Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: [156] Pytanie o spalanie

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    amon,
    Hmm

    Zawsze myslalem ze selespeedy maja elektroniczna przepustnice bez krokowca
    no ale skoro mowisz ze masz krokowca to ci nic nie podpowiem bo ze zwykla przepustnica nigdy nie mialem do czynienia
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    cos sie z tym wszytkim pokręciło, silniki krokowe trzeba resetować.
    -

  3. #13
    amon
    Gość

    Domyślnie

    @Szef/@Alfamaniak156

    moja przepustnica wygląda tak:


    sterowanie jest poprzez potencjometr (nie ma żadnych linek - ale tak chyba jest w każdej alfie).

    @Alfamaniak156

    Rozbiórki krokowca dokonałem poprzez zdjęcie plastikowej pokrywy, odpinając sześć metalowych klamer (rys.). Pod pokrywą jest mechanizm składając się z plastikowych zębatek oraz silniczka (rys.)

    (edit)
    Trochę się podszkoliłem i to opisane poniżej urządzenie to potencjometr sterowania przepustnicą.
    Faktycznie, w pokrywie jest delikatne urządzenie (styki) wykonanego z cienkich drucików. Są cztery takie styki, gdzie każdy składa się z ok sześciu drucików. Trzeba uważać, aby przypadkowo ich nie zahaczyć czymś, bo się odkształcą.

    Następnie odkręciłem dwie śrubki Torx mocujące silniczek w gnieździe i wyjąłem wirnik.
    Po oczyszczeniu i przesmarowaniu złożyłem.

    Ze względu, że nikt nie odpowiedział jak zresetować ustawienia przepustnicy,
    to zrobiłem to tak jak wyczytałem na forum. Mianowicie:
    1. Odłączenie klemy (1-, 2 +) na noc.
    2. Następnie, podłączając klemy (1+, 2-) odpaliłem silnik odłączając wcześniej wszystkie urządzenia dodatkowe i bez dotykania pedału gazu czekałem, aż silnik się nagrzeje i załączy się wentylator.

    i tu zaczęły się schody
    Dlatego zwracam się do kolegów bardziej zorientowanych, jak np. @bubu321
    Chodzi o to, iż silnik najpierw pracował równo (obr ok 1100). Na ssaniu to norma.
    Ale po pewnym czasie zaczął przyspieszać do ok 2200 i tak trwał do załączenia wentylatora. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest dobrze przez kilka sekund, potem znów przyspiesza do tych 2200 i zaczyna falować 1000-2200.

    I tak sobie wyczyściłem przepustnicę :>>> Przed tą operacją falował, ale tylko w zakresie 1000-1100, teraz jest jak wyżej.
    Na wolnych obrotach reaguje na odłączenie przepływomierza, na tych 2200 już nie.

    PS. rozgrzewając silnik zauważyłem, że coś jest nie tak z jego chłodzeniem. Najpierw jakoś długawo (na moje oko) nie załączał się wentylator. Zauważyłem, że w zbiorniku z płynem chłodzącym występują bąbelki. Myśląc, że się zagotował odkręciłem korek, a wtedy jakieś podciśnienie wypchnęło płyn i zrobiło się go o ok. 2cm więcej w zbiorniku :roll: Potem w krótkim czasie załączył się wentylator.
    Od tego momentu temperatura wskazuje ok. 100° (przedtem było zawsze 80/90°)
    Termostat był wymieniany rok temu.
    Czy to może zapowietrzony układ chłodzenia???
    Ktoś mi mówił, że jak majstry zakładają LPG, to wpinając się w układ chłodzenia obcinają odpowietrzniki układu!!!
    Jeżeli Ktoś ma jakieś sugestie, co do obecnych bolączek mojej Alfy, to będę wdzięczny.

    Pozdr.

  4. #14
    Colin
    Gość

    Domyślnie

    wczytywanie ustawien w przypadku elektronicznej przepustnicy to:
    odłączenie klemy na min 10 minut,
    podłaczenie klemy spowrotem, odczekać 1 min
    włączyć zapłon na 1 min, wyłączyć zapłon na 1 min, zapalić

  5. #15
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Dzięki Amon za opisik...Poczekam co sie u Ciebie wyjaśni z tymi obrotami i sam spróbuje rozebrać, mam nadzieje ze niczego nie uszkodziłeś i że stąd te niespokojne obrociki...

    Własnie staram się kupic interfejsik do mojej AR ale nie jestem pewny co do rodzaju EKU jaki posiadam...

    JAk to sprawdzic chłopaki, na Eperze da radę?

    Czaje się na takie coś

    http://www.allegro.pl/item339459467_..._promocja.html

    Pozdrawiam
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  6. #16
    amon
    Gość

    Domyślnie

    ...

  7. #17
    amon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Colin
    wczytywanie ustawien w przypadku elektronicznej przepustnicy to:
    odłączenie klemy na min 10 minut,
    podłaczenie klemy spowrotem, odczekać 1 min
    włączyć zapłon na 1 min, wyłączyć zapłon na 1 min, zapalić
    a w takim razie mam pytanko. Czy próbowałeś tego sposobu osobiście, czy jest to tylko sposób teoretyczny?

    Ma ktoś jakieś inne sugestie, co do moich problemów z obrotami jak i chłodzeniem?

    Czy po czyszczeniu przepustnicy da się w ogóle zresetować ustawienia przez odłączenie klemy, czy może tylko przez podłączenie do kompa i adaptacja diagnostyczna!!??

  8. #18
    Colin
    Gość

    Domyślnie

    osobiście,
    da sie zrobić autoadaptacje podpinając pod examinera

  9. #19
    amon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Colin
    osobiście,
    da sie zrobić autoadaptacje podpinając pod examinera
    to Ci powiem, że w moim przypadku ten sposób nie działa. Robiłem jak napisałeś i bez zmian.
    Widzę, że po tym czyszczeniu, bez ASO się nie obędzie

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    amon,
    Moja przepustnica jest bardzo podobna o ile nie taka sama



    Jak ja zalozysz i podlaczysz do auta to sprawdz czy po wcisnieciu gazu przy wylaczonej stacyjce talerzyk sie uchyla czy nie

    Jesli nie to przepustnica jest elektroniczna ( trzeba przeprowadzic jej adaptacje w serwisie)
    jesli tak to normalna na linke ( problem z krokowcem )

    PS

    Moge wykorzystac twoje foto przepustnicy w innym temacie ??
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Pytanie o spalanie Giulietta 1,4TB Mair 170KM TCT
    Utworzone przez tombi w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-09-2014, 21:14
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-01-2014, 17:37
  3. Spalanie na ISC a spalanie gazu
    Utworzone przez criss2007 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-05-2013, 22:28
  4. Pytanie o spalanie
    Utworzone przez sixtus w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-03-2013, 13:34
  5. Spalanie
    Utworzone przez RRR w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-08-2010, 08:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory