia wentylatora. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest dobrze przez kilka sekund, potem znów przyspiesza do tych 2200 i zaczyna falować 1000-2200.
I tak sobie wyczyściłem przepustnicę :>>> Przed tą operacją falował, ale tylko w zakresie 1000-1100, teraz jest jak wyżej.
Na wolnych obrotach reaguje na odłączenie przepływomierza, na tych 2200 już nie.
PS. rozgrzewając silnik zauważyłem, że coś jest nie tak z jego chłodzeniem. Najpierw jakoś długawo (na moje oko) nie załączał się wentylator. Zauważyłem, że w zbiorniku z płynem chłodzącym występują bąbelki. Myśląc, że się zagotował odkręciłem korek, a wtedy jakieś podciśnienie wypchnęło płyn i zrobiło się go o ok. 2cm więcej w zbiorniku :roll: Potem w krótkim czasie załączył się wentylator.
Od tego momentu temperatura wskazuje ok. 100° (przedtem było zawsze 80/90°)
Termostat był wymieniany rok temu.
Czy to może zapowietrzony układ chłodzenia???
Ktoś mi mówił, że jak majstry zakładają LPG, to wpinając się w układ chłodzenia obcinają odpowietrzniki układu!!!
Jeżeli Ktoś ma jakieś sugestie, co do obecnych bolączek mojej Alfy, to będę wdzięczny.
Pozdr.
wczytywanie ustawien w przypadku elektronicznej przepustnicy to:
odłączenie klemy na min 10 minut,
podłaczenie klemy spowrotem, odczekać 1 min
włączyć zapłon na 1 min, wyłączyć zapłon na 1 min, zapalić
Dzięki Amon za opisik...Poczekam co sie u Ciebie wyjaśni z tymi obrotami i sam spróbuje rozebrać, mam nadzieje ze niczego nie uszkodziłeś i że stąd te niespokojne obrociki...
Własnie staram się kupic interfejsik do mojej AR ale nie jestem pewny co do rodzaju EKU jaki posiadam...
JAk to sprawdzic chłopaki, na Eperze da radę?
Czaje się na takie coś
http://www.allegro.pl/item339459467_..._promocja.html
Pozdrawiam
"Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz
...
a w takim razie mam pytanko. Czy próbowałeś tego sposobu osobiście, czy jest to tylko sposób teoretyczny?Napisał Colin
Ma ktoś jakieś inne sugestie, co do moich problemów z obrotami jak i chłodzeniem?
Czy po czyszczeniu przepustnicy da się w ogóle zresetować ustawienia przez odłączenie klemy, czy może tylko przez podłączenie do kompa i adaptacja diagnostyczna!!??
osobiście,
da sie zrobić autoadaptacje podpinając pod examinera
to Ci powiem, że w moim przypadku ten sposób nie działa. Robiłem jak napisałeś i bez zmian.Napisał Colin
Widzę, że po tym czyszczeniu, bez ASO się nie obędzie![]()
amon,
Moja przepustnica jest bardzo podobna o ile nie taka sama
Jak ja zalozysz i podlaczysz do auta to sprawdz czy po wcisnieciu gazu przy wylaczonej stacyjce talerzyk sie uchyla czy nie
Jesli nie to przepustnica jest elektroniczna ( trzeba przeprowadzic jej adaptacje w serwisie)
jesli tak to normalna na linke ( problem z krokowcem )
PS
Moge wykorzystac twoje foto przepustnicy w innym temacie ??