Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Wysprzęglik/sprzęgło/skrzynia? Problem, pytanko

  1. #1
    Marjachi
    Gość

    Domyślnie Wysprzęglik/sprzęgło/skrzynia? Problem, pytanko

    Witam, od pewnego czasu zauważyłem, że biegi w mojej Alfie wchodzą coraz gorzej, potrafi sie cos przychaczyć, zgrzytnąć, ale nie ma na to reguły czasem jeden a czasem inny nieraz wszystko jest ok. Z 4-ką jest najgorzej bo czasem jakby ją przytrzymało i nie mogę wyrzucić na luz. No i moje pytanko czy to sprzęgło wystawia "kopyto" czy wysprzęglik, a może skrzynia jest winna. Wiem wiem nie rozbierzesz nie dowiesz sie ale może ktoś na gorąco podpowie na jakie koszty sie szykowac P. S. pedał sprzęgła czasem jakby do końca nie wracał stąd pytanie czy tylko wysprzęglik może być przyczyną?

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Młody 25
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Gostyń wlkp.
    Auto
    Alfa romeo 156 2.0 - 155 KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Witam kolego ja niedawno wymienialem przy swojej AR lozysko oporowe ( wysprzeglik bo to jest razem z lozyskiem ) i od razu sprawdzilem stan calego sprzegla tj. tarcza + docisk ktore tez musialem wymienic. Po objawach ktore opisujesz to mozna wnioskowac ze ogolnie cos sie dzieje ze sprzeglem jak na moje i moze byc to wina wysprzeglika a moze samego sprzegla. Natomiast jesli chodzi o koszty czesci to zalezy jakie chcesz kupic czesci tzn. czy oryginalne czy moze zamienniki ( ktore moga wytrzymac tyle samo co oryginal albo moze i dluzej ) bo oryginalne lozysko oporowe sprzegla tzw. lozysko hydrauliczne to oryginal kosztuje ok 200 - 250 zl ( sa tez o wiele drozsze) natomiast ja kupilem zamiennik za ok 140 zl ( i tez wszystko dziala bez zarzutu i biegi wchodza idealnie ). Jesli chodzi o koszt sprzegla ( tarcza docisk ) to ceny dochodza nawet do 800 zl za oryginal. Ja tez kupilem zaminnik to koszt ok 320 zl. a koszt robocizny to nie wiem bo sam staram sie wszystko ogarnac przy swojej Alfie. Bo wtedy mam pewnosc ze to co robie to robie to starannie . Ale podejrzewam ze koszty zwiazane z robocizna nie sa tanie ze wzgledu na to ze do wymiany samego lozyska oporowego tak i tak trzeba wyciagnac cala skrzynie wiec moze lepiej pomyslec o wymianie calego kpl. sprzegla za jednym razem i miec spokoj i zaoszczedzic na robocie i na $$ bo jak teraz wymienilbys samo lozysko a za pare km padnuie sprzeglo to bedzie dwa razy ta sama robota i o raz wieksze koszty. Takie jest tylko moje zdanie a Ty zrobisz jak uwazasz. Pozdrawiam

  3. #3
    Marjachi
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki kolego za podpowiedz, zaskoczyłeś mnie pozytywnie cenami części, jednak mam wątpliwości co do tego wysprzęglika, gdyż czytałem, ze znajduje sie on na górze i nie trzeba jej demontować do jego wymiany. Poza tym domyslam sie że moje sprzęgło już swoje przeszło ale nie ciagnie (nie ślizga sie) itd. to moze daloby sie jeszcze podratowac samym wysprzęglikiem

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Cool_Kid
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    AR 145 1,8 T.S 144KM - nero - 1998r. / Giulietta Veloce 2,0 JTDm 170KM - etna nero - 2012r.
    Postów
    593

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marjachi Zobacz post
    jednak mam wątpliwości co do tego wysprzęglika, gdyż czytałem, ze znajduje sie on na górze i nie trzeba jej demontować do jego wymiany
    Trzeba, trzeba... Niestety Mlody ma racje. Nie ma innego sposobu, zeby sie tam dostac

    145 1,8 TS 144KM - nero - 1998
    Giulietta Veloce 2,0JTDm 170KM - etna nero - 2012
    "Jak wszyscy wiemy moderator zawsze punkt znajdzie, więc lepiej nie fikać. I tyle w temacie." - Wrażliwy Administrator.

    http://i.imgur.com/m4g6E.jpg

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marjachi Zobacz post
    jednak mam wątpliwości co do tego wysprzęglika, gdyż czytałem, ze znajduje sie on na górze i nie trzeba jej demontować do jego wymiany
    W JTD kolego nie potrzeba, w benzyniakach wysprzęglik jest w środku skrzyni i niestety musisz zdjąć skrzynię żeby się do niego dostać. A co do opadającego sprzęgła to przyczyną może być pompka sprzęgła.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Młody 25
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Gostyń wlkp.
    Auto
    Alfa romeo 156 2.0 - 155 KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cool_Kid Zobacz post
    Trzeba, trzeba... Niestety Mlody ma racje. Nie ma innego sposobu, zeby sie tam dostac
    Otoz to koledzy wiem ze mam racje ( nie chwalac sie ) bo to niedawno wymienialem cale sprzeglo razem z lozyskiem oporowym ( lozysko hydrauliczne lub wysprzeglik - roznie nazywaja ) Wiec niestety trzeba demontowac cala skrzynie biegow hmm demontaz skrzyni zajal mi jakies 5 godz nie cale poniewaz robilem to pierwszy raz a to co robie przy mojej AR to musi byc dobrze staranie zrobione. Wiec robie wszystko z glowa i rozsadkiem a nie tylko za pomoca "mlotka"

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Kolejność sprawdzania powinna być taka:
    1. Poziom i jakość płynu.
    2. Pompa.
    3. Wysprzęglik.
    4. Sprzęgło.

    Tak, jak kolega napisał, w JTD z wysprzęglikiem jest łatwiej.

    Jak sprawę będziesz przeciągał (a już masz zgrzyty), to zmielisz zęby i skończy się wymianą lub remontem skrzynki.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar janusz_w5
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Otwock
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1,8TS
    Postów
    88

    Domyślnie

    a powie ktos jakiej firmy dobrze kupic pompe? TRW czy tansze LPR...?? TRW daje rade w przypadku pomp? jakies opinie?

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Młody 25
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Gostyń wlkp.
    Auto
    Alfa romeo 156 2.0 - 155 KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    kolego jak na moje to kupujac pompe firmy TRW placisz ponad 70% ceny za sama firme produkujaca dany towar a pozostale 30% za sam towar. Nie ma reguly teraz na to czy kupisz oryginal i wytrzyma ci dluzej niz kupisz jakis tanszy zamiennik a on wytrzyma ci krocej. Bo mozesz kupic zamiennik i wytrzyma ci tak samo dlugo albo dluzej niz oryginal a jest o wiele tanszy heh teraz jest taki wybor czesci w sklepach motoryzacyjnych ze masz pelne pole wyboru i manewru w czesciach. Wiec wybor nalezy do Ciebie Ale jesli chcesz kazde czesci kupowac oryginalne to pozniej nie nazekaj ze alfa to auto drogie w eksploatacji. Bo alfa to samochod tak jak kazdy i nic nie trwa wiecznie wiec wszystko ma sie prawo popsuc. Ale wybor czesci nalezy do uzytkownika. duzo by pisac na temat czesci do alfy. Przy swojej wymieniam wszystko na bierzaco i nie sa to czesci oryginalne i jezdze juz kilka tys km i zero przeszkod.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar janusz_w5
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Otwock
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1,8TS
    Postów
    88

    Domyślnie

    pytam zeby sie nie naciac na jakis szajs jak np jest w przypadku lozysk lub wachaczy. mozna kupic zamiennik ktorego nie oplaca sie wsadzac w ogole bo wymiana jest drozsza od czesci, a jak ma sie po miesiacy rozleciec to niema to sensu... czyli pewnie LPR dal by rade. ( do bmw bralem i bylo ok)
    pozdro

Podobne wątki

  1. Problem z biegami po wymianie sprzęgło+wysprzęglik
    Utworzone przez mrt57 w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 13-03-2016, 20:19
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-02-2011, 16:55
  3. [164] Skrzynia/sprzęgło problem
    Utworzone przez luked w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 17-02-2011, 17:37
  4. [145] Skrzynia biegów? czy sprzęgło? problem z biegami.
    Utworzone przez mirage w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 21-07-2010, 21:03
  5. [156] Problem z 156 ! Sprzęgło lub skrzynia? Nie wiem...
    Utworzone przez tomasz7730 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 30-01-2009, 22:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory