Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Temat: [156] Pytanie o spalanie

  1. #1
    amon
    Gość

    Domyślnie [156] Pytanie o spalanie

    Witam ludzi zakochanych w Alfie 156 - bez wzajemności :wink:

    Jestem nowy na forum i mało zorientowany w majstrowaniu przy 156, dlatego jeżeli ktoś bardziej zaawansowany odpowie na moje pytania, to będę bardzo wdzięczny. A mianowicie:

    Czytając porady tego forum postanowiłem w mojej Alfie (156 2.0TS selespeed) wyczyścić przepływomierz oraz przepustnicę.

    Przepustnica była sporo zabrudzona sadzastą czarną mazią, a wlot powietrza za przepustnicą jest jeszcze bardziej mokry - jakby zaolejony.

    1. Czy to normalne i co ewentualnie z tym zrobić?
    2. Przepustnica po umyciu nie domyka się. Zostaje szczelina ok 1mm. Czy tak ma być?
    3. Nad przepustnicą jest "ustrojstwo" z dwoma wielopinowymi gniazdami. Po załączeniu kluczyka w pierwszym z gniazd (a może w wtyczce) coś piszczy i prztyka, po czym cichnie. Co to może być?

    Jeżeli zna Ktoś odpowiedź na moje pytania, to będę za nią wdzięczny.

    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kubacik
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jest 156 JTD 16 V SW i 2.5 V6 SW była Berlina 156 2.5 V6
    Postów
    235

    Domyślnie Re: Pytanie o spalanie

    [quote="amon"]Witam ludzi zakochanych w Alfie 156 - bez wzajemności :wink:


    witam
    dlaczego bez wzajemności? ja tam czuję odwzajemnienie uczuć za każdym razem jak wsiadam do swojej belli. a co do czyszczenia przepływki to nie rwałbym się z tym jeśli wszysko chodzi ok bo może przestać . Delikatne ustrojstwo.

    dużo masz nawinięte kilometrow?
    pozdrawiam

  3. #3
    amon
    Gość

    Domyślnie

    @kubacik

    to, bez wzajemności to oczywiście z... :wink:
    Alfę mam od 2002 i śmigała bez zarzuty do czasu, kiedy zaczęło się (sławetne już-jak czytam) falowanie na jałowym i zwiększone spalanie. Postanowiłem, więc zrobić jak na wstępie. Stąd moje pytania.

    PS. bryką śmigam raczej szybkawo. Nakręcone 150tysi

    pozdro

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Szczelina musi być bo inaczej nie miałbyś dopływu powietrza na wolnych obrotach.
    A to dziwne ustrojstwo nad przepustnicą to jest komputer, albo jak kto woli ECU, który steruje pracą silnika, więc bardzo niedobrze, że we wtykach coś trzeszczy, bo jak się zepsuje, to będzie koniec jazdy.

  5. #5
    amon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240
    Szczelina musi być bo inaczej nie miałbyś dopływu powietrza na wolnych obrotach.
    A to dziwne ustrojstwo nad przepustnicą to jest komputer, albo jak kto woli ECU, który steruje pracą silnika, więc bardzo niedobrze, że we wtykach coś trzeszczy, bo jak się zepsuje, to będzie koniec jazdy.
    Ooo, toś mnie pocieszył z tym komputerem. Ale coś to malutkie jak na kompa. Dwa wtyki, dwie blaszki, a między nimi kawałek plastiku :roll:
    Co do przepustnicy, to mimo szczeliny na ściankach widać ślady, co świadczy, iż są momenty, kiedy zamyka się całkowicie.

    a ten oleisto/przepalony osad za przepustnicą i w niej to norma?, czy czegos oznaka?

  6. #6
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    zrób sobie restart ECU po tym czyszczeniu)

  7. #7
    amon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał provokator
    zrób sobie restart ECU po tym czyszczeniu)
    a to trzeba kompem, czy poprzez odłączenie klemy?. Czytałem o tym, ale jakoś jest mi to niejasne do końca.
    Piszą też, że jakoś tak można:

    Erratic idle speed (...)

    You might have to reposition the idle engine to fix this completely after doing
    the above. The way to do that is:
    1. Insert key and turn to last position before start. Let it there for 90 seconds.
    2. Then turn back off for 90 seconds (with key in).
    3. Then start up the engine not using the throttle for a few seconds (...)

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    amon,
    Masz selespeeda wiec masz tez elektroniczna przepustnice z tego co pamietam

    Czyscimy to nastepujaco
    1 Odkrecamy przewod doprowadzajacy powietrze do przepustnicy
    2 Przekrecamy kluczyk w stacyjce tak zeby zapalily sie kontrolki
    3 Blokujemy pedal gazu w pozycji max wcisnietej
    4 Dzieki temu w przepustnicy talerzyk przekreca sie w pozycje pozioma - max otwarcia
    5 Czyscimy szmatka nasaczona benzyna ekstrakcyjna badz sprayem do gaznikow i przepustnic STP carb spray Ja robilem jednym i drugim wycierajac brzegi talerzyka oraz sam korpus przepustnicy

    Teraz kilka niespodzianek

    To normalne ze po przekreceniu stacyjki to przepustnica piszczy
    Jezeli przez dluzszy czas po przekreceniu stacyjki nie uruchomisz silnika przepustnica sama sie zamknie
    Przy max otwarciu przepustnica rozniez piszczy
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  9. #9
    amon
    Gość

    Domyślnie

    @Szef
    Ja przepustnicę do czyszczenia wykręciłem całkowicie. Rozłożyłem też krokowca, było w nim sporo syfu ze szczotek.
    Czyli pisko/trzaski to z przepustnicy? To by było logiczne, że po załączenia kluczyka jakoś się dostraja.

    Po tych operacjach czyszczenia trzeba zrobić reset ustawień! - jak podpowiadają koledzy.
    Tylko jak to zrobić

    Będę wdzięczny za szczegółowe porady.

    pozdr.

  10. #10
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Cytat Napisał amon
    Ja przepustnicę do czyszczenia wykręciłem całkowicie. Rozłożyłem też krokowca, było w nim sporo syfu ze szczotek.
    Kolego to krokowiec jest rozbieralny? Chłoapki mówili że tak nie za bardzo mozna go rozebrać bo cos tam mozna wyłamać...

    Ja wczoraj tez czysciłem przepustnicę ale bez rozbierania jej całej...duzo z tym miałes roboty bo w weeeknd planyuje troche pogrzebac przy autku...Jak zes sie do tego zabrał, duzo musiałes powykrecać?

    Dzieki za info.

    Pozdrawiam
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Pytanie o spalanie Giulietta 1,4TB Mair 170KM TCT
    Utworzone przez tombi w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-09-2014, 21:14
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-01-2014, 17:37
  3. Spalanie na ISC a spalanie gazu
    Utworzone przez criss2007 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-05-2013, 22:28
  4. Pytanie o spalanie
    Utworzone przez sixtus w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-03-2013, 13:34
  5. Spalanie
    Utworzone przez RRR w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-08-2010, 08:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory