Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 55

Temat: Samodzielny remont silnika 1.8 TS 16V

  1. #21
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Amen!

    Ale niestety maicher, taki scenariusz trochę odbiega od najtańszej wersji, choć dla mnie jest jedynym sensownym.. Bo albo robimy sobie remont po taniemu ale jesteśmy mechanikami z dostępem do warsztatu i znajomego co głowice szlifuje, albo robimy porządnie... Bo jaki jest sens rozbierania silnika bez wymiany rozrządu? Brak wymiany wariata (350-400zł) już może się odbić źle na dalszym użytkowaniu, ale zostawienie paska czy starych rolek i napinacza to już przesada.. Do tego pierścienie, gniazda zaworowe etc.. Szlif wału musi być porządny, jeżeli zatarło tłok czy urwało korbę, przy okazji uszczelka głowicy i pokrywy zaworów out, bo chyba nikomu nie uda się ich zdjąć bez uszkodzenia. A regeneracja pompy w silniku po zatarciu to podstawa, bo pewnie już wyzionęła ducha i niedługo będzie powtórka z rozrywki..

    Także osobiście uważam, że remont silnika po taniemu odbije się po 3x drożej na właścicielu i to szybciej, niż mu się zdaje. Osobiście wpakowałbym już chyba 8v..
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    Najtańszy, podobno porządny, remont silnika 2.0 TS 16v o którym słyszałem, kosztował podobno 3600 zł, ale to było robione przez zaprzyjaźnionych mechaników.

    Teraz co do zaniedbań:
    Blok mojego silnika nie był sprawdzony na osiowość (tzn. łoża panewek nie zostały sprawdzone). Efekt - panewki główne zatarte jeszcze na etapie składania silnika (nawet nie był odpalony), poszukiwanie ich w całej Polsce nie było łatwe, a osiowanie i tak trzeba zrobić.

    Silnik jest po prostu składany z wielką dokładnością, a wyjście poza tolerancje fabryczne powoduje awarię.

  3. #23
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    wały w 16v nie są azotowane, producent przewiduje 3 szlify.

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    życzę powodzenia na 3'cim szlifie... Osobiście bałbym się takiego silnika a wału tym bardziej. Wiem, że są panewki na 3'ci szlif, ale bez przesady...
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  5. #25
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    nie przesadzajmy, jeździłem autem po 3 szlifie, nastukało 100 tys a panewki i ciśnienie oleju jak zaraz po naprawie. Jak szlifierz nie spartoli to będzie jeździć ale to trzeba zrobić szlif do konkretnych panewek a nie na wymiar jak w manualu.
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 14-01-2012 o 22:18 Powód: Proszę pisać bez używania brzydkich wtrazów

  6. #26
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    No ba!
    A tak na poważnie piszcie na co zwrócić uwagę!
    Na wszystko po kolei.Głowica do sprawdzenia,wałki rozrządu(jeśli silnik był"zaniedbany olejowo"wałki są na 100%podjechane).Tłoki,pomiar zużycia cylindrów(jeśli wyjechane tańsza a często lepsza opcja to nowe tuleje do starych tłoków)Wał do szlifu(trzeci szlif wykonany przez fachowca jest tak samo dobry jak pierwszy!)Blok do sprawdzenia osiowości.Pompa oleju do sprawdzenia a najlepiej do wymiany.O rozrządzie czy uszczelkach to chyba nie ma co wspominać.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #27
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    16V nie ma tulei cylindrowych.

  8. #28
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzybek_bgi Zobacz post
    16V nie ma tulei cylindrowych.
    Wiadomo że nie ma.Ale nie wiem czy wiesz że blok można tulejować.Najlepsze są polskie z Krotoszyna.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Wiem, myślałem że chodzi Ci o to co tam normalnie jest.

  10. #30
    ar_jarek
    Gość

    Domyślnie

    Na miejscu tego chłopaczka zainwestowałbym w zdrowy motor max 1500zł + rozrząd i będzie hulał.
    Napisz kolego skąd jesteś.

Podobne wątki

  1. [75] SWAP silnika czy remont silnika?
    Utworzone przez Alfista92 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 21-01-2015, 21:02
  2. [159] remont silnika 2.4 JTD
    Utworzone przez bercik302 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 28-01-2014, 17:16
  3. Remont silnika?
    Utworzone przez FerraEnzo w dziale 147
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 24-10-2011, 17:21
  4. [146] Remont silnika
    Utworzone przez malyr21 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 11-01-2010, 13:59
  5. remont silnika w 1,4 boxer pelen wtrysk remont silnika
    Utworzone przez leito1610 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-04-2007, 07:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory