Strona 6 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 112

Temat: AR 159 2,4 JTDM ? Jak myslicie?

  1. #51
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Tomek jakoś nikt w sieci nie żalił się na fabryczną wadę pękania głowic w 2.4. Jak coś podjedź do mnie, daleko nie masz. Od dłuższego czasu mam 2.4 Q4 200KM z przebiegiem już ponad 300tys km i nic się nie dzieje. Ba, nawet jeszcze jest dwumasa fabryczna, sprzęgło i turbosprężarka (chociaż ta ostatnia już się kończy). Auto mam do targania na trasy i jeszcze długo go nie będę chciał sprzedać.
    Nie wiem jak już to Ci wytłumaczyć, żeby dotarło... NIE MA NA DZIEŃ DZISIEJSZY żadnej potwierdzonej informacji na temat wady fabrycznej głowic 2.4 JTDm. Nie ma i już. Czyli nie jest tak jak w 2.0 TDI z grupy VW, że stop metali jest nieodpowiedni i głowica musi pęknąć. Nie ma na razie żadnych konkretnych powiązań pomiędzy sposobem eksploatacji a szansą na wystąpienie takiej awarii. Statystycznie zbyt mało było takich przypadków, żeby to jakoś sensownie powiązać. Co nie zmienia faktu, że potrafi się taka sytuacja pojawić. Zadzwoń sobie do np. jakiegoś krakowskiego serwisu ASO Alfy i popytaj, jak to wygląda, a nie cały czas przytaczasz informacje, że nikt się na sieci nie żalił. Przypadek ostatni - sprzed 4 tygodni - poluzowały się śruby mocujące głowicę i zaczęło wywalać płyn chłodniczy. Zapewne jazda autem w takim stanie spowodowałaby przegrzanie silnika wcześniej czy później i konsekwencje mogły być różne. Głowica fabrycznie montowana, przebieg auta bliski 100.000 km. Podkreślę jeszcze raz - przypadki są różne, dlatego ciężko zawyrokować, że ten typ tak ma i każdego spotka taki problem.

    Co do Twoich informacji dotyczących żywotności Twojego auta - samochód eksploatowany na trasie zużywa się baaardzo powoli, w stosunku do pokonywanego dystansu. Praktycznie nie operujesz sprzęgłem, więc jego żywotność (tak jak i dwumasówki) będzie lekko licząc 2x wyższa, niż przy aucie eksploatowanym przez większość czasu w mieście. To są dość oczywiste sprawy.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  2. #52
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Odemnie,jako mocno zainteresowanego tymi jednostkami,mogę dodać ,że silniki czułe na paliwo,kultura pracy słaba,choć po wywaleniu dpf jest coś tam lepiej.bardzo mocne przeniesienie napędu,450Nm i masę 1,7 t w takiej insygnii sprzęgło i dwumas znoszą bardzo dobrze ( w żadnej z nich nie były te elementy wymieniane z tego co wiem).Turbo jest mocne ,choć sterowane elektronicznie.Silniczki potrafia wypić nieco oleju,ale tu nie mogę być obiektywny,bo przedstawiciele raczej nie oszczędzają ani na zimnym ,ani na gorącym.Jak na diesla całkiem szybko osiągaja temp roboczą.
    Mialem taka Insignie ponad rok (2.0CDTI 160KM) i natrzaskalem ok 60k km. Jezdzilem normalnie, nie jak PeHowiec Problemow z braniem oleju nie bylo. Tylko od serwisu do serwisu. Zgodze sie, ze kultura pracy slaba (szczegolnie na zimnym silnik bardzo glosny - stawiajac obok moja GT i Insie bylo slychac tylko Opla - traktor jakich malo , dodatkowo masa auta dobijala osiagi (i tak juz srednie). W moim przypadku, zeby nagrzac sie silnik potrzebowal sporo czasu. Co do spalania, z racji wagi pewnie (+ szerokie opony 18'') mial dosc wysokie. Np. tam gdzie moja GT mialem ~6l, BMW 3 ok 5,5l, Insignia wychodzilo 7-7,5l.

    Cytat Napisał tradelux
    (3.0TDI przegrywa sporo z BMW).
    Pod jakim wzgledem?
    Pozdro,
    Bartas

  3. #53
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Kamil-po remapie możesz liczyć na coś w okolicach 230km i z tą mocą napewno 159 2,0 będzie dynamiczniejsza niż przy 250km w 2,4. Masa robi swoje i różnica 200kg ,a nawet więcej to przepaść dla każdej różnicy mocy,czy o 20km czy 200km.Tyle w kwestii osiągów. Nawet jesli nie zremapujesz jedne ji drugiej wersji to do 150km/h 170km będzie podobnie przyspieszała jak i 2,4 210.

    Spalanie w dieslach z dpf ulega sporej poprawie po wycięciu dpfa i mądrym programie.

    159 1,9 jest najwięcej w najlepszej cenie w stosunku 2,0 i 2,4. 40k i możesz już coś znaleźć.Jesli nie szukasz dynamicznych wrażeń, 150 po remapie będzie optymalna.
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 03-02-2012 o 14:27

  4. #54
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    Była156 TS 1999,była147jtdm 150KM 2005,159 TiQ4 2010 159 ti 2,4 Q4 201
    Postów
    162

    Domyślnie

    Koledzy,jeżeli myślicie o kupnie 159 i podniesieniu mocy do 230-250 KM to warto poszukać Q4.Sedan w tej wersii (2.4 Q4 ti) waży 1740 kg,ale wyważenie auta jest dużo lepsze co czuje sie na każdym zakręcie.

  5. #55
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    [QUOTE=otto;784623]wyważenie auta jest dużo lepsze co czuje sie na każdym zakręcie. [/QUOTE...Powierzchnia boczna limo,a SW tez ma znaczenie

    ---------- Post added at 15:09 ---------- Previous post was at 15:06 ----------

    Jak i kolka,u mnie...19,255,35

    ---------- Post added at 15:09 ---------- Previous post was at 15:09 ----------

    Plus rozporki...przod -tyl

  6. #56
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    Była156 TS 1999,była147jtdm 150KM 2005,159 TiQ4 2010 159 ti 2,4 Q4 201
    Postów
    162

    Domyślnie

    Cytat Napisał BURATINO Zobacz post
    Powierzchnia boczna limo,a SW tez ma znaczenie
    Pewnie ma ,ale z kolei to dodatkowe 40kg i chyba dociąża dodatkowo tył w związku z czym można się spodziewac lepszego balansu: trza to obadac organoleptycznie na dobrej trasce,prawda BURATINO
    Ostatnio edytowane przez otto ; 03-02-2012 o 15:15

  7. #57
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Dlatego powtarzam...cos tam mozna poprawic ale Alfa to zadna wyscigowkaMialem do czynienia z samochodami gdzie zaczyna sie od 500 Ps w gore.Dla przykladu Audi A8 w wersji S10,poszlo nam to 320km h,wiec....

    ---------- Post added at 15:26 ---------- Previous post was at 15:19 ----------

    Moje skromne SW jakby mialo parametry Audi RS6 Avanta...bylbym happy,tylko zuzycie paliwa mogloby pozostac a la diesel
    Ps.Brak kontaktow w Kuwejcie

    ---------- Post added at 15:29 ---------- Previous post was at 15:26 ----------

    Albo pokusic sie o maly przeszczep z tego kombiaka

  8. #58
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tradelux
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Brera
    Postów
    217

    Domyślnie

    Tomek: idąc Twoim tokiem rozumowania można tak powiedzieć o każdym silniku. Wtedy mogę powiedzieć, że 1.9 jest awaryjne i ma wadę, bo w ciągu miesiąca robiłem 2x pęknięty tłok + 1x głowica lol, no brawo

    rybakmj: przy zakupie każdego auta powinno się zostawic wolne środki, bo nie wiadomo co kiedy padnie, a koło dwumasowe, wtryski itd. do tanich nie należą również w 1.9

    Co do silnika diesla BMW vs Audi to spalanie/osiągi, kultura pracy na wyższym poziomie w BMW. Zresztą mam wrażenie, że silniki przez BMW są najbardziej dopracowanym elementem w aucie i najwięcej roboczogodzin poszło na ten element.

  9. #59
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Tomek: idąc Twoim tokiem rozumowania można tak powiedzieć o każdym silniku. Wtedy mogę powiedzieć, że 1.9 jest awaryjne i ma wadę, bo w ciągu miesiąca robiłem 2x pęknięty tłok + 1x głowica lol, no brawo
    Tyle, że musisz zawsze brać poprawkę na częstotliwość występowania "w przyrodzie" danego rodzaju silnika. I silników 1.9 masz tak na oko z 100x więcej, niż 2.4. Bo oprócz Alfy stosuje je jeszcze Fiat, Opel i Saab.
    Myślę, że nie ma co kontynuować tego wątku - Ty masz swoje doświadczenia, ja swoje.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #60
    kamil199402
    Gość

    Domyślnie

    Mialo być 2,4 210km a teraz mysle o silniku 2.0 w AR 159.To ile na seri ten 2.0 ma koników? Jestem podatny na wasze zdania bo prawde mowiac jestem zielony, narazie mysle ewentualnie jak juz bede decydował sie na kupno AR jaki silnik wybrac.Mowicie ze 2.0 ..po tuningu i wgl bedzie lepszym rozwiazaniem niz 2,4 ale czy ktos z forum juz to robil? Przeprowadzał jakies modyfikacje na 2.0 i 2,4? Jakies skutki uboczne?

    Narazie rozumiem ze najlepiej nadawałby sie silnik 2.0 w 159 ..

Podobne wątki

  1. 159 3.2 JTS co myslicie??
    Utworzone przez bryspp w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-01-2011, 00:32
  2. Co o tym myslicie...?
    Utworzone przez danloo23 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-10-2008, 16:11
  3. Co o tym myslicie?
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-04-2008, 07:14
  4. [155] jak myslicie
    Utworzone przez cobra82_82 w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-03-2008, 21:14
  5. [146] Jak myslicie ?
    Utworzone przez Jajdel w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 08-01-2008, 23:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory