Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: [156] Pierwsze wymiany

  1. #11
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    SG0240 chyba nie ma sensu robić rozrządu bez wymiany wariatora? )

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Pompe wody też wymien przy okazji rozrządu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #13
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Wymień też uszczelniacz na wale korbowym przy okazji. Akurat jest to groszowa sprawa, a jak nie był wymieniany to może puścic w każdej chwili, a wtedy bez ponownego zdejmowania paska się nie obejdzie.

  4. #14
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomkap
    Wymień też uszczelniacz na wale korbowym przy okazji. Akurat jest to groszowa sprawa, a jak nie był wymieniany to może puścic w każdej chwili, a wtedy bez ponownego zdejmowania paska się nie obejdzie.
    spokojnie, nie rzucaj takich haseł bo akurat przy zdejmowaniu tego kółka trzeba zachowac szczególną ostroznosc i lepiej go nie tykać jak nic nie cieknie.. tam jest bardzo duzy moment i trzeba miec klucz dynamometryczny do duzych momentow gdzie nie kazdy warsztat jest w jego posiadaniu.. oczywiscie bardzo wazne jest zastosowanie nowej sruby do przykrecenia tego kólka zebatego..

  5. #15
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Witam,

    Więc ja pod koniec marca kupiłem autko Ar 156 2.0 TS i odrazu dałem do majstra do wymiany poszło:

    pasek rozrządu + napinacze
    napęd wałka wyrównoważającego
    pompa wody
    wariator
    4x wahacze przód (trzeszczały już)
    olej(po 1000 km wymiana ponowna, niech sie przepłucze, nie wiem co gość lał wcześniej)
    wszystkie mozliwe filtry
    termostat

    + cała robocizna za to

    Wszystko wyniosło mnie u dobrego majstra (nie ASO) ok 4 tys. zł

    Wiem kasa powazna juz ale teraz mam autko wyszykowane i ze spokojem jade nie martwiąc sie czy cos sie nie rozleci

    Kupując AR wiedziałem ze trzeba będzie włozyc coś....dlatego kupiłem młodszego o 2 latka i wyszykowałem zamiast kupic 2000 rok i nie miec na remoncik, bo są rzeczy które poprostu TRZEBA zrobic w tych autach jak po raz pierwszy na nie wsiadasz...tym bardziej jak nie wiesz do końca czy ten ktos pilnował wszystkiego.

    Pozdrawiam
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  6. #16
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista
    spokojnie, nie rzucaj takich haseł bo akurat przy zdejmowaniu tego kółka trzeba zachowac szczególną ostroznosc i lepiej go nie tykać jak nic nie cieknie.. tam jest bardzo duzy moment i trzeba miec klucz dynamometryczny do duzych momentow gdzie nie kazdy warsztat jest w jego posiadaniu.. oczywiscie bardzo wazne jest zastosowanie nowej sruby do przykrecenia tego kólka zebatego..
    Spokojnie... kolega chyba za mało miał do czynienia z mechaniką w praktyce. Koło pasowe wcale nie jest mocno przykręcone i jest na wpuście. Ponadto śruby nie trzeba nowej jeśli gwint jest dobry. Każdy mechanik sobie z tym poradzi.Uszczelnacz warto wymienic bo kosztuje grosze a jest to kilkanaście minut pracy. Może to oszczędzić wydatków w przyszłości. Mi akurat puścił kilka tygodni po wymianie rozrządu i od nowa musiałem pasek zdejmować.

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    Mozecie napisac gdzie we Wroclawiu jest naprawde dobry serwis w ktorym bede mial pewnosc ze wymienia mi fachowo rozrzad???
    Ile taka przyjemnosc moze kosztowac?
    Pozdrawiam!

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Na ul. Partynickiej jest taki warsztat, tel. 071/795-77-37 - uważam że są dobrzy, specjalizują się w alfach i fiatach.

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    nie ma dobrych warsztatów, każdy ma swoje wpadki.
    akurat ten warsztat dał mi rolke plastikowa zamiast metalowej, przeciągnął poza max. na napinaczu oraz przestawił rozrząd na wałku ssącym o jeden ząbek.
    przypadek, zły dzień a może nowy pracownik w pracy.
    raczej nie , za duzo tych wpadek.

    ja polecam warsztat na Karkonoskiej 7, tel. (071) 33-999-68, maja tylko jedną wadę nie montują poliuretanów.

    - jeszcze jest warsztat na ulicy Paprotnej 8 tel. 602 -303-321
    - oraz warsztat na ulicy Gnieznienskiej tel. 0 601 775-325
    - nie miałem okazji przetestować specjalistów z tych dwóch ostatnich lokalizacji.

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomkap
    Spokojnie... kolega chyba za mało miał do czynienia z mechaniką w praktyce. Koło pasowe wcale nie jest mocno przykręcone i jest na wpuście. Ponadto śruby nie trzeba nowej jeśli gwint jest dobry. Każdy mechanik sobie z tym poradzi.Uszczelnacz warto wymienic bo kosztuje grosze a jest to kilkanaście minut pracy. Może to oszczędzić wydatków w przyszłości. Mi akurat puścił kilka tygodni po wymianie rozrządu i od nowa musiałem pasek zdejmować.
    proponuje przy naprawach czasem zajrzec do instrukcji..

    wiec jak podejdzie do tego mechanik co mysli ze jest taki mały moment jak na przykład w tdi przy tym kole to na bank masz po paru miechach zerwany klin i kolizje w silniku..

    ponowne uzycie tej sruby prowadzi do zerwania jej plastyczności i moze pęknąć.. tak samo jak niewłaściwy moment jej dokręcenia..

Podobne wątki

  1. Pierwsze kroki, pierwsze problemy.
    Utworzone przez Nicram w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-06-2012, 21:44
  2. Pierwsze spotkanie z LPG w 156 1,8 TS
    Utworzone przez tomek.rynkar w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 20-05-2012, 14:02
  3. Pierwsze autko, pierwsze problemy /chyba elektornia..../
    Utworzone przez Bronuś w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-05-2010, 17:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory