Tuti - o tym mówiłem
http://www.forum.alfaholicy.org/topi...highlight=wady
Tuti - o tym mówiłem
http://www.forum.alfaholicy.org/topi...highlight=wady
1997 Alfa Romeo 155 2.0 16v
2000 Subaru Forester S-Turbo
2002 Opel Zafira OPC
1999 Volvo V70
156 z roku 1998-99 występowała korozja na łączeniu szyby czołowej z dachem. W JTD warto zwrócić uwagę na: turbinę czy jest sucha może widać zaoliwienie, silnik nie powinien dymić na czarno, musi dobrze ciągnąć od zakresu obrotów 2500-4200, silnik ma ładnie, równo i cicho chodzić nic nie stukać ani rzęzić, w kabinie klekot słyszalny jest tylko na postoju a podczas jazdy lekki pomruk.
Pisałem już wcześniej "małe co nie co" na co zwróciłbym uwagę przyu zakupie. Niektóre z punktów mogą się wydać Wam zbyt ogólne, ale jest tam również wymienionych kilka usterek, które odczułem na własnej skórze kupując swoja BESTIE![]()
http://www.forum.alfaholicy.org/topi...omy+p%B3yn%F3w
Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.
Napisał Tuti
Napisał Tuti
witam
v6 to generalnie udana konstrukcja i najbardziej niezawodna. nie ma się co psuć bo nie ma wariatora , jedna świeca na cylinder spokojnie wytrzymuje 80-90 tys. przebiegu czyli prawie obiecane przez producenta 100tys. rozrząd niestety do wymiany kompletny co 60 tys. czasami wyciek oleju pomiędzy silnikiem a skrzynią, ale puki nie kapie to nie ma się co martwić. Przy rozważnej jeździe sprzęgło spokojnie wytrzymuje 150 tys. przebiegu. rdza widoczna za przednimi kołami na progach - od kamieni wyrzucanych przez przednie koła. generalnie nadwozie dobrze zabezpieczone i nie rdzewieje szybko. czasami może ciężko wchodzić drugi bieg - trzeba sprawdzić poziom oleju w skrzyni i ogolnie sprawdzać co jakis czas - co 2 tygodnie - poziom oleju w silniku , żeby nagle nie obudził cie budzik , ktory rozdzwoni się w silniku- wytarte panewki z braku oleju. spalanie na rozsądnym poziomie 11-12l/100km. standardowo przepływka objawia się jak w innych autach z masowym czujnikiem przepływu powietrza. obluzowujące się połączenia przewodow elektrycznyhc z całą mnogością objawow, a najczęściej pedał przyspieszenia , airbag pasażera, oświetlenia wnętrza i bagażnika, wypalające się na akord postojowki przednie. wart wymienić standardowe tarcze hamulcow na coś bardziej odpornego na fading. chyba wszystko
W 164 Super z ogrzewaniem foteli na ręcznej regulacji- przycisk od podgrzewania podatny na przyjmowanie wszelkiego syfu co powoduje czasem, że przełącznik nie działa tak jak powinien.
V6- podobnie jak to napisał kubacik. Rozrząd sugerował bym wymienić co 60 000km. W silnikach 12V jest to mało skomplikowane jak na silnik V.
Trzeba też patrzeć na elektronikę. W wersji super dramatu nie ma, ale w wersjach 164 sprzed roku 93 trzeba się zaopatrzyć w dobry preparat do konserwacji elektryki.
O siadającym wyświetlaczu climatronica w Superce już ktoś pisał(na szczęscie jedna z niewielu rzeczy produkowana przez Boscha Francja)
Co do rdzy raczej nie występuje. Chyba że 164 była wcześniej gdzieś uszkodzona. Wrażliwa na uszkodzenia jest górna krawędź przedniej szyby która po czasie koroduje i woda podczas deszczu może przeciekać do środka co powoduje parną apokalipse szyb, chyba że ma się klimatyzację(ale w wielu egzemplarzach trzeba ją nabijać co rok)
Wiele części, a raczej ich znaczna większość między seriami 87-93, a 93-97 jest nie wymienna.
Rada w sprawie elektroniki- jeśli coś się zaczyna sypać, nie działać to radze zawsze zacząć od przekaźników, a nie lamentować że trzeba pół auta rozebrać.
Zwracać też uwagęna łożyksa kolumny MacPherson.
O wymianie oleju po kupnie nie wspominam. Wg książki serwisowej olej silnikowy wymienia się co 20 000km, w silnkach turbodoładowanych co 10 000. W skrzyni biegów ręcznej wymiana oleju jest co 120 000km, w skrzyni automatycznej co 40 000km.
http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi
JTD 2,4
Koło napędu paska wielorowkowego objaw : grzechotanie przy zmianie obciążenia np włączenie klimy. Koszt koła ok 360 zł
Kierownica zmiennej geometrii łopatek turbiny objaw : nagły brak mocy i zapalanie kontroli silnika poprzekroczeniu ~ 3000 obr/min. Czyszczenie turbiny ok 700 zł regeneracja od 1000 zł
Koło zamachowe dwumasowe objaw : szarpanie podczas ruszania, falowanie pedału sprzęgła przy lekkim naciśnięciu, odgłos podczas gaszenia/odpalania silnika. Koszt Da się kupić na Allegro nowe za ok 1300 zł ceny w sklepach ponad 2000 zł regeneracja zależnie od zużycia od 700 zł - częśto do tego należy doliczyć koszt kompletnego sprzęgła koszt ok 600-700 zł
Łańcuszek napędu pompy oleju objaw: grzechotanie z przodu silnika ( prawa strona samochodu) mylone często z klepaniem zaworu - zazwyczaj występuje przy rozgrzanym silniku. Wymiana tylko całej pompy oleju koszt ok 700 zł za pompe
Przepływomierz objaw: zaniki lub nierównomierny rozkład mocy podczas przyspieszania w całym zakresie obrotów. ( to tylko jeden z kilku objawów) ceny od ok 300 zł ( allegro ) - nie kupować zamienników tylko oryginał bosch
Zawór EGR objaw : nadmierne kkopcenie na czarno podczas przyspieszania na wysokich obrotach, wachania mocy podaczs przyspieszania. ceny od ok 400 zł
166 :
korozja : łączenie progu z tylnym błotnikiem na wysokości końca tylnych drzwi ( miejsce podobne jak w 156) pomiedzy plastikowym progiem a drzwiami. Wzmicnienie dolne pod chłodnicą płynu ( widoczne od dołu ), tłumik końcowy po bokach na szwie.
166 elektronika : - wyświetlacz kilometrów na desce.
- WAŻNE PRZY KUPNIE : sprawdzać czy są karty z kodami w szczególności z kodem do ICS a powinny być trzy z kodem strtowym ( na wypadek zawarii alfa code), kodem ICS i kodem do NAVI - jak jest. jeżeli nei ma kart to karta z kodem startowym to ok 160 zl w ASO ( tak podrożało) karta z ICS podobnie z tym że trzeba dodoać 200 zł za wyjęcie ICS, karta z kodem NAVI - nie mam pojęcia.
Sprawdzać czy jest zmieniarka CD jeżeli nie ma nie nabierać się że była tylko.... a kabel został bo nie było a pasuje jesdynie oryginalny Becker- zalecam kupno loudinka ( dostępny również na Allegro) jest to czytnik kart pamięci a jego elektronika zastępuje zmieniarkę tak że ICS "widzi " zmieniarkę i daje się tym sterować z konsoli jak oryginałem.
Zawieszenie :
Przód bliźniaczo podobne do 156/147 i podobne cenowo :
dolny wahacz od 270 zł do prawie 600 zł - ASO, polecam TRW ok 360 zł
górny wahacz od 115 zł za Vemę do prawie 300 ASO.
Łączniki stabilizatora polecam z Allegro z metalowymi dekielkami po ok 22 zł za sztukę.
Tył dość trwały ale i drogi dolny wahacz ok 500-700 zł ale mozna wymieniać same tuleje są dostępne na allegro - tylko nie wiem jak z jakościa. Pozostałe wahacze w cenie od 120 do 240 zł z tyłu występuje również drążek do regulacji zbieżności.
Stabilizatory podobnie jak w 156/147 występują jako całość bez możliwości wymiany samych gum ( koszt od 200 zł) - lecz są dostępne ( Allegro) same gumy a wymiana faktycznie jest możliwa.
Sprawdzać koniecznie szczelność przekładni kierowniczej - lubią ciec regeneracja od 1000 zł.
Sprawdzać stan lamp przednich szybko matowieją a odbłyśniki stają się cimne przez co świata są fatalne. Nowe lampy od 500 zł szt.
Jak mi sięcoś przypomni to dopiszę
W mojej 155 zdecydowanie w tylną część ciała dostał tylny błotnik - patrzę jak powiększa się purchel - kiedy kupowałam Alfę nie był zbyt widoczny, więc czeka mnie wymiana błotnika- to zdecydowany minus, poza tym warto chyba obejrzeć okolice wlewu paliwa - też lubią przybrać rudy kolor. Nie wiem jak u innych - mówię o mojej - 'robota' dotyczyła czysto eksploatacyjnych spraw jak zaciski hamulca, tuleje, wieszaki wydechu, łącznik tegoż plus płyny organiczne. Jedyną egzotyką była nieszczelność skrzyni biegów, która w porę odkryta nie sprawiła problemu.
Tuti - przy 155 warto wspomnieć, że 'niewchodzenie' wstecznego to norma - a nie wada - i że czasami skrzynia zgrzyta na niższych biegach. Są rzeczy, które wydają się być demoniczne, a tak naprawdę nie należy ich wyolbrzymiać. To piękny samochód i tyle!![]()
W 155 w moim przypadku, padnięty był termostat gumy na wachaczach i gumy na przegubach sonda itpTak jak pisał kolega gnijące tylnie nadkola, słabej jakości gumy podwieszajace tłumik no i w moim przypadku źle działający pane climatronica
![]()
AR 155 1.8 8V & AR 156 2.5 V6
Napisał FlaY
Koleżanka :mrgreen:
Zgadzam się z kolegą Kulkiemu mnie też wchodzi ciężko wsteczny - ale to chyba we wszystkich Alfach bo w 156 też były takie problemy.