Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 41

Temat: zamarzająca przepustnica

  1. #31
    Użytkownik Romeo Avatar Wicked
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    145 1.4 TS
    Postów
    517

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Hehehe teraz Ty mnie kolego rozbroiłeś jaki to jest czujnik położenia wałka rozrządu?Moim zdaniem powinieneś zabrać się za czyszczenie przepustnicy i czujnika położenia przepustnicy
    Miałem oczywiście na myśli elektrozawór wariatora Sam się zamotałem, bo w drugim aucie w tym miejscu mam właśnie czujnik położenia wałka rozrządu

    ---------- Post added at 20:02 ---------- Previous post was at 20:01 ----------

    Kolega gonzo mnie uprzedził

  2. #32
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał lucas12053 Zobacz post
    Panowie , wstawiłem auto do garażu i zacząłem grzebać . Odkręciłem obudowę silnika i najpierw wiozłem się za przepustnice , ściągnąłem tą gumę z niej co idzie od przepływomierza i okazało się ze było troszkę syfu jakiegoś piachu czy coś ,ale nie dużo , poczyściłem ją trochę ile się dało za pomocą szmatki i śrubokręta. Następnie wziąłem się za ten krokowy , odkręciłem go i wyjąłem , w środku było trochę czarnego oleju wiec wziąłem wyczyściłem to i posmarowałem pędzelkiem nowym olejem , tak samo zrobiłem z samym krokowym , przetarłem szmatką i nasmarowałem pedzeliem delikatnie olejem.
    Poniżej załączam zdjęcia z tego co robiłem.
    Moze ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ?

    Załącznik 46277Załącznik 46278Załącznik 46279Załącznik 46280
    Niezły psuj jesteś Rozkręciłeś elektrozawór, który steruje dopływem oleju do wariatora
    Ale też nie zaszkodzi go wyczyścić

  3. #33
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Konin
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 140KM
    Postów
    61

    Domyślnie

    Kolego to typowy problem przymarzania przepustnicy. Mam to samo. Łatwo to sprawdzić, gdy kolejnym razem Ci sie to stanie zatrzymaj sie na poboczu, zgaś silnik i zdejmij wąż gumowy z przepustnicy a zobaczysz kawałki lodu na niej które ja blokują. wystarczy wtedy zeskrobać lód i jedziesz dalej ale nie wystarcza na długo. Ja już od kilku dni próbuję dość dlaczego zamarza i nie wiem. Wydaje mi się że przepustnica powinna być w jakiś sposób podgrzewana ale tu takiego nie widzę i na forum nie otrzymałem odpowiedzi czy w jakiś sposób jest podgrzewana. Jedyne co przychodzi mi do głowy i jutro wypróbuje to założę wąż od filtra powietrza bliżej np. termostatu by nie ciągło mroźnego powietrza spod zderzaka i zobaczymy czy coś da. Teoretycznie wyglada ok a jak bedzie w praktyce to nie wiem.

  4. #34
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Brak to jest (tak jak było w starym fiacie 125P) przestawienia chwytu powietrza ciepłego znad kolektora wydechowego
    Stare rozwiązania techniczne miały sens

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Konin
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 140KM
    Postów
    61

    Domyślnie

    Dziś się pokusiłem o doprowadzenie cieplejszego powietrza do filtra powietrza by zapobiec zamarzaniu przepustnicy ale okazuje się ze bez chudych raczek albo rozebrania połowy przodu samochodu to trudne wyzwanie bo miejsca wszedzie mało. W koncu udało mi się zrobić to dość prowizorycznie ale i o to chodziło bo zimno na dworze i robić się nie da, zobaczymy co to da.

  6. #36
    lucas12053
    Gość

    Domyślnie

    Kolego , jak juz ogarniesz ten temat to daj znać co i jak , to też bym zastosował to u siebie ... bo miałes racje... pieprzona przepustnica zamarza ;/ dobrze ze mrozy wrzuciły na luz wrescie dojechałem do pracy bez problemów

  7. #37
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Konin
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 140KM
    Postów
    61

    Domyślnie

    Temat wcale nie jest taki łatwy do ogarnięcia by zrobić to profesjonalnie. Póki co zdjąłem rurę z dolotu do filtra powietrza i włożyłem aluminiową giętką (taką jak od wentylacji w mieszkaniach) i skierowałem tuż kolo kolektora ssacego by cieplejsze powietrze zasysało. Jednak to jest chwilowe rozwiązanie, póki nie zrobi się ciepło. Swoją drogą patrząc od dołu na chwyt powietrza wydaje mi się, że jest tam coś w stylu podgrzewacza powietrza ale to sprawdzę gdy zrobi się cieplej bo teraz nie da się nic robić. Wydaję mi się mało prawdopodobnym by w samochodach z 2000r nie montowali jakiegoś podgrzewacza...

  8. #38
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Dzisiaj znowu problem porwócił. Sprawdziłem przepustnice. Była ośnieżona, ewidentnie dostaje lodowatego powietrza.
    Zamierzam doprowadzić ciepłe powietrze z komory silnika, jak juz wczesniej pisałem.

  9. #39
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    146 1,6 Ts 2000r
    Postów
    133

    Domyślnie

    mam alfe juz 4 lata i trzy zimy było ok , a w te ostatnie mrozy to samo się mi stało co opisujecie. Zamarzła przepustnica mi juz dwa razy wciągu niewiele ponad tygodnia.I winna moim zdaniem jest odma.Przez odmę dostaje się wilgoć (z gorącego oleju paruje woda, stąd masło na korku (przyczyna jest niedogrzany silnik najprawdopodobniej)) a w zimnej przepustnicy skrapla się i zamarza. Moze wyjściem jest poprostu na wężyku odmy założyć coś w rodzaju odolejacza/odwadniacza

  10. #40
    Sly
    Gość

    Domyślnie problem z matetką gazu bąź przepustnicą

    Panowie pomocy proszę mam problem z obrotami ponieważ czasami po jeździe moim autkiem tzw. gaz nie odbija do końca i obroty mam około 3500 , jestem teraz poza krajem więc nie mogę oddać do warsztatu pytanie moje to co może być przyczyną tego przepustnica? ...dodam że linka odbija do końca i jak poza tym sam pogrzebie cokolwiek przy manetce gazu to za chwilkę obroty spadają....może mróz...może to czymś wewnątrz jest smarowane i smar zgęstniał na mrozie...ratentunku bo jak nie pomożecie to Czechy przetnę na pełnym gazie ...gdzie grzebać?

Podobne wątki

  1. [146] przepustnica
    Utworzone przez leomon w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-07-2013, 15:50
  2. [GTV] 2.0 16v ts 150 KM a przepustnica
    Utworzone przez viruskill w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-01-2013, 19:30
  3. zamarzająca odma mit czy prawda
    Utworzone przez Nooe w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 04-11-2012, 20:13
  4. Przepustnica
    Utworzone przez Tuti w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 19-09-2012, 18:04
  5. Przepustnica
    Utworzone przez marceell w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-02-2011, 07:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory