Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 42

Temat: 1.9 JTDm 8v 120 km prawidłowe obroty biegu jałowego.

  1. #21
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    zachodniopomorskie
    Auto
    AR159,1,9 jtdm8v 2007r
    Postów
    16

    Domyślnie

    Sprawdziłem przed chwilą na zimnym silniku mam 750-850obr.bez falowania.

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    u mnie z tym falowaniem jest tak ze jak ruszam kierownica to troszke wskazowka sie ruszy albo nacisne sprzeglo i puszcze.Pozatym jest rowniutko.Po odpaleniu na mrozach jest ok.1000 obrotow ale szybko schodzi do wartosci ok. 750

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar radzik2908
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Siemiatycze, Podlaskie
    Auto
    159
    Postów
    648

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    u mnie z tym falowaniem jest tak ze jak ruszam kierownica to troszke wskazowka sie ruszy albo nacisne sprzeglo i puszcze.Pozatym jest rowniutko.Po odpaleniu na mrozach jest ok.1000 obrotow ale szybko schodzi do wartosci ok. 750
    Wydaje mi się, że jest ok. Schodzenie z 1000 obrotów do 750 jest objawem wyłączenia automatycznego tzw. ssania.

  4. #24
    chrisdelarosa
    Gość

    Domyślnie

    u mnie jakoś to inaczej jest... jakby cały czas pomiędzy ssaniem a bez ssania czy zimny czy ciepły... ale jak zgaszę i zaraz ponownie odpalę to jest 750 obrotów ale wystarczy że podniosę obroty pedałem gazu i już wracają do tego stanu pomiędzy 1000 a 750 obrotów... poza tym zaobserwowałem jeszcze że jak włączę np awaryjne światła to wskazówka obrotomierza sobie rytmicznie podryguje w rytm awaryjnych i tak samo jak u innych że pokręcę kierownicą itp... wszystko co zmienia napięcie jest okraszone reakcją na obrotomierzu, delikatną ale jednak nie wiem czy to norma czy u mnie coś z regulatorem napięcia...

    ---------- Post added at 20:35 ---------- Previous post was at 16:02 ----------

    Dziś wieczorem prze gazowałem trochę auto i rozgrzało się dosyć porządnie, po tym obroty spadły do ok 750 więc albo aku się faktycznie doładował albo gdzieś coś z układem paliwowym było delikatnie przytkane choć żadnych szarpnięć trudnego odpalania itp nie uświadczyłem... ewentualnie wskazówka od temperatury cieczy chłodzącej trochę przekłamuje i za szybko pokazuje 90 stopni a w rzeczywistości jeszcze silnik ich nie osiągną i dopiero po uzyskaniu na prawdę temp roboczej ecu obniża obroty... hehe dużo tych teorii

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    też tak miałem..winny jest akumulator. Prawdopodobnie w 159 jest system zapobiegający cąłkowitemu zaniku prądu i przy słabym aku automatycznie podnoszone sa obroty silnika na jałowym tak aby alternator mógł zapewnić wystatrczjącą ilość prądu do obsługi wszystkich urzadzeń. Mi przy słabym aku obroty wskakiwały na 1000, po doładowaniu prostownikiem jest teraz ok.
    Born to be wild.

  6. #26
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    ja tez mam tak ze jak jest zimno to po odpaleniu mam obroty ok.900-1000 ale po 5-10 minutach(bo tyle czekma az rusze)...
    To celowo z tym postojem 5-10 minut po odpaleniu czy wyjątkowa sytuacja?

  7. #27
    chrisdelarosa
    Gość

    Domyślnie

    oczywiście że celowo trzeba dać chwilkę silnikowi żeby wypełnił się olejem itp... szkoda tak piłować nie dość że zimny to jeszcze bez smarowania

    Dziś podłączyłem zimnego do kompa i miałem równo 900 obrotów w FES jest napisane, że 900 (+/- 50) powinno być. Na ciepłym nie mogłem sprawdzić bo do roboty musiałem się spieszyć więc wieczorem sprawdzę. Co do korekt wtrysków to jakoś dziwnie to było dwa wtryski na plusie dwa na minusie i skakały od wartości bliskiej 0 do ponad 1 z tym że na zimnym silniku...

    Spalanie na jałowym biegu i zimnym silniku skakało od 0,9 do 1,2 l/h

    Pozdrawiam

  8. #28
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Cytat Napisał chrisdelarosa Zobacz post
    oczywiście że celowo trzeba dać chwilkę silnikowi żeby wypełnił się olejem itp... szkoda tak piłować nie dość że zimny to jeszcze bez smarowania
    Chwilkę znaczy 30-60 sekund, a nie 5-10 minut może jeszcze kilka przegazówek jak to w warsztatach lubią robić.

  9. #29
    chrisdelarosa
    Gość

    Domyślnie

    nie no jasne że bez przegazowywania... ale bardziej chciałbym żeby ktoś przeanalizował moje parametry które podałem

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    aro_1977 celowo stoje 5-10 min.W miedzyczasie odmarzaja mi nieco szyby.Co w tym dziwnego??Zadnych przygazowek nie robie!!!Silnik zaskakuje i sobie poracuje a ja w miedzyczasie odsniezam/poskrobie szyby jak jest potrzeba itp.O co Ci chodzi??

Podobne wątki

  1. Jak podnieść obroty biegu jałowego. 1.9 JTDm
    Utworzone przez fcb_99 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 15:00
  2. [1.8 TS] Obroty biegu jałowego
    Utworzone przez ziulek61 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-04-2012, 22:38
  3. Obroty biegu jałowego na ssaniu
    Utworzone przez feecle w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-02-2011, 20:32
  4. Biskie obroty biegu jałowego
    Utworzone przez master007 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-12-2010, 09:27
  5. Falujące obroty biegu jałowego AR 155 2.5 V6 (z LPG power)
    Utworzone przez Piotrek3006 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 21-07-2008, 00:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory