Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 39

Temat: Kolektor 3.2 do 2.5 ?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kivi89
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Inowrocław
    Auto
    159 1.9 8v
    Postów
    445

    Domyślnie Kolektor 3.2 do 2.5 ?

    Witam ! BYlo juz co prawda pare takich tematow ale nie uzyskalem w nich jednoznacznej odpowiedzi.. tak sie zastanawiam bo niedawno zakupilem nowa alfe z silnikiem 2.5 v6 z 1998 roku i tak sobie mysle czy dalo by rade wstawic jej kolektor dolotowy od GTA ? lub od 3.0.. ? co to da ? w innych tematach pisali ze wzrost momentu i mocy nawet o 15 - 20 koni a za cene okolo 150 zl za czesci to kuszaca opcja

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Same barany od 3.0 z podstawami o ile dobrze pamietam i remap to plus 20koni "podobno" bo sama zmiana tyle nie podniesie
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kivi89
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Inowrocław
    Auto
    159 1.9 8v
    Postów
    445

    Domyślnie

    no wlasnie cos tak slyszalem ale to takie szczatkowe info wszystko a chcialbym konkrety co musze kupic czy sam to jestem wstanie wymienic i co mi to da kolektor od GTA na oko jes bardzo podobny.. barany jak mowisz jesli same tyle daja to chyba juz w ogole pryszcz wymienic.. ale czy napewno to tyle mocy da ? bo 20 koni to juz cos

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Jak zrobisz remap to moze da ale to tez na paliwie 98 chyba ;P
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie

    Ja już to przerobiłem do połowy. Zaprzyjaźniony klub AR robił różne dziwne rzeczy w klubowej alfie. Sprawdzali modyfikacje na hamowniach. Powtórzę to co oni pisali, żeby nie było, że się wymądrzam

    Kupili barany od wrsji 3.2 (w 3.0 są też takie same), do tego podstawy, które są przykręcane do głowicy. Samego kolektora ssącego nie wymieniasz. Ja jestem właśnie po ukończeniu tego zabiegu. Efekt? ciężko powiedzieć bez hamowania, ale mam dziwne wrażenie, że odrobinę zyskał na momencie w górnym zakresie.
    Następny krok to zestrojenie mapy paliwa i zapłonu. Pod warszawą znajduje się firma Unitronic. Tam owy klub dokonywał modyfikacji mapy. Zadzwoniłem do nich. Powiedzieli, że bez problemu wykonają ten zabieg za 1800zł (rozsądna cena według mnie). Po takim strojeniu, unitronic powiedzmy, że gwarantuje przyrost nawet do 20KM i 22Nm.

    Co do nie sprawdzonych plotek prze zemnie to: uzyskanie jeszcze więcej mocy po przez lepsze strojenie, ale jedynie pod paliwo 98, oraz rzekome wypłaszczenie momentu obrotowego(znaczna poprawa dolnego zakresu).

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Exo na moje oko te 20 koni to wlasnie na paliwie 98 chyba, pozatym 1800 za program nie wart zachodu wg mnie... koszt baranow i podstaw + te 1800 to masz prawie 3.0 kupione na swapa gdzie na starcie lapiesz ponad 220 koni... ale o tym szkoda znowu pisac bo nie o tym temat
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kivi89
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Inowrocław
    Auto
    159 1.9 8v
    Postów
    445

    Domyślnie

    no skoro te 20 kucy jedynie po mapowaniu ktore wynosi 1800 to faktycznie sie nie oplaca bo z czesciami kolo 2000 lepiej wstawic juz 3.0 o taka odpowiedz mi chodzilo dzieki sama wymiana baranow mowisz nie daje wyraznego efektu? szkoda..ale w sumie to wydawalo sie za proste

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie

    Poprawić konstruktorów nie zawsze jest banalne i tanie

    Ja na mape będe się decydował dopiero na lato, kiedy zmodyfikuje również wydech

    Mówisz, że lepiej swap na 3.0. Zgodzę się, z ekonomicznego punktu widzenia jak najbardziej słusznie, ale doszedłem do wniosku, że skoro mam teraz, dobry, zdrowy silnik, z mały przebiegu mogę się bawić, a kiedy pójdzie panewka tfu tfu, bedzie od nowa projekt, ale na silniku 3.0 i tak zostanie ten zamochodzik u mnie na dłużej

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Jak najbardziej Exo
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  10. #10
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Kupiłem barany z podstawami z 3.0V6 za 200zł. Nie modyfikowałem map zapłonu/paliwa. Przepływomierz i sonda lambda powinny zrobić swoje. Co prawda nie posiadam wykresów z hamowni, ale moja "dupo-hamownia" mi wystarczy
    Mimo wszystko uważam, że warto wykonać taką modyfikację ze względu na śmieszny koszt.

Podobne wątki

  1. Kolektor 3.2
    Utworzone przez SebaM w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-09-2015, 00:14
  2. [159] Zarzygany kolektor
    Utworzone przez Czarny_28 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-05-2012, 10:51
  3. [145] Kolektor 4-2-1
    Utworzone przez kuba18nh w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 23-11-2010, 15:35
  4. Kolektor 0 280 600 005 i 280 611 018
    Utworzone przez MarcinTM w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 31-08-2010, 21:21
  5. [146] Kolektor
    Utworzone przez grzesiekalf w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-02-2010, 22:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory