Ktoś pisał, że 3.2 Gta i 3.0 24v mają takie same (np. w 156).
Reasumując... 164 QV 24V ma takie same barany jak 3.2 ??
2.5 v6 banany mają średnicę 43 mm jak dobrze pamiętam, 3.0 ma 45 mm. Ja mam u siebie taką modyfikację i jestem bardzo zadowolony, niema tej dziury do 3000rpm przede wszystkim samochód zaczął przyśpieszać jak powinien (wystarczająco dla mnie) wcześniej do 3000 rpm to jak maluchcena -jakość OK Polecam
Gdzieś kiedyś w necie widziałem wykres z hamowni po tym zabiegu gościowi wypluło ponoć 205 KM bez strojenia.
Ostatnio edytowane przez M&M ; 23-01-2012 o 22:50
Z tego co kiedyś pisał Grzesiekk sterownik 2.5 ma ostrzejsze mapy niż 3.0 ze 166... Stąd przy zmianie silnika n 3.0 w 156, często pozostaje komp od 2.5.
Oczywiście bez dobrej hamowni nie da się tego udowodnić, bo "odczucie mocy" może być spowodowane "wiarą", wzrostem momentu lub "lepiej poukładanej krzywej mocy i momentu".
Jak miałem 155 2.0 8v org był mniejszy kolektor ssący z tworzywa. Po wymianie na starszy aluminiowy o większej pojemności był odczuwalny wzrost momentu w dolnych zakresach.
Silnik dostał więcej powietrza. Na zagranicznych forach opisywano, że taki zabieg może dodać nawet ok 5KM...
Także... nie wiem czy wymiana baranów bez strojenia da 15KM... ale warto, bo silnik dostaje nowy oddech i organoleptycznie (dupoodczuwalnie) auto lepiej się zbiera z dołu.
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
mi też nie wydaje się by było to 15km więcej. ale sam jestem ciekaw czy oprócz dołu coś tam dodaje
nie wiem, może jestem inny, ale ja po wymianie tego dołu prwie w ogóle nie czuje, natomiast czuję, że moment maksymalny się zwiększył bo ma znacznie bardziej odczuwalnego kopa przy 5000rpm
Poszukajcie na forum postów kolegi SuperJahu007 (może nie przekręciłem nicku) wrzucał wykresy z hamowni przed założeniem baranów 45mm i po, wyraźnie widać podniesienie momentu poniżej 4000rpm i jego wypłaszczenie ładne, liczbowo bez strojenia zmieniło się z tego co pamiętam o jakieś +5KM i +18Nm ale jak mówię, moment z dołu większy i płasko.
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts