Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 42

Temat: 1.9 JTDm 8v 120 km prawidłowe obroty biegu jałowego.

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Raczej wtryski mają na to wpływ a nie wartość napięcia.

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Tak sobie jeszcze myślę , ze warto by było zacząc od sprawdzenia obrotów na ECU. Zdarzało się, ze obrotomierz nie wskazywał idealnie faktycznych obrotów. Spotkałem się z odchyłkami 100-150 obr. między wskazaniami ECU i obrotomierza na desce.

  3. #13
    chrisdelarosa
    Gość

    Domyślnie

    jeszcze trochę się pobawiłem i doszedłem do wniosku że kiedy załączam sprężarkę klimatyzacji na postoju wskazówka obrotomierza ani drgnie a na dodatek nie słychać reakcji silnika na włączenie lub wyłączenie sprężarki ? kilka dni temu wymieniłem olej filtry (oprócz filtra paliwa) i pasek wielorowkowy który właśnie napędza osprzęt (poprzedni piszczał na zimnym silniku, teraz cisza...) klima na pewno jest nabita bo nabijałem ją pół roku temu a niewiele z niej korzystałem.

    aha dodam jeszcze że ostatnio przy włączonym silniku wyciągnąłem wtyczkę od EGRa i zapaliło się check engine ale po wpięciu i kilku odpaleniach zgasło i nie pojechałem na skasowanie błędu.

    Coś mi się wydaje że ten aku mam słaby... i alternator ma dużo pracy i dlatego te obroty, zresztą niedawno się rozładował i go lądowałem przez dzień i noc bo auto tydzień stało nieodpalane i się rozładował... robię codziennie bardzo krótkie odcinki po których nie zawsze zdąży złapać nawet odpowiednią temperaturę.
    Ostatnio edytowane przez chrisdelarosa ; 28-01-2012 o 18:49

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Przy tej temperaturze na zewnątrz nie załączysz sprężarki klimatyzacji. Ma zabezpieczenie.

  5. #15
    chrisdelarosa
    Gość

    Domyślnie

    a widzisz mądra rzecz

    Poczytałem trochę na innych forach i ponoć przy ujemnych temperaturach sterownik sam podnosi obroty... nawet po osiągnięciu 90 stopni w układzie chłodniczym silnika... zobaczymy jak będzie cieplej (kilka stopni na +) czy coś się zmieni... jak nie to trzeba będzie coś zadziać w tym kierunku...

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Mimo wszystko powinieneś mieć obroty w granicach 800 góra 900 na minute na rozgrzanym silniku.

  7. #17
    chrisdelarosa
    Gość

    Domyślnie

    więcej jak 900 nie ma na pewno... myślę że na rozgrzanym 850 jest choć na zimnym jest tylko minimalnie więcej a wcześniej mi się właśnie wydawało że po rozgrzaniu silnika wskazówka równo na 750 była jak cieplej na dworzu było

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Podłącz pod kompa i będziesz wiedział faktycznie ile ma obrotów. Wskazówka na obrotomierzu nie musi być miarodajna...

    Przed chwilą przeglądałem logi 159 jtd 16v z 2007 i tam trzymała równo 800 na jałowym

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    ja tez mam tak ze jak jest zimno to po odpaleniu mam obroty ok.900-1000 ale po 5-10 minutach(bo tyle czekma az rusze) juz jest tak jak ma byc.Falowanie obrotow tez u mnie wystepuje ale doslownie takie minimalne wiec tym sie nie przejmuje.

  10. #20
    chrisdelarosa
    Gość

    Domyślnie

    u mnie jest inaczej... choć też zawsze po nocy czekam minimum 5 minut zanim ruszę ale od chwili odpalenia samochodu i po nagrzaniu wskazówka obrotomierza właściwie nie zmienia swojego położenia... jeżeli zmienia to dosłownie w granicach 50 obrotów. Czyli jak odpalę zimny to jest w granicy 875 obrotów czyli pomiędzy kreskami 1000 a 750 obrotów a jak się zagrzeje to może o troszeczkę spada ale nieodczuwalnie. a na pewno nie na tyle żeby wskazówka obrotomierza była przy samej kresce która oznacza 750 obrotów...

    Zamówiłem kabelek na alllegro to sobie w przyszłym tygodniu sprawdzę jak to wygląda bo może faktycznie obrotomierz przekłamuje...

Podobne wątki

  1. Jak podnieść obroty biegu jałowego. 1.9 JTDm
    Utworzone przez fcb_99 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 15:00
  2. [1.8 TS] Obroty biegu jałowego
    Utworzone przez ziulek61 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-04-2012, 22:38
  3. Obroty biegu jałowego na ssaniu
    Utworzone przez feecle w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-02-2011, 20:32
  4. Biskie obroty biegu jałowego
    Utworzone przez master007 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-12-2010, 09:27
  5. Falujące obroty biegu jałowego AR 155 2.5 V6 (z LPG power)
    Utworzone przez Piotrek3006 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 21-07-2008, 00:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory