Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: [166] Co to jest?

  1. #11
    bruce
    Gość

    Domyślnie

    SG0240 - tak, jest koloru niebieskiego.
    Wydaje, ze to powinno isc do zbiorniczka wegla aktywnego czy jakos tak...
    Ale zbiorniczka nie zdazylem zauwazyc

    ps.Waldi - czego podcisnienie? ja nie mam turbinki

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Nie musisz mieć trybuny żeby mieć podciśnienie, turbina może, co najwyżej mieć kierownice sterowane podciśnieniem.

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał bruce
    SG0240 - tak, jest koloru niebieskiego.
    Wydaje, ze to powinno isc do zbiorniczka wegla aktywnego czy jakos tak...
    Ale zbiorniczka nie zdazylem zauwazyc

    ps.Waldi - czego podcisnienie? ja nie mam turbinki

    W takim razie jest to doprowadzenie par paliwa do kolektora ssącego, a zbiornik z węglem masz w nadkolu i dlatego jest niewidoczny.
    A turbiny (tak, jak zresztą słusznie zauważyłeś) w silniku 2,0 TS żadnej nie ma - jest natomiast zmienna długość kanałów dolotowych w kolektorze ssącym, ale to już zupełnie inna sprawa.

  4. #14
    bruce
    Gość

    Domyślnie

    sqadak - co robi to podcisnienie w silniku bez turbiny??

    Mialem wczesniej Supre Turbo, wiec temat turbin nie jest mi obcy Podcisnienie w silniku z turbina zwieksza ilosc podawanago paliwa. Jesli mozesz to rozjasnij mi temat podcisnienia w silniku bez turbosprezarki.


    Jesli chodzi o pary idace do zbiorniczka wegla aktywnego to chyba nie wplywaja na prace silnika prawda? Slyszalem, ze niektorzy nawet wywalaja te zbiorniki

    Z gory dzieki za odpowiedzi
    Pozdrawiam

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    bruce chodzi nie tylko o paliwo, ale i nawet o hamulce myślę, że ta lektura wyjaśni wszystko:
    http://www.skrzelinski.com/untitled/...ml/oszcz3.html

  6. #16
    bruce
    Gość

    Domyślnie

    sqadak - podcisnienie dzialajace w ukladzie hamulcowym to zupelnie inna sprawa Jak pewnie wiesz wytwarzane jest ono przez serwo ukladu hamulcowego, wiec rurka, ktora idzie przy kolektorze(tak jak na zdjeciach), nie ma wplywu na hamulce...
    Jesli chodzi o lekture, ktora zalaczyles to jest ona wskazowka glownie dla silnikow gaznikowych.
    Nie zmienia to faktu, ze nawet jesli jest to odprowadzanie par paliwa to dziala to na zasadzie podcisnienia.


    Oczywiscie ktos sie moze ze mna nie zgodzic - prosze, wiec o sprostowanie


    SG0240 - czyli zgadzamy sie, ze to odprowadzenie par do zbiorniczka wegla aktywnego?
    Moze miec to wplyw na prace silnika? Bo jesli nie beda "zasysane" oczyszczone pary to bedzie zasysane "lewe" powietrze. Zgodzisz sie ze mna?

    Dzieki Panowie za rozwiniecie tematu i pomoc
    Pozdrawiam
    Bruce

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Pary są najpierw są odprowadzane ze zbiornika paliwa do zbiorniczka węgla aktywnego, a następnie z tego zbiorniczka zasysane do kolektora ssącego - po drodze jest jeszcze elektrozawór sterowany przez ECU, które "wie" kiedy te pary mogą być spalone przez silnik.
    Oczywiście w przypadku nieszczelności tego układu, silnik będzie zasysał lewe powietrze.

  8. #18
    damian3619
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240
    Pary są najpierw są odprowadzane ze zbiornika paliwa do zbiorniczka węgla aktywnego, a następnie z tego zbiorniczka zasysane do kolektora ssącego - po drodze jest jeszcze elektrozawór sterowany przez ECU, które "wie" kiedy te pary mogą być spalone przez silnik.
    Oczywiście w przypadku nieszczelności tego układu, silnik będzie zasysał lewe powietrze.
    szczera prawda :wink:

  9. #19
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bruce
    sqadak - co robi to podcisnienie w silniku bez turbiny??

    Mialem wczesniej Supre Turbo, wiec temat turbin nie jest mi obcy Podcisnienie w silniku z turbina zwieksza ilosc podawanago paliwa. Jesli mozesz to rozjasnij mi temat podcisnienia w silniku bez turbosprezarki.
    Co prawda to pytanie nie domnie ale możę coś wniosę do waszej dyskusji.

    podciśnienie - zwane też ciśnieniem ujemnym występuje wtedy gdy w jakimś zbiorniku lub w skutek ssania w jakiejś części użądzenia występuje ciśnienie niższe niż to które jest w otoczeniu ( w razie zrobienia dziurki będzie ssało). Taka sytuacja ma miejsce w silniku wolnossącym tłoki zasysają powietrzew efekcie czego w układzie dolotu wytważa się podciśnienie, w przypadku samochodów jest ono również wykożystywane do sterowanie niektórymi elementami osprzetu np wpomaganie hamulców czy sterowanie niektórymi siłownikami.

    ciśnienie - czyli wartość większa niżeli ta która panuje w otoczeniu, w silnikach z turbiną ważnym parametrem jest ciśnienie doładowania a więc to co wtworzy sprężarka ( kompewsor lub turbina) i jest ono wyższe niz ciśnienie otoczenia ( w razie zrobienia dziurki będzie dmuchało). Taka konstrukcja ma na celu wtłoczenie większej ilości powietrza podczas otwarcia zaworu niz zdołały by to zrobić tłoki. A wytważaniem podciśnienia w silnikach typu turbo ( np do wspomagania hamulców ) zajmuje się specjalna poma zwana potocznie vacu-pompą, jest również stosowana w wolnoss acych silnikach diesla ale to inna bajka.
    Mam nadzieję że tym przydługim wykładem wyjaśniłem sytuację.

  10. #20
    bruce
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bedboys
    Cytat Napisał bruce
    sqadak - co robi to podcisnienie w silniku bez turbiny??

    Mialem wczesniej Supre Turbo, wiec temat turbin nie jest mi obcy Podcisnienie w silniku z turbina zwieksza ilosc podawanago paliwa. Jesli mozesz to rozjasnij mi temat podcisnienia w silniku bez turbosprezarki.
    Co prawda to pytanie nie domnie ale możę coś wniosę do waszej dyskusji.

    podciśnienie - zwane też ciśnieniem ujemnym występuje wtedy gdy w jakimś zbiorniku lub w skutek ssania w jakiejś części użądzenia występuje ciśnienie niższe niż to które jest w otoczeniu ( w razie zrobienia dziurki będzie ssało). Taka sytuacja ma miejsce w silniku wolnossącym tłoki zasysają powietrzew efekcie czego w układzie dolotu wytważa się podciśnienie, w przypadku samochodów jest ono również wykożystywane do sterowanie niektórymi elementami osprzetu np wpomaganie hamulców czy sterowanie niektórymi siłownikami.

    ciśnienie - czyli wartość większa niżeli ta która panuje w otoczeniu, w silnikach z turbiną ważnym parametrem jest ciśnienie doładowania a więc to co wtworzy sprężarka ( kompewsor lub turbina) i jest ono wyższe niz ciśnienie otoczenia ( w razie zrobienia dziurki będzie dmuchało). Taka konstrukcja ma na celu wtłoczenie większej ilości powietrza podczas otwarcia zaworu niz zdołały by to zrobić tłoki. A wytważaniem podciśnienia w silnikach typu turbo ( np do wspomagania hamulców ) zajmuje się specjalna poma zwana potocznie vacu-pompą, jest również stosowana w wolnoss acych silnikach diesla ale to inna bajka.
    Mam nadzieję że tym przydługim wykładem wyjaśniłem sytuację.


    Bedboys - dzieki za wyklad

    Nie wiem tylko czy sie dobrze rozumiemy...
    " (...)Taka sytuacja ma miejsce w silniku wolnossącym tłoki zasysają powietrzew efekcie czego w układzie dolotu wytważa się podciśnienie, w przypadku samochodów jest ono również wykożystywane do sterowanie niektórymi elementami osprzetu np wpomaganie hamulców czy sterowanie niektórymi siłownikami." - musimy miec na uwadze, ze te elementy nie sa w jednym ukladzie podcisnienia

    "(...)A wytważaniem podciśnienia w silnikach typu turbo ( np do wspomagania hamulców ) zajmuje się specjalna poma zwana potocznie vacu-pompą, jest również stosowana w wolnoss acych silnikach diesla ale to inna bajka." - Powiem Ci, ze tu mnie zaskoczyles : zawsze sadzilem, ze podcisnienie wychodzace z turbiny zwieksza dawke paliwa a nie wspomaga hamulce ( W TD chyba najlepiej to widac - podcisnienie z turbiny doprowadzone jest do pompy wtryskowej-a konkternie do membrany nad nia, ktora dozuje dodatkowe paliwo przez dodatkowa dysze).


    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-01-2016, 19:19
  2. Ostra jazda!! Pomocy!! Jest moc nie ma jest i nie ma
    Utworzone przez Sasza w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-05-2010, 17:33
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-08-2009, 21:34
  4. [159] 1.9 JTDm 8v - silnika strasznie trzepie, gdy jest zimny, po nagrzaniu jest wporządku
    Utworzone przez bober331 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-08-2009, 20:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory