Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Temat: Bella dymi jak 20-letni Jelcz:-(

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998r.
    Postów
    79

    Domyślnie

    Jeżeli to koszt w granicach 2k to nie wiem czy jest sens to robic w silniku z takim przebiegiem, a nie dorzucic do swapa. Czy wypalone cewki mogą mieć coś wspólnego z tym kopceniem? Z płynem chłodniczym to dziwna historia, wąż był już raz robiony, ale mechanik powiedział, że tylko połatał i nie wie ile potrzyma, poza tym gdy robiłem trase 400 km ostatnio, to poziom przed i po opadł nieco, ale dalej był w zakresie między min a max. Samochód postał koło tygodnia nie jeżdżony, przychodze sprawdzam poziom, a tam ledwo widać płyn w zbiorniczku, prawie nie było...

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    156 2.5 V6
    Postów
    54

    Domyślnie

    Cytat Napisał PRE2ES Zobacz post
    Możesz też odkręcić korek oleju i jeśli zauważysz taki siwy osad, szlam na korku to też będzie to dowodem uszkodzonej uszczelki.
    .
    Taki delikatny siwy osad to będzie nawet na sprawnym silniku dopóki się on porządnie nie rozgrzeje.

  3. #23
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Układ chłodzenia jest układem wysoko ciśnieniowym. Po dużej trasie mogłeś mieć poziom płynu zwiększony, gdy ciśnienie spadło okazało się że płynu jest mało i tak może się dziać w przypadku uwalonej uszczelki. Wróżką niestety nie jestem i nie umiem stwierdzić jednoznacznie co dolega Twojemu samochodowi po przeczytaniu postu ale kłęby białego dymu i ubywający płyn wskazują niestety na uwaloną uszczelkę. Sprawdzałeś korek i czy bulgota płyn w zbiorniczku?
    Dla spokoju ducha pojedź do warsztatu i zrób test na obecność spalin w płynie chłodzącym. Jest to groszowa sprawa a będziesz miał jasność czy to przewód czy uszczelka.

    ---------- Post added at 13:24 ---------- Previous post was at 13:22 ----------

    Osad a szlam, konsystencji majonezu to różnica Gwarantuje że jakbyś miał uwaloną uszczelkę to od razu byś zauważył różnicę.

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998r.
    Postów
    79

    Domyślnie

    No to mechanik znow zobaczy mnie u siebie. Od zakupu 3 misiace temu wymienione reflektory przednie, czujnik wału korbowego i wiązka, łatany przewód chłodnicy, olej oczywiście zmieniony, harmonijka gumowa ( ta od dolotu ) i pare innych pierdół, końca nie widac

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Z tymi kłębami to żartowałem
    Każdy wie że im większy mróz tym tego więcej, w czasie jazdy też dymek jest i będzie do wiosny. ?Kiedyś była taka stara metoda za tłumikiem przystawiasz biała kartkę jak coś jest w spalinach to na kartce będą krople.

    ---------- Post added at 13:53 ---------- Previous post was at 13:50 ----------

    Cytat Napisał 303 suto Zobacz post
    No to mechanik znow zobaczy mnie u siebie. Od zakupu 3 misiace temu wymienione reflektory przednie, czujnik wału korbowego i wiązka, łatany przewód chłodnicy, olej oczywiście zmieniony, harmonijka gumowa ( ta od dolotu ) i pare innych pierdół, końca nie widac
    Spokojnie, też podobnie miałem (wahacz, stabilizator, konserwacja podłogi, chłodnica, manszeta, maglownica), o oleju i takich tam nie wspominam bo to oczywistość
    Ale chyba mojej już przeszło, cierpliwy bądź
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 25-01-2012 o 13:55

  6. #26
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    250tys dla V6 alfowego to znikomy przebieg. Zrobi spokojnie dwa albo trzy razy tyle, potem nowe tuleje, pierścienie i panewki i jazda dalej. Koszt to jakieś 450 za głowicę plus ustawienie rozrządu.

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    U mnie jeszcze 13 i też 250 suknie i rozrządzik nowy z tej okazji wsadzę

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    U mnie jeszcze 13 i też 250 suknie i rozrządzik nowy z tej okazji wsadzę
    gle
    To i tak ciąle niewiele jak na V-ke
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


Podobne wątki

  1. Bella 156 2005 rok - silnik bardzo głośno chodzi o dymi
    Utworzone przez takpoprostu w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-11-2014, 23:02
  2. Bella syczy i dymi
    Utworzone przez peenbe w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 13-11-2014, 20:47
  3. [Temat organizacyjny] Wrocław-Jelcz Laskowice zlot
    Utworzone przez Maykee w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-07-2011, 13:10
  4. Bella dymi na czano
    Utworzone przez peenbe w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-05-2010, 23:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory