Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Problem z chłodzeniem, nawiewem

  1. #11
    nenetom
    Gość

    Domyślnie

    Przepraszam, że tak długo nie pisałem.
    Uszczelkę i termostat razem z mechanikiem wykluczyliśmy. Wymieniłem czujnik temperatury na chłodnicy i przeczyściłem układ odpiąłem też nagrzewnice bo myślałem, że to ona jest przytkana bo był problem z ciepłym nawiewem. I dalej ta sama sytuacja jak stoi na biegu jałowym to się nic nie dzieje temperatura odpowiednia. Jak jadę spokojnie tak do 2000obr to tez dobrze. Jak tylko przycisnę trochę mocniej to temperatura idzie w górę raz nawet zaświeciła się lampka od przegrzania. A kiedy wrzucę luz bez dodawania gazu temperatura spada tak do 85st.
    Moje podejrzenie budzi wentylator który włącza się na chwile po czym się wyłącza i wydaje mi się, że załącza się teraz na niższych obrotach niż kiedyś.
    Założyłem nowy temat celem zidentyfikowania co to za część i za co odpowiada. http://www.forum.alfaholicy.org/145_...tml#post581958

    Czy możliwe aby to była np. pompa wody?
    Dziekiii!

  2. #12
    alfaromeo145
    Gość

    Domyślnie

    z tego kolego wynika że na 100% uszczelka pod głowicą...w boxerkach razy 2 bo są dwie ,,,ale to już mechanik diagnozuje która poszła,,,

  3. #13
    nenetom
    Gość

    Domyślnie

    wymiana uszczelek nic nie pomogła choć i tak jedna była przedmuchana. Problem z ogrzewaniem dalej jest. kiedy się nagrzeje (pochodzi trochę) przestaje grzać.

  4. #14
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Murcialago
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 146 , 1.4 TS '98 / 156 JTD 16V
    Postów
    238

    Domyślnie

    Mnie kiedyś tak naciągali mechanicy. Jak zobaczyli, że w samochodzie jest gaz, a silnik się przegrzewa i ubywa płynu to postawili 100 % uszczelkę pod głowicą.
    Efekt: Wymieniona uszczelka (przy okazji rozrząd), splanowana głowica - 1000 zł w plecy oraz brak efektu. Samochód nadal się przegrzewał i tracił płyn. Były też wahnięcia temperatury.
    Problem tkwił w chłodnicy, która miała drobne uszkodzenie i przez to uciekał płyn oraz zapowietrzał się układ (twarde węże).
    Nowa chłodnica - 400 pln i problem z głowy.

  5. #15
    nenetom
    Gość

    Domyślnie

    właśnie chłodnice wymieniałem 1,5 roku temu. Bo wtedy chłodnica była zatkana i się przegrzewał. wtedy to ustąpiło.

  6. #16
    nenetom
    Gość

    Domyślnie

    Problem zażegnany. Przyczyna była pompa wody, która w zimnym układzie działała bez problemu a jak się zagrzał to pękniecie na wirniku bardziej sie rozluzniało to wałek się sam kręcił a śmigło w miejscu. ahhh. Ale już wszystko jest w najleprzym porządku.

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar dawidek
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.7 boxer
    Postów
    121

    Domyślnie

    To może ja dołączę się do tematu, bo u mnie jak stoję w korku temperatura tak samo podnosi się do przedostatniej kreski i co chwila wiatrak się włącza, nawet Amigas mówił, że to dziwne żeby tak co chwila się włączał. Mam straszny nalot na korku od oleju, ale płynu mi nie pali, co to może być?

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar nebeu
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Radom, Poland
    Auto
    Była: AR 146 TI '97 Zender | Jest: AR 166 3.0 V6
    Postów
    422

    Domyślnie

    Sprawdź czy w zbiorniczku ten płyn Ci się nie pomieszał z olejem i stan masz bo masz. Może również układ zapowietrzony? W każdym razie masło pod korkiem nie wróży nic dobrego.

  9. #19
    Użytkownik Świeżak Avatar dawidek
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.7 boxer
    Postów
    121

    Domyślnie

    W zbiorniczku czysty płyn... Tylko czasami jak odkęcam to powietrze syczy ze zbiorniczka jakbym odkręcał napój gazowany

  10. #20
    nenetom
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawidek Zobacz post
    To może ja dołączę się do tematu, bo u mnie jak stoję w korku temperatura tak samo podnosi się do przedostatniej kreski i co chwila wiatrak się włącza, nawet Amigas mówił, że to dziwne żeby tak co chwila się włączał. Mam straszny nalot na korku od oleju, ale płynu mi nie pali, co to może być?
    u mnie też tak było na początku. Jak było ciepło na polu mowa tutaj o lecie to już postój w korku lub jazda na wyższych obrotach gwarantowały przegrzanie. Masło może być jak się jeździ na krótkich odcinkach i auto się nie dogrzewa.

Podobne wątki

  1. [159] Problem z chłodzeniem silnika
    Utworzone przez Mariusz321 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 14:31
  2. Problem z chłodzeniem silnika AR 166 2,5
    Utworzone przez R3venger w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-07-2011, 22:00
  3. [155] Problem z chłodzeniem
    Utworzone przez bodziok26 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 07-05-2011, 06:44
  4. problem z ogrzewaniem/ chłodzeniem
    Utworzone przez ufty w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 15-07-2010, 17:31
  5. [155] problem z chłodzeniem
    Utworzone przez maxw-ch w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-04-2008, 15:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory