Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 40

Temat: JTDm olej w intercoolerze a odma

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar czarek145
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Środa Wlkp.
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm
    Postów
    209

    Domyślnie JTDm olej w intercoolerze a odma

    Panowie, ostatnimi czasy zamarzła mi 2 razy odma i auto połknęło znaczne ilości oleju. Odkręciwszy rurę IC-turbo zauważyłem spore ilości oleju w IC. W związku z tym mam kilka pytań:
    1. Czy możliwe że w wyniku zamarzniętej odmy zassany olej dostał się do IC?
    2. Czy olej w IC ma jakiś wpływ na funkcjonowanie silnika?
    3. Czy powinienem teraz jakoś przeczyścić IC?
    4. Skąd do diabła bierze się tyle wody w odmie? W tym roku już 2 razy mi zamarzła i za każdym razu po rozmrożeniu wylałem z niej sporo wody.
    5. Czyszcząc przewody znalazłem olej również w kolektorze dolotowym. Czy powinienem wszystko oczyścić, czy też olej się wypali?

    Będę wdzięczny za Wasze opinie, bo trochę mnie ten problem nurtuje.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jak odma zamarza to puszczają uszczelnienia turbiny i silnik zasysa tamtędy olej - ciesz się że nie dotknęła cię "choroba szalonych diesli". Intercooler musisz wyczyścic, a i EGR i czujnik cisnienia doładowania i kolektor ssacy... Woda bierze się stąd że jeździsz na kiepskim paliwie krótkie odcinki i masz niedogrzany silnik - staraj się nie włączać od razu ogrzewania (dopiero jak się silnik zagrzeje) i utrzymuj obroty powyżej 2000obr/min
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    michao1
    Gość

    Domyślnie

    ja mam podobny problem, skrapla mi się olej gdzies od doły0 zabrudzony olejem filtr powietrze. Którą rurę muszę przeczyścić. Możesz mi to zobrazkować?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Wymień fabryczne opaski sprężyste na skręcane, bo nie trzymają - jak to nie pomoże to masz do wymiany rurę turbina intercooler, bo już sparciała ze starości
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar czarek145
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Środa Wlkp.
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm
    Postów
    209

    Domyślnie

    ja dodatkowo mam kolejny problem, który wydaje mi się że jest też związany z zatkaniem się odmy. Mianowicie dziś auto dostało totalnego muła (nie chciało praktycznie wchodzić na obroty). Dopiero po kilku minutach zaczęło normalnie pracować. Czy powodem może być zanieczyszczony EGR i czujnik doładowania (podczas awarii odmy dostało się do kolektora ssącego trochę oleju)? Maciek-156 pisał mi już ostatnio, że powinienem te urządzenia wyczyścić ale czekałem aż zrobi się trochę cieplej na dworze..

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Brylancik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Jasienica
    Auto
    ALFA 147 2005r. 1.9 JTD 16V 150KM
    Postów
    31

    Domyślnie

    Koledzy odnawiam wątek.
    W zeszłym tygodniu przy kilkunastu stopniowym mrozie odpaliłem samochód i po około 5 minutach zacząłem jazdę. Delikatnie bez deptania póki się nie rozgrzeje zacząłem przyspieszać, patrząc we wsteczne lusterko widzę kłęby siwego dymu. Po paru kilometrach zjechałem na pierwszy parking, zgasiłem auto. Pierwsze moje myśli wskazywały problem z turbiną, nawet na wolnych obrotach samochód nie przestawał dymić, smród palonego oleju. Na bagnecie po paru minutowym postoju nie zauważyłem ubytku oleju. Odpalam samochód i ku mojemu zdziwieniu problem dymienia ustał. Kontynuowałem jazdę i przez parę dni spokój. Samochód nie dawał oznak kończącej się turbiny, przyspieszał normalnie itd. Dwa dni później po nocy przestanej pod blokiem odpaliłem bez problemu zrobiłem 15 km odcinek do pracy. Po 8 godzinnym postoju odpaliłem samochód , zaczynam jazdę i znowu to samo, świata za mną nie widać. Skierowałem się do kolegi mechanika dojechałem na miejsce, gaszę auto wyciągam bagnet, a tam oleju na minimum. Stwierdziliśmy problem z odmą. Odma wykręcona, wysuszona, przepłukana benzyną, w IC około pół litra oleju, wszystko wyczyszczone poskładane i spokój do dzisiejszego dnia. Znowu to samo. Wszystko wskazuje na turbinę, mnie raczej się w to nie chce wierzyć, dziwi mnie to że nie kopci cały czas, nie ma spadku mocy itp. Sorry za szczegółowe opisanie ale może Wy coś doradzicie. Z góry dziękuję i pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Turbina puszcza olej, poszły uszczelnienia (konieczna regeneracja) - to konsekwencja zamarzniętej odmy
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar czarek145
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Środa Wlkp.
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm
    Postów
    209

    Domyślnie

    Witam Wszystkich,
    obserwuję forum i widzę że coraz więcej osób nęka problem zamarzającej odmy. Ja przerabiałem ten temat roku temu. W tym roku mam na razie (odpukać w niemalowane) spokój.
    Moja recepta:
    1. przed zimą przeczyścić profilaktycznie odmę
    2. zalać nowy olej przed zimą
    3. tankować dobre paliwo
    4. jeździć na trochę wyższych obrotach i nie włączać ogrzewania bo to i tak nie ma sensu na zimnym motorze (tak jak radzi maciek-156)
    5. i teraz ważna sprawa: nie stwierdzam tego na 100% bo po prostu nie jestem pewien, ale zeszłej zimy miałem zaślepiony EGR. Po jego awarii latem tego roku, założyłem nowy i już go nie zaślepiałem. Tak jak pisałem wyżej, w tym roku nie mam problemów z odmą a jak wiadomo zaślepiony EGR powoduje wolniejsze nagrzewanie silnika. Może więc skutkiem ubocznym zaślepiania EGR, są niekiedy problemy z odmą?

    pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    ale w silniku 1,9 16v nie zaslepia się całkowicie zaworu EGR tylko własciwie kryzuje podkładką z otworami, żeby gwałtownie nie spadało cisnienie doładowania - nie ma to wpływu na nagrzewanie
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maro1500
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    LbN
    Auto
    AR 156 1,9JTD SW
    Postów
    429

    Domyślnie

    może mi ktoś wytłumaczyć które to to ta odma?

Podobne wątki

  1. [146] 1,9 td bierze olej, odma??
    Utworzone przez Goall w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 07-08-2013, 21:28
  2. [159] Jaki olej do 1,9 JTDm?
    Utworzone przez LukaszS84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 28-12-2011, 19:17
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-04-2010, 10:14
  4. Olej w intercoolerze
    Utworzone przez matni w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 02-12-2009, 09:43
  5. 2.4 JTD 136KM - olej w intercoolerze (rura)
    Utworzone przez grzgar w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-04-2009, 20:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory