Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy 12345
Pokaż wyniki od 41 do 44 z 44

Temat: z syntetyku na mineralny ..?

  1. #41
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał Matikskw Zobacz post
    dlaczego jaja ? Ja pier. pozrywam zaraz forumowe naklejki i zawieszki bo prze niesympatyczni ludzie jesteście . Co wami kieruje ? jakiś letarg że wam samochody hulają bo macie farta chyba to już trzeba cisnąc po kimś ?

    ---------- Post added at 15:30 ---------- Previous post was at 15:27 ----------

    Dzięki tak też zrobię, filtr kupie bo lepiej nie zadawać pytań bo goście Ci nie napiszą że "e głupio pomyślałeś, wymień ten filtr bo jak to płukać, co to, daj se spokój na prawdę szczerze radzę" tylko jazda z wyrobem szydzą "FACHOWCY"

    ---------- Post added at 15:32 ---------- Previous post was at 15:30 ----------

    Dzięki tak też zrobię, filtr kupie bo lepiej nie zadawać pytań bo goście Ci nie napiszą że "e głupio pomyślałeś, wymień ten filtr bo jak to płukać, co to, daj se spokój na prawdę szczerze radzę" tylko jazda z wyrobem szydzą "FACHOWCY"
    Laik, nie laik, ale chyba każdy "normalny" użytkownik samochodu osobowego z silnikiem spalinowym wie, ze filtr oleju sie wymienia, a nie płucze... Jak masz lepszego "FACHOWCA" z aso. Już nie wspomne, że aso specjalizujące sie w konkretnej marce potrafi narobic wiekszych szkód w silniku niz nasi "fachowcy". Z czystej ciekawosci zapytam jeszcze jak masz takiego speca z aso to dlaczego nas pytasz o płukanie filtra oleju???
    Wybacz, ale je nie potrafie tego zrozumiec, ty dziwnych pytań, ale chwila. Może to był jednak żart? Te wszystkie "dziwne" pytania? Jeszcze sie zapytam, czy jak bedziesz później sprzedawał tą bryke to pochwalisz sie przyszłemu nabywcy co było kombinowane z silnikiem? Naklejki możesz pozrywac, mnie to nie przeszkadza. Po prostu nigdy w żadnym aucie, czy swoim, czy znajomych, które miałem na warsztacie nie stosowałem tzw. "półśrodków" Dzieki temu nigdy nie miałem kłopotów z silnikami, a TS też mam i wiem z czym sie go "je".

    Pozdro,
    i wyluzuj jak ludzie chca pomóc i zrozum, że niektórych rzeczy o które zapytałeś to sie nawet w 126p nie robiło

    ---------- Post added at 16:31 ---------- Previous post was at 16:25 ----------

    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    to wlej jeszcze plukanke wtedy bedzie super
    Płukanke tak, ale w przypadku, gdy np. silnik sie już znacznie poci, lub ubywa nadmiernie oleju raczej bym sie nie odważył zalac płukanki. W tym konkretnym przypadku nie wiemy jak jest. Wiec może na początek proponowałbym samą wymiane oleju + filtra oczywiscie na 10w40. Jak już troche pojezdzi to w tedy, patrzec co sie dzieje, czy nie cieknie, czy nie spala oleju, oczywiscie regularnie kontrolowac stan oleju na bagnecie. Wymiana co 10tkm, na pewno silnikowi nie zaszkodzi, a może jedynie pomóc, gdyż producent przewiduje wymiane co 20tkm, a to już chyba lekkie przegięcie
    Ostatnio edytowane przez majster ; 15-01-2012 o 16:34

  2. #42
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Nie wiem na jakich katalogach opierasz swoje twierdzenie ale ta strona tego nie potwierdza:
    http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/158/257/
    a i instrukcja obsługi (str. 321) mówi co innego....
    Chociażby katalog baz olejowych statoil, na ktorych robi się większość olejów (nizależnie czy to orlen, czy lotos czy selenia). Ot mówię - w przypadku klimatu środkowych i południowych włoch taki olej to bardzo dobra sprawa. U nas niestety dość ciężko byłoby przy -10, a w -20 i więcej taki olej to jak klej działa już. Dlatego też w wielkolitrażowych silnikach przemysłowych, także na statkach i w maszynach budowlanych najpierw uruchama się elektryczną pompę oleju, jak nabije ciśnienie i wysmaruje układ dopiero się silnik odpala.

    Daleko nie trzeba szukać, bo takie systemy do dawna funkcjonują, chociazby w T-34

  3. #43
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie



    ---------- Post added at 16:31 ---------- Previous post was at 16:25 ----------



    Płukanke tak, ale w przypadku, gdy np. silnik sie już znacznie poci, lub ubywa nadmiernie oleju raczej bym sie nie odważył zalac płukanki. W tym konkretnym przypadku nie wiemy jak jest.

    no własnie ,nie wiemy ,wiec napisałem tak bo roznie ludziska mówia, mówia ,ze nie zaszkodzi płukac przy kazdej wymianie (ja płucze co 2 wymiany )a tym bardziej zeby wyplukac minerala

  4. #44
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Ja juz wiedziony droga doswiadczenia jesli nie wiem niczego o swoim silniku czyli kiedy panewki itp byly badz nie byly robione to podstawa pomiary kompresjii oraz cisnienia oleju to nie jest cos strasznego.Stan jednostki okreslam i wtedy plukam albo nie plukam w zaleznosci od wyniku oraz rowniez decydyje czy zagladam dalej w glab no i tez mozna stwierdzic jaka gestosc oleju wybrac
    Cudów nie ma,zespol tlok-cylinder-pierscienie oraz cisnienie na panewkach podstawa zeby nie bac sie dac gazu przy zmianie pasa ruchu
    oczywiscie na lewy
    dbajcie o swoje kosiarki

Podobne wątki

  1. olej mineralny na półsyntetyk??
    Utworzone przez dududs w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-09-2009, 14:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory