Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: 2 pytania : twardy hamulec, lekkie falowanie obrotów.

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar 156X
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była 156SW JTD jest 159SW 1,9 JTD 8V 2008r.
    Postów
    1,063

    Domyślnie 2 pytania : twardy hamulec, lekkie falowanie obrotów.

    Czołem Załogo !

    Na początek - problemy nie są ze sobą połączone - nie występują razem. Nie występują regularnie ale jak to się mówi lepiej dmuchać na zimne.

    1 sprawa - dosłownie dwa razy zdarzyła mi się taka oto sytuacja. Zaparkowałem auto, zostawiłem na biegu, gdzieś tam sobie poszedłem wracam, naciskam na hamulec (przy odpalaniu mam nawyk wciskania sprzęgła i hamulca) a ten twardy jak... Dodam tylko, że po przekręceniu zapłonu wszystko wróciło do normy. - normalne ? , nienormalne ? , gdzie szukać przyczyny ?

    2 sprawa - szukałem ale nie znalazłem konkretów - na ciepłym silniku na biegu jałowym mam delikatne ale to naprawdę delikatne falowanie obrotów - żeby zauważyć to na obrotomierzu trzeba naprawdę dobrze się przyjrzeć, częstotliwość regularna w tempie spokojnego oddechu. Auto nie kopci, pali normalnie, podobnie z przyspieszeniem. Znalazłem na forum że ktoś wymienił świece i jak ręką odjął ale co mają świece żarowe do ciepłego silnika - fakt któraś u mnie wyzionęła ducha, na dniach to robię ale tak się zastanawiam czy może to być właśnie to.

    i znowu - normalne ? , nienormalne ? , gdzie szukać przyczyny ?

    pzdr tc

    ---------- Post added at 22:10 ---------- Previous post was at 12:40 ----------

    hej - żadnych pomysłów ?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar semri
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Bydgoszczy
    Auto
    166 3.2 V6 Ti
    Postów
    948

    Domyślnie

    Mam autko 4 tygodnie lecz dopiero teraz zwróciłem uwagę na zachowanie hamulca, mam tak od 3 dni a wcześniej nie wiem jak było. Może minusy tak działają.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar eMka
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    zza kierownicy
    Auto
    156 '02 1,8 TS plus 159 '06 3,2 Q4
    Postów
    436

    Domyślnie

    Ad1 - hmm, nie znam się na szczegółach technicznych, ale czy z hamulcem nie jest tak, jak z kierownicą (bez przekręcenia kluczyka jej obracanie jest męką) - hamulec przed przekręceniem kluczyka (nawet nie odpaleniem) jest zawsze twardy? Może nacisnąłeś hamulec zaraz po włożeniu kluczyka, a nie przekręceniu?

    Ja nie wciskam hamulca przy odpalaniu, więc nie mam osobistych spostrzeżen, ale jak auto gaśnie w trakcie jazdy to hamulec robi się właśnie twardy. I tak mi się nasunęło na zasadzie odwrotności i analogii

    ja i ona - "iniemamocne"

  4. #4
    juniorrrek
    Gość

    Domyślnie

    Co do hamulca: Polecam, przy zgaszonym silniku wcisnąć kilka razy pedał hamulca i obserwować co się będzie działo... przy każdym kolejnym wciśnięciu, będzie 'twardszy', co jest jak najbardziej normalne. Po uruchomieniu silnika, a przy tym pompa hamulcowa, która zwolni zaciśnięte szczęki. (przy okazji nie polecam pozostawiać auta na mrozie z zaciśniętymi szczekami!)

    Co do falowania obrotów, to temat wielokrotnie pojawia się na forum i z tego co czytałem ciężki do sprecyzowania

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    EX alfa romeo 156 sportwagon 1,9jtd 110km, Alfa gt 2005 1.9 ~`185 km mod by ConMir:) Alfa GT bl/qv
    Postów
    75

    Domyślnie

    Cytat Napisał juniorrrek Zobacz post
    Co do hamulca: Polecam, przy zgaszonym silniku wcisnąć kilka razy pedał hamulca i obserwować co się będzie działo... przy każdym kolejnym wciśnięciu, będzie 'twardszy', co jest jak najbardziej normalne. Po uruchomieniu silnika, a przy tym pompa hamulcowa, która zwolni zaciśnięte szczęki. (przy okazji nie polecam pozostawiać auta na mrozie z zaciśniętymi szczekami!)

    Co do falowania obrotów, to temat wielokrotnie pojawia się na forum i z tego co czytałem ciężki do sprecyzowania


    Podepnę sie do tematu kolegi wyżej
    Ja mam gorszy problem trafilo mi się tak ze zostawiłem auto przez przypadek na recznym jak chowałem antene cb-radia, potem mi wyleciało z głowy
    Zablokowało mi sie prawe koło tył, nie o tyle zablokowało ale ciezko idzie, ujechałem 200m zauwazyłem ze jest coś nie tak patrze a tarcza czerwona;/ powiedzcie idzie to odblokował w domowy sposób, czy sciaganie koła i wymiana klocków mnie czeka?
    za sugestie i odpowiedzi z góry dziekuje;/

  6. #6
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    ad1. Normalka z pedałem hamulca,
    ad.2. Ja tak miałem jak zapaliła mi sie kontrolka od świec żarowych, obroty mi też delikatnie lubiały "zafalowac", wymieniłem wszystkie 4 i stoją jak wryte równe 850obr/min - zczytane z fesa.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar kiepas96
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Czerwionka-Leszczyny
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    602

    Domyślnie

    nie wiem czy w jtd jest ale w benzynie jest przewód z serwa do kolektora z zaworkiem zwrotnym
    jak go zaślepiłem z obu stron hamulec właśnie był twardy

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    U mnie też hamulec jest twardy dopóki nie odpalę silnika.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    1 - ewentualnie odpowietrz układ ale wg mnie nie ma co się przejmować
    2 - na początek spróbuj zmienić paliwo, jeśli to nic nie da to wyczyść przepustnice, potem krokowiec, jeśli to nic nie zmieni to sprawdź czy rura doprowadzająca powietrze z filtra do przepustnicy nie łapie gdzieś lewego powietrza co do reszty to już są wydatki. Falowanie obrotów z tego co pamiętam może być w granicach 20obr/min (jeśli się mylę to może mnie ktoś poprawi) więc raczej tego nie zauważysz na obrotomierzu. Póki co zostawiłbym to w spokoju

    Gdzieś na forum jest bardzo obszerny temat związany z falowaniem obrotów ale nie mogę go teraz znaleść...
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar 156X
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była 156SW JTD jest 159SW 1,9 JTD 8V 2008r.
    Postów
    1,063

    Domyślnie

    Cytat Napisał aniol_jojo Zobacz post
    jeśli to nic nie da to wyczyść przepustnice, potem krokowiec
    halo halo ale ja mam JTD - dziękuję za pomoc - zacznę od świec, jeśli to nic nie da to będę myślał co dalej z tym fantem... co do hamulca to chyba faktycznie nie ma co się martwić - zrobiłem dziś test podpompowałem hamulec na zgaszonym silniku, odpaliłem i jak ręką odjął...

Podobne wątki

  1. [159] Lekkie falowania obrotów
    Utworzone przez koziolek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:34
  2. Lekkie skakanie obrotów 1.9 JTD
    Utworzone przez abdenago w dziale GT
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-10-2011, 14:58
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-07-2011, 18:10
  4. jtd gaśnie ale rzadko, lekkie wahania obrotów
    Utworzone przez Tekken666 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-01-2011, 23:07
  5. Lekkie falowanie?
    Utworzone przez K@rdi4N w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-09-2010, 07:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory