Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 39 z 39

Temat: Kolektor 3.2 do 2.5 ?

  1. #31
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    164 QV 24V '93, 164 Super TB '96, 166 2.5V6 '98, 155 2.0TS 16v '96
    Postów
    509

    Domyślnie

    Ktoś pisał, że 3.2 Gta i 3.0 24v mają takie same (np. w 156).
    Reasumując... 164 QV 24V ma takie same barany jak 3.2 ??
    Mam na imię Jacek... i jestem alfaholikiem...
    Powrót do Busso.... w najfajniejszym opakowaniu...

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    3.0 24v to nie to samo co 3.0 24v ;] sa rozne odmiany i dlatego moga sie roznic
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  3. #33
    M&M
    Gość

    Domyślnie

    2.5 v6 banany mają średnicę 43 mm jak dobrze pamiętam, 3.0 ma 45 mm. Ja mam u siebie taką modyfikację i jestem bardzo zadowolony, niema tej dziury do 3000rpm przede wszystkim samochód zaczął przyśpieszać jak powinien (wystarczająco dla mnie) wcześniej do 3000 rpm to jak maluch cena -jakość OK Polecam

    Gdzieś kiedyś w necie widziałem wykres z hamowni po tym zabiegu gościowi wypluło ponoć 205 KM bez strojenia.
    Ostatnio edytowane przez M&M ; 23-01-2012 o 22:50

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Nie uwierze ze zmiana baranow w 2.5 daje 15 koni bez remapu
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  5. #35
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    164 QV 24V '93, 164 Super TB '96, 166 2.5V6 '98, 155 2.0TS 16v '96
    Postów
    509

    Domyślnie

    Z tego co kiedyś pisał Grzesiekk sterownik 2.5 ma ostrzejsze mapy niż 3.0 ze 166... Stąd przy zmianie silnika n 3.0 w 156, często pozostaje komp od 2.5.
    Oczywiście bez dobrej hamowni nie da się tego udowodnić, bo "odczucie mocy" może być spowodowane "wiarą" , wzrostem momentu lub "lepiej poukładanej krzywej mocy i momentu".
    Jak miałem 155 2.0 8v org był mniejszy kolektor ssący z tworzywa. Po wymianie na starszy aluminiowy o większej pojemności był odczuwalny wzrost momentu w dolnych zakresach.
    Silnik dostał więcej powietrza. Na zagranicznych forach opisywano, że taki zabieg może dodać nawet ok 5KM...
    Także... nie wiem czy wymiana baranów bez strojenia da 15KM... ale warto, bo silnik dostaje nowy oddech i organoleptycznie (dupoodczuwalnie) auto lepiej się zbiera z dołu.
    Mam na imię Jacek... i jestem alfaholikiem...
    Powrót do Busso.... w najfajniejszym opakowaniu...

  6. #36
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Nie uwierze ze zmiana baranow w 2.5 daje 15 koni bez remapu
    Ja też nie.Miałem barany z 3l i ja tych koni nie widziałem.Fakt ze lepiej z dołu idzie ale za to góra pod 7000 jakby zadyszki dostawała,choć sonda dawała prawie na bogato ale powinno być na bogato
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #37
    M&M
    Gość

    Domyślnie

    mi też nie wydaje się by było to 15km więcej. ale sam jestem ciekaw czy oprócz dołu coś tam dodaje

  8. #38
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie

    nie wiem, może jestem inny, ale ja po wymianie tego dołu prwie w ogóle nie czuje, natomiast czuję, że moment maksymalny się zwiększył bo ma znacznie bardziej odczuwalnego kopa przy 5000rpm

  9. #39
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Poszukajcie na forum postów kolegi SuperJahu007 (może nie przekręciłem nicku) wrzucał wykresy z hamowni przed założeniem baranów 45mm i po, wyraźnie widać podniesienie momentu poniżej 4000rpm i jego wypłaszczenie ładne, liczbowo bez strojenia zmieniło się z tego co pamiętam o jakieś +5KM i +18Nm ale jak mówię, moment z dołu większy i płasko.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. Kolektor 3.2
    Utworzone przez SebaM w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-09-2015, 00:14
  2. [159] Zarzygany kolektor
    Utworzone przez Czarny_28 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-05-2012, 10:51
  3. [145] Kolektor 4-2-1
    Utworzone przez kuba18nh w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 23-11-2010, 15:35
  4. Kolektor 0 280 600 005 i 280 611 018
    Utworzone przez MarcinTM w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 31-08-2010, 21:21
  5. [146] Kolektor
    Utworzone przez grzesiekalf w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-02-2010, 22:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory