Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 29 z 29

Temat: [156] Pytanie o spalanie

  1. #21
    amon
    Gość

    Domyślnie

    @Szef
    Nie uchyla się. Działa tylko, gdy kluczyk załączony.
    ale jak zaznaczyłem na rysunku, w tym miejscu jest silniczek, który poprzez zębatkę uchyla przepustnicę. Sygnał z pedały dostaje przez wtyczkę widoczną na dole po lewej (rys.)

    Czyli, żeby właściwie działało, to tylko ASO?

    PS. fotki używaj do woli.

    dzięki za cenną radę
    A czy wiesz może, co z tym chłodzeniem?. Wygląda jakby układ był zapowietrzony!

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    amon,

    W takim razie dobrze napisalem na poczatku Masz elektroniczna przepustnice tak jak we wszystkich selespeedach ( i alfach po 2001 roku z silnikiem TS ) i to ona reguluje obroty biegu jalowego
    Silniczka krokowego tam nie ma bo jego funkcje przejela wlasnie elektroniczna przepustnica
    a ten mechanizm o ktorym piszesz to na pewno nie silniczek krokowy tylko wlanie mechanizm przepustnicy ktory nie potrzebnie dotykales

    Wydaje mi sie ze w twoi przypadku to juz tylko ASO zostalo i adaptacja przepustnicy za pomoca egzaminera
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  3. #23
    amon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szef
    (...)
    a ten mechanizm o ktorym piszesz to na pewno nie silniczek krokowy tylko wlanie mechanizm przepustnicy ktory nie potrzebnie dotykales

    Wydaje mi sie ze w twoi przypadku to juz tylko ASO zostalo i adaptacja przepustnicy za pomoca egzaminera
    Jedyne, co jest z tej rozbiórki pocieszające to, że dzięki przeczyszczeniu silniczka tego mechanizmu (spora ilość syfu ze szczotek) ustąpiły trzasko/piski, a jest tylko ciche buczenie.
    Szukam jeszcze jakiejś możliwości (interfejsu do ME 3.1), aby samemu go zaadaptować. Sprawdziłbym przy okazji pozostałe podzespoły jak np. sonda lambda - meches powiadał, że "leży". Działał na podstawie prog. eTech i nie wiem do końca, czy miał rację.

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    ME 3.1	156 Selespeed	2.0 TS	AR32301
    --> dane ze stronki http://www.alfadiag.net/FAQ.aspx

    - taki engine code supportuje program alfadiag i prawdopodobnie UnidiagKWP2000.
    - z tym ostatnim to jest problem poniewaz potrzebne sa pliki definicji a takich nie widze na forum Unidiaga ( w ograniczonym zakresie bedzie działać definicja od m1.5.5 ).
    --> reset parametrów adaptacyjnych
    - w autach od roku produkcji 98 niektórych oraz od 99 w góre nie ma czegos takiego jak reset poprzez odpiecie klemy + na 3, 9 lub 24 godziny, jesli komus pomaga to jest szczęsliwcem.
    - w innym przypadku niestety tylko komputer ( notebook ) + interfejs KKL VAG USB za 84 zł + UnidiagKWP2000.
    - polecam Alfadiaga ponieważ Unidiag jest tochę trudny w użytkowaniu.
    -

    -

  5. #25
    amon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321
    (...)
    - w innym przypadku niestety tylko komputer ( notebook ) + interfejs KKL VAG USB za 84 zł + UnidiagKWP2000.
    - polecam Alfadiaga ponieważ Unidiag jest tochę trudny w użytkowaniu.
    (...)
    Czyli ten interfejs będzie pasował?. Dzwoniłem do Viaken i gość stwierdził, że do mojej Alfy należy kupić EUROSCAN AT - urządzenie uniwersalne http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=1&prodid=71

  6. #26
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    te babelki w zbiorniczku to niepokojacy objaw na twoim miejscu bardziej bym sie skupil na tym problemie .bo przegrzanie silnika moze drogo kosztowac a pojawiajace sie babelki moga wskazywac na obecnosc spalin w plynie chlodzenia
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #27
    amon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix
    te babelki w zbiorniczku to niepokojacy objaw na twoim miejscu bardziej bym sie skupil na tym problemie .bo przegrzanie silnika moze drogo kosztowac a pojawiajace sie babelki moga wskazywac na obecnosc spalin w plynie chlodzenia
    Tak masz rację, to niepokojący objaw. Cały czas o nim myślę.
    Tylko bąbelki zauważyłem ten jeden raz, a to podciśnienie, które powstaje w układzie chłodzenia występuje podczas odpalenia i rozgrzewania silnika zimnego. Po odkręceniu korka zbiorniczka, ciśnienie wyrównuje (poziom płynu wzrasta o ok. 1-2cm). Potem nie ma już bąbelkowania.
    Ze względu na ten problem, kilka razy jeździłem z lekko odkręconym korkiem zbiorniczka płynu, aby nie występowało to podciśnienie.
    Podczas wymiany płynu meches stwierdził, że może być problem z odpowietrzaniem układu, bo wycięto odpowietrzniki podczas wpinania się z chłodzeniem instalacji gazowej ;//
    Dlatego chciałbym zapytać, czy ktoś orientuje się, gdzie są i ile jest tych odpowietrzników układu chłodzenia. Ewentualnie jak teraz zmodernizować owo odpowietrzanie, aby było dobrze.

    PS. meches stwierdził, że problem będzie pojawiał się przy wymianie płynu. Pojawia się częściej, przy odpalaniu zimnego-jak postoi

    dzięki za sugestie

  8. #28
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    jakie odpowietrzniki? sprawdz czy korek od zbiorniczka nie jest zatkany a to podcisnienie to narmalny objaw aby nie bylo przesadnie duze.weze ci puchna na goracym tz sa jakies mocno twarde?
    cisnienie w ukladzie po rozgrzaniu silnika wynosi ok 0,9 atm
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #29
    amon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix
    jakie odpowietrzniki? sprawdz czy korek od zbiorniczka nie jest zatkany a to podcisnienie to narmalny objaw aby nie bylo przesadnie duze.weze ci puchna na goracym tz sa jakies mocno twarde?
    cisnienie w ukladzie po rozgrzaniu silnika wynosi ok 0,9 atm
    i miałeś rację, problem leżał (jak na razie) w korku. Prawidłowo- przepuszcza on powietrze do układu, a blokuje w kierunku odwrotnym.
    Zobaczymy czy problem zniknie po dłuższym testowaniu.

    Dzięki za sugestie

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Pytanie o spalanie Giulietta 1,4TB Mair 170KM TCT
    Utworzone przez tombi w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-09-2014, 21:14
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-01-2014, 17:37
  3. Spalanie na ISC a spalanie gazu
    Utworzone przez criss2007 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-05-2013, 22:28
  4. Pytanie o spalanie
    Utworzone przez sixtus w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-03-2013, 13:34
  5. Spalanie
    Utworzone przez RRR w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-08-2010, 08:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory