Strona 39 z 86 PierwszyPierwszy ... 293031323334353637383940414243444546474849 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 381 do 390 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #381
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    Cytat Napisał n.lukasz Zobacz post
    Azotowanie wykonują we Wrocławiu w WSK i w Zielonej Górze (gdzie jeszcze to nie wiem) bo tam wozimy elementy do hartowania oraz azotowania. Co do krzywizn to różnie bywa... zazwyczaj wszystko jest proste jeśli są jakieś babole to reklamujemy. Azotujemy bodajże na głębokość 0,2 mm ale tego nie jestem w 100% pewien, po azotowaniu wałki, korpusy są dopiero szlifowane.
    Azotowanie powinno sięgać do głębokości ok. 0,6 mm.
    Zrobią to np w firmie Bodycote (oddział w Częstochowie) za ok. 180 zł (jeśli wał waży mniej niż 10 kg)


  2. #382
    baster
    Gość

    Domyślnie

    Bolesną prawdą jest to że, co niektórzy oszczędni (czytaj skąpi) leją do silnika byle co bo tańsze, a poziom oleju sprawdzają tuż przed jego wymianą i wymieniają to co już muszą.
    Co do oleju i jego zakresu temperatury to tu można się co nieco dowiedzieć: http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html

  3. #383
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzybek_bgi Zobacz post
    kudlaty, to dlatego że stare były robione pod kątem osiągów, nowe pod kątem ekologiczno-ekonomicznym, stąd różnice.
    też, jest w tym sporo prawdy, ale nagrzanie oleju od prędzej zagrzewającego się płynu chłodzącego ma swoje zalety


    Cytat Napisał Maciek84 Zobacz post
    1 i 2 obojętnie.
    3 min. 1,5k rpm.
    4 min. 2k rpm.
    5 min. 2,5k rpm.

    I takich minimalnych prędkości obrotowych się trzymać!
    zdecydowanie tak, podpisuję się po tym rękoma i nogoma


    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Owszem warto. Ma ktoś założone w 2.0 ts 16v?
    I chce się pochwalić wartościami?
    będę zakładał, chcę to zrobić do końca lutego i nie omieszkam się podzielić wartościami zaobserwowanymi na wskaźnikach

    verdebiancorosso

  4. #384
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar nebeu
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Radom, Poland
    Auto
    Była: AR 146 TI '97 Zender | Jest: AR 166 3.0 V6
    Postów
    422

    Domyślnie

    No skoro to temat o TS to może ktoś mi powie (bo znaleść nie mogłem) jakie powinny być wartości ciśnienia oleju w 2.0 TS 16V na zimnym i rozgrzanym silniku?

  5. #385
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    AR 16201/AR 32301:
    bieg jałowy >= 1,5 bar
    przy 4000 obr/min >= 4,5 bar

    tak podaje serwisówka, zapewne dla nominalnej temperatury pracy

    verdebiancorosso

  6. #386
    baster
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał nebeu Zobacz post
    No skoro to temat o TS to może ktoś mi powie (bo znaleść nie mogłem) jakie powinny być wartości ciśnienia oleju w 2.0 TS 16V na zimnym i rozgrzanym silniku?
    Tutaj jest odpowiedź na Twoje pytanie: http://www.alfa156.pl/cisnienie-oleju/

  7. #387
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał kudlaty_bytom Zobacz post
    AR 16201/AR 32301:
    bieg jałowy >= 1,5 bar
    przy 4000 obr/min >= 4,5 bar
    Przy czym dodam że są to wartości minimalne.
    Wyższe ciśnienie zależy od rodzaju oleju no i kondycji w jakiej silnik się znajduje.

  8. #388
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    a granicą bezpieczną jest dodanie 0,2 bara na dole i 0,4 na gorze. mierzyc po wymianei na swiezy olej wlany pod max i z dobrymfiltrem (z dobrze skalibrowanym zaworem upustowym)
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  9. #389
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Przy czym dodam że są to wartości minimalne.
    napisałem większe lub równe >= przy każdej wartości


    Cytat Napisał amigas Zobacz post
    (z dobrze skalibrowanym zaworem upustowym)
    wyciągałeś kiedyś pompę oleju, żeby grzebać przy zaworze upustowym i regulować go?

    verdebiancorosso

  10. #390
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    Cytat Napisał kudlaty_bytom Zobacz post
    napisałem większe lub równe >= przy każdej wartości



    wyciągałeś kiedyś pompę oleju, żeby grzebać przy zaworze upustowym i regulować go?



    sorki pozno pisalem i sie pociachalo chcialem napisac o zaworze przelewowym choc i dobrze dzialajacy zwrotny jest wazny (oba mieszcza sie w filtrze oleju)
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory